misschien kunnen jullie me helpen?

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Ik wou even jullie meningvragen en vragen aan jullie of dit al mag en kan.

Onze dochter is nu 6 maanden en 1 week
Ze weegt 7.5 kilo

Haar schema is nu

7.30 200cc fles
10.30 potje fruit
11.30 200cc fles
15.30 200cc fles
17.00 potje groente
19.00 200cc fles

Maar nou wou ik dus eigelijk de dag beginnen met pap, mag dat al?
Zoja welk soort kan ik het beste gebruiken en hoeveel moet ik dan geven?
Moet ik het aanmaken met gewone melk of juist gewoon met opvolgmelk?
Ik wil het dan wel van een lepeltje geven niet  meer in de fles.
En brood mag je ook een keer gaan geven maar hoe geven jullie dat dan?
Snijden jullie allemaal stukje of ja hoe doe je dat?Wat doe je erop enz enz
Hahaha een beetje een onzekere jonge moeder......

Graag advies/reacties....

xxx

Hoi meid...

je kindje mag nog geen gewone melk, maar de pap maak je dus van opvolgmelk. Die maak je eerst warm in haar flesje, giet hem in een bakje en doet er pap doorheen. Ik zou beginnen met de nutrix rijstebloem, en als ze iets ouder kun je granenpap gaan geven bv bambix.
Mijn dochtertje is 7,5 maand maar krijgt ook nog geen brood i.v.m. haar vele krampjes in het begin, bouwen we alles rustig op. Ze krijgt soms wel een halve liga om te wennen aan stukjes eten, en dit gaat ook prima...tis echt een vreetzakkie!
Als je met brood wil beginnen zou ik eerst een korstje proberen, en uiteindelijk een boterham in heel veel kleine blokjes met wat boter en smeerkaas of leverpastei.

Hoop je een beetje minder onzeker te hebben gemaakt!
Succes
MK

quote: Duckie19 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-07-2007 10:34:19'));

Dag meiden,

Ik wou even jullie meningvragen en vragen aan jullie of dit al mag en kan.

Onze dochter is nu 6 maanden en 1 week
Ze weegt 7.5 kilo

Haar schema is nu

7.30 200cc fles
10.30 potje fruit
11.30 200cc fles
15.30 200cc fles
17.00 potje groente
19.00 200cc fles

Maar nou wou ik dus eigelijk de dag beginnen met pap, mag dat al?
Zoja welk soort kan ik het beste gebruiken en hoeveel moet ik dan geven?
Moet ik het aanmaken met gewone melk of juist gewoon met opvolgmelk?
Ik wil het dan wel van een lepeltje geven niet  meer in de fles.
En brood mag je ook een keer gaan geven maar hoe geven jullie dat dan?
Snijden jullie allemaal stukje of ja hoe doe je dat?Wat doe je erop enz enz
Hahaha een beetje een onzekere jonge moeder......

Graag advies/reacties....

xxx

Hoi!!

Ik weet niet hoeveel van het potje aan hoeveelheid eet?? een 4 maanden(125gr)of een 6 maanden (200gr) opeet??
Als ze flink wat weg aan het kauwen is kan je uiteindelijk de fles van 15.30 laten vallen.
Met brood zou ik nog een paar weekjes wachten ivm gluten (tenminste.. dat heb ik gedaan) Ze "zeggen" dat het vanaf 7 maanden kan, maar ieder zo zijn eigen ding toch??
Ook granenpap (bambix) is va 7 maanden, nutrix is heel mooi om mee te beginnen, sinds kort is er ook pap v.a 6 maanden te koop en die hoef je alleen maar met water aan te maken. (melk-pap)

Op brood doe ik dus smeerleverworst (saks) en appelstroop (zonder toegev.suikers)
smeerkaas, fruithap (is dan al een bekende smaak voor je uk) op brood kan ook.
Ik sop het niet, maar doe het in kleine blokjes en stop het tussen de wang en kaak.
Ik moet zeggen dat gaat prima, bevorderd het kauwen en ze verslikt zich niet zo snel.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoihoi

Dank je wel.
Brood wou ik idd nog ff mee wachten.Ze krijgt nu af en toe als ze wat jengelig is een korstje brood of een zo'n baby koekje.Ze eet een klein potje fruit op en groente net zo.
Ze krijgt ook al voeding voor hongerige baby's.Ik ga vanaaf ff boodschappen doen en even kijken naar die bambix of nutrix.Ik heb idd op de site van nutrilon gezien dat er nu ook een pap is voor 6 mnd.Bedankt voor jullie reacties.Het helpt me weer even op weg.
Ik vind het jammer dat we een hele poos niet naar het vb hoeven, ik vond het altijd wel leuk om te kijken hoe zwaar en hoe lang, en als je vragen had kon je ze stellen, en nu moeten we het zelf een beetje uitzoek.Niet dat ik helemaal volgens de boekjes te werk ga maar een mening van een ander is toch wel eens fijn.

xxx

Hoi.

True..true... en welk kind is nu van het boekje?? De mijne echt niet!! hahaha.
Je "pikt" er zo dingen uit die jezelf/beeb fijn vinden en andere laat je weer varen...
Zo ben ik met 3,5 maand al gestart met rijstebloem.. van het CB kreeg ik een belerend vingertje.. hahaha, nou LB!! De "redenen" om het wel te doen (in haar geval) wogen zwaarder op tegen de dingen waarom ik het niet zou doen.
En in dit geval waren alle trubbels als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik zeg altijd maar 1 ding; LANG LEVE HET MOEDER-INSTINCT!!!!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Met 6 maanden mochtr ik van het CB al gewone volle melk geven. Ik geef Iris 's ochtend een bord Bambix gemaakt van 200 ml melk en 6 scheppen Bambix. Vliegt er in!!

Oh ja, licht bruin brood mocht ik ook al met 6 maanden geven. echt heel fijn want met wit brood kan madam niet poepen......
Ook hier al veel eerder begonnen met rijstebloempapjes. Vielen ook goed in de smaak.

Wijn hebben al toen Isis 4 maanden was Nutrix door haar laatste fles gedaan. Fruithapje zijn we begonnen met 5,5 maand en met 6 maanden met de warme hap. Met 7 maanden zijn we begonnen met brood. Bij Isis ging het allemaal snel . We geven nu 's ochtends een papfles met Bambix, tussendoor een fruithap, tussenmiddag een boterham rond 17:00 een warme hap en om 19:45uur een fles 200ml. Gewoon een kwestie van proberen, (ik was en ben er ook nog onzeker over, maar Isis geeft heel veel zelf aan) Succes, komt helemaal goed,

x Esther (Isis 29-11-06)

Terug
Bovenaan