Misschien herkennen jullie dit en hebben jullie tips?

Mijn zoontje wordt in aug 2 jaar het is de laatste tijd een gevecht met het eten hij wil smorgens niet eten s'middags niet en dan sávonds weer het zelfde liedje.
Ik wordt er een beetje gek van want adt kan toch niet goed zijn?
Hij krijgt tussendoor ook niet echt gek veel als s'morgens fruit en een paar keer drinken en dan s'middags als hij wakker is krijgt hij een liga en drinken.
Maar het is de laatste tijd niet echt gezellig aan tafel vaak als hij het niet lust dan pak ik het weg na dat hij eerst een hapje heeft moeten eten.
En sávonds krijgt hij dan ook geen toetje na het eten als hij niks heeft gegeten.
Hebben jullie hier nu ook last van en hebben jullie misschien tips voor me?
Hij heeft altijd eigenlijk goed gegeten en luste bijna alles nu zijn alle maaltijden bijna een drama wie herkent dit?

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groetjes Miranda
 
mijn zoontje heeft het alleen met zijn broodje tussen de middag.
ochtend en avond gaat het tot nu toe nog goed.
het hoort wel bij de leeftijd en volgens de deskundigen gaan ze vanzelf wel weer eten als ze honger hebben maar er is een periode zo rond 2jaar dat ze niet willen eten en ook geen trek hebben. zolang je kind nog gezond is gewoon speelt en slaapt hoef je geen zorgen te maken.
makkelijker gezegd dan gedaan maar toch.
schrijf eens op wat hij allemaal eet meestal is het dan toch meer dan je dacht.

 
Hoi,

mijn dochter wordt 17 juli 2 en ik herken je "probleem".
Ik zou er echter geen probleem van maken hoor, dat hij niet zo goed eet, geef hem maar veel te drinken en het komt vanzelf wel weer goed. Dit zijn fases die wel vaker voorkomen, ik ga ook niet pushen om te eten, ik zet haar eten neer en als wij klaar zijn gaat ook haar bordje weg en krijgt ze haar toetje. Ik geef wel een toetje omdat ik dit niet als een beloning zie maar als aanvulling op haar eten en omdat ze haar melkproducten gewoon nodig heeft. Ze krijgt dan geen Danoontje of iets anders zoets maar gewoon yoghurt, wil ze dit niet haal ik dit ook gewoon weg. Als ze echt honger hebben, gaan ze vanzelf wel weer eten. Ze groeien niet meer zo hard dus hebben ze ook minder nodig, hij gaat vanzelf wel weer eten hoor en ik zeg maar zolang ze maar goed drinken is er niets aan de hand.

Groetjes Linda
 
Helemaal mee eens! Geen aandacht aan schenken.
Het staat in alle boekjes, het is een "machtsspelletje". Geef ze 1x het idee dat je het vervelend vindt en huppa!
Onze dochter eet soms goed en soms niet. Dan zegt ze na 5 doperwten, vol trots: KLAAR. Oké prima.
Wel een toetje, maar inderdaad gewoon yoghurt of magere kwark (dat vindt onze dochter overigens net zo lekker als dure danoon, wij doen daar sowieso niet aan mee).

Dus, houdt de moed er in. Je kind gaat vanzelf wel weer eten. Weinig tussendoor, niet teveel drinken vlak voor de maaltijden en geen aandacht aan schenken. Gewoon zelf lekker door eten en je kind met z'n eigen bord en lepel/vork. Bij klieren wel streng zijn vind ik en na waarschuwing bord weghalen.

Succes. gr Meggie

 
hoi allemaal,

mijn zoon eet brood als een trein, maar avond eten is een ramp. wel heb ik gemerkt dat pasta maaltijden beter gaan dan de hollandse kost (aardappelen vlees en groenten).   het vlees eet hij vaak wel op (kip,worst en gehakt soorten) en aardappelen soms, maar groenten.... volgens mij denkt hij dat het vergif is.

hij moet aan tafel blijven zolang wij eten,  of hij nu wel of niet eet. hij eet zelf met een lepel en vork, als hij niet wil eten bieden we hem regelmatig een hapje aan, door ons gegeven. verder mag hij niet spelen aan tafel, ook niet met zijn vork. alles waar hij mee speelt wordt weggehaald. na de maaltijd krijgt hij altijd een toetje aangeboden, vaak vla of vruchtenkwark (dat lusten wij graag). en meestal als hij goed eet, eet hij zijn toetje ook. eet hij slecht dan heeft hij ook geen zin in het toetje. verder maken we geen strijd tijdens het eten. dus de ene dag gaat beter dan de andere.

overigens is het 's avonds wel zo dat als hij goed eet hij bij "koffietijd" (lees "sapje"tijd) een koekje krijgt en als hij slecht heeft gegeten krijgt hij fruit.

succes met eten!!!

groetjes monique.
 
Terug
Bovenaan