Misschien hoor ik hier niet echt...

Hey meiden,

Ik voel me niet echt thuis op het forum zwanger worden, sommige berichten daar doen soms een beetje pijn... Ik twijfelde om hier te schrijven omdat ik wel mama ben en dat kan anderen hier misschien weer kwetsen. Dat wil ik niet!

Ik zal m'n verhaal in het kort vertellen. Ik heb een zoontje, we werden na dik een jaar zwanger van hem, hadden het soms al opgegeven. Een jaar is niet lang, maar zo voelde het soms echt wel. Een jaar met meneer vloog voorbij en het begon te kriebelen. De onrust dat we weer een jaar verder zouden zijn maakte de keuze voor het verwijderen van het spiraal snel gemaakt.

Ik werd snel zwanger, blij maar ook heel onwerkelijk. Happy de feestdagen in, maar helaas een slecht begin van 2009 een mk, gewoon spontaan. Erg verdrietig maar de wens bleef, dus er weer voor gegaan.

In juni weer een positieve test in handen, maar erg voorzichtig blij. Na eerst een slechte echo, vervolgens een goede echo en daarna een echo zonder hartactie. Een mk opgang gebracht met medicijnen, dat dacht ik, ik was toen 11 weken zwanger. Een paar dagen een spoedcurettage om 22.00 uur vanwege heftig bloedverlies. Wat ben ik bang geweest...

Nu zijn we weer een dik jaar verder (sinds het spiraaltje eruit is) en we zitten er behoorlijk doorheen. Afgelopen jaar heeft ons gesloopt, de energie en de fun is ver te zoeken. Na de mk voelde ik me vaak heel sterk, maar een paar maanden later lijkt alles te bezinken en dan komen sommige dingen gewoon hard aan.

Laatst kwam er een geboortekaartje binnen, er stond een foto van het kindje op, m'n zoontje zei baby en gaf de kaart een kus. Dat is slikken, wat zou ik graag dit mannetje een broertje of zusje geven.

M'n man en ik hebben nu besloten om het tot de kerstvakantie de tijd te geven. We hopen voor die tijd zwanger te raken. We hopen dat dit dan goed gaat, maar mocht dit weer uit lopen op een mk dan is het klaar. Mochten we voor de kerstvakantie niet zwanger zijn, dan nog eens goed bespreken wat we willen.

Veel familie en vriendinnen hebben al meerdere kids en snappen ons besluit niet, dit maakt me vaak verdrietig. Het lijkt hun zo hard die keuze, ze snappen niet de pijn en het verdriet dat we hebben gehad en nu nog vaak hebben. Geef het de tijd en wees er niet zo mee bezig...

Dit is ons verhaal, bedankt voor jullie luisterend oor!

Veel liefs grotebroer (wie geen grotebroer is helaas)

Hoi Grote broer,
Welkom op dit forum.
heftig verhaal zeg.
Kan me je gevoelens goed voorstellen.

Ik zal mezelf even voorstellen,ik ben Fleur(tenminste hier op het forum dan). Mama van een meid van bijna 3 jaar. Vanwie ik met 2 maanden zwanger was.
We zitten nu in ronde 12 voor een 2e. Helaas totnu toe zonder resultaat.
Ik weet nog niet zo goed hoe lang wij nog doorgaan,voordat we naar de huisarts gaan.
En hoever we dan daarin willen gaan.
Maar eerst nog maar zelf proberen.Op het moment met behulp van ovulatietesten.

groetjes Fleur

Hoi Grotebroer,
Ik denk dat je wel degelijk op dit forum thuishoort. Of je nou wel of niet de medische molen in gaat, je bent al een behoorlijke tijd bezig en dat is erg frustrerend.

Ik vind wachten tot de kerstvakantie wel erg lang, da's nog bijna een jaar. Wat je misschien ook zou kunnen doen, is gewoon een informatief gesprekje aanvragen bij de huisarts. Is uitgezocht waarom je 2 miskramen hebt gehad? Is het zaad van je man wel 's onderzocht?

Of je wel of niet de medische molen in gaat, ligt natuurlijk aan jullie zelf, maar vergeet niet dat in sommige gevallen e.e.a. ook "simpel" te verhelpen is. Je bepaald ZELF hoe ver je wilt gaan en het is heus niet zo dat je meteen IUI of IVF krijgt. Misschien zijn er wat hormoonwaarden net even niet goed, of iets anders wat met een medicijn te verhelpen is. Mocht dat uiteindelijk niet zo zijn, dan kan je altijd besluiten het erbij te laten en niet verder te gaan met behandelingen/onderzoeken e.d.. , maar dan weet je wel hoe en wat. Dat maakt het accepteren van een bepaalde uitkomst misschien wat makkelijker.

Anyway, veel succes!
Groetjes Esk (endometriose, na 5 IUI's en 1 IVF deze week 20 weken zwanger van de eerste)

Hoi Fleur en Esk,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Voordat wij zwanger raakten van ons mannetje is het zaad van m'n man onderzocht, dit was goed. Toen ik de 2de mk had gehad kon ik onderzoek laten doen, maar in overleg met de vk hebben we dit niet laten doen. Begrijp me goed ik had er recht op, maar wilde het niet. Volgens de vk zou het een spannende tijd worden en de kans was heel klein dat er wat uit zou komen. Hij hield het op domme pech en ons zoontje is het bewijs dat het kan volgens hem.

Mijn vk zit al lang in het vak en is heel nuchter, dus ik vertrouw op hem. Wat betreft de onderzoeken naar de mk. Toch zeg ik niet dat we voor die datum geen ander onderzoek laten doen, maar voorlopig geven we de natuur nog een kans...hoe moeilijk dat soms ook is.

Mijn man en ik praten gelukkig heel veel en zitten nu ook op 1 lijn wat betreft de medische wereld, nu even niet. De mk is daarvoor nog te vers, ik kan het niet zeg maar.

Liefs Lientje

Fleur,

Dat lijkt me wel heel moeilijk als je van de 1e al in de 2de ronde zwanger raakt en dan nu dit. Als wij goed in ons vel zitten vertrouwen we ook nog op de natuur, maar soms zit je ook vol met vragen...moeilijk he?

Liefs Lientje

Esk,

Wat ben jij sterk! Als ik alleen het laatste zinnetje al lees (endometriose, na 5 IUI's en 1 IVF deze week 20 weken zwanger van de eerste), wat een power moet jij bezitten, petje af! Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Liefs Lientje

Hoi Lientje,

Bedankt voor je lieve woorden! Het is de laatste 2 jaar echt niet altijd makkelijk geweest en het is moeilijk om positief te blijven na de zoveelste mislukte ronde, maar ik ben blij dat we hebben doorgezet.

Overigens, in het begin (zo'n beetje de eerste anderhalf jaar) waren wij ook "onbegrepen onvruchtbaar", wat heel vaak de uitkomst is van onderzoeken, maar gaandeweg, hoe verder wij in het proces kwamen, des te meer werd er duidelijk en na een kijkoperatie kwam dan ein-de-lijk de diagnose. Niet dat je daar dan wat aan hebt, want de behandeling is hetzelfde (in mijn geval), maar het beestje had ineens een naam... Ik zou bijna zeggen dat het een "gelukje" was bij een ongeluk dat ik weer een grote cyste kreeg in m'n eierstok waardoor IUI gewoon geen optie meer was en ik door "mocht" voor IVF.

Anyway, praten is goed, geef je gevoelens de ruimte. Het is gewoon moeilijk om je iedere ronde weer op te peppen voor een volgende ronde en die hoop die toch blijft...

Succes!

Esk

Hey Lientje!

Leuke naam, mijn dochtertje heet Liene:).

Ik wil eerst even kwijt dat het fijn is om te lezen dat iedereen hier zo welkom is op het forum!

Poeh, wat een verhaal - heftig hoor!
Ik hoop dat het een mooi jaar voor jullie mag gaan worden (voor iedereen op dit forum trouwens;-). Maar blijf in de tussentijd - ondanks de pijn en verdriet - enorm genieten van je kindje en je man. Dit laatste help mij persoonlijk enorm! Tuurlijk baal ik elke maand maar weet me na een dag weer op te peppen en dan nog meer te genieten van ons wondertje van dik 2.5.

Succes!

Dochtertje van 2.5 en nu een jaar aan het proberen voor nummer 2

Terug
Bovenaan