misschien herkent iemand dit???

Hoi,

Chelsey is nu 8 weken en sinds een week, ander halve week  doet ze af en toe raar, ik ga het proberen uit te leggen...

Als ze op haar rug ligt en ik zit met haar te kletsen (bv tijdens het verschonen) dan ligt ze naar me te lachen en dan opeens lijkt het of ze schrikt, ze zet grote ogen op en ademt hard door haar neus en  haar armen doet ze wijd lang haar gezicht en soms doet ze er ook bij huilen en dan echt op een manier dat ze pijn heeft ,    ik heb haar nog nooit op die manier horen huilen  mijn moeder instinct zeg  dan ook dat  er  wat met haar is, mijn eerste reactie is ook om haar op te pakken en te troosten en dan is ze ook gelijk stil, en ze begint daarna ook weer meteen te lachen, ik ben al naar de dokter geweest en naar het con bureau en die zeggen dat het of reflux is (zuur) of darmkrampjes, maar ik ben er nog steeds niet gerust op, het ziet er gewoon eng uit het lijkt wel of ze een spook ziet, of dat ze echt even veel pijn heeft. Herkent iemand misschien dit?? Of heeft iemand een tip wat ik moet doen om me gerust te stellen?

groetjes mv chelsey

Hoi,

Ik herken dit wel. Jamie kan dat ook zo goed. Het lijkt inderdaad alsof ze heel erg schrikken en een geest zien ofzo. Hele grote ogen en hij verstijfd dan helemaal. Ik heb helaas geen tips voor je. Ik ben benieuwd of iemand anders tips eeft.

Groetjes Natasja

Hoi,

Kay heeft dit ook wel eens, maar dan merk ik dat het aan een bepaalde tonatie van mijn stem ligt. Je praat op een bepaalde toonhoogte met je kindje en soms vergeet je dat even en praat je een zin op  "normale" frequentie  tegen je kleintje.. Dat hele kleine toonverschil vinden ze soms erg schrikken!

Ik dacht eerder ook van wat kijkt hij verschrikt, dan die pruillip en huilen! Ik merkte dat ik dan nét een iets lagere stem gebruikte dan normaal..
Normaal is dit ook geen punt, maar wel als ze net wakker zijn,..

Let een op je stemvolume of tonatie als ze dit weer heeft.. Misschien dat dit het ook kan zijn? Ik weet het anders ook niet hoor,..

succes!

Esmé mv Kay

Mijn dochter schrikt van harde geluiden en  lichtflitsen ('s avonds de tv of een langsrijdende auto). Maar schikken zonder dat er iets is, herken ik niet.

groetjes, Diane

Hallo,

Jente deed dit ook altijd en nu soms nog steeds! Ziet er ook best wat eng uit he!
Het CB zei dat het met hun spierspanning te maken kan hebben die ze nog niet helemaal onder controle hebben.
Jente deed het vooral vaak op de commode als ik hem in bad deed. Dan kreeg hij het misschien wat koud en strekte zich helemaal met grote ogen, hij ging nog net niet trillen van de (in)spanning.
Een hand op zijn buik en hem rustig toe spreken helpt altijd!

Wel grappig dat meerdere kindjes dat hebben, dacht altijd dat Jente alleen zo maf deed!

Groetjes Fenneke en Jente (14 weken)

Terug
Bovenaan