misschien rare vraag

A

Anoniem

Guest
ik zit af en toe wel eens dingen te lezen over van alles en nog wat. En nou las ik ergens dat als je ovulatietesten doet dat die ook reageerd op hcg. Maar stel je hebt net een piek gehad op de ovulatietest en kan die toen niet donker blijven omdat je zwanger bent, Want je lichaam maakt niet meteen hcg aan na je eisprong mocht ie bevrucht zijn. Daarom kun je toch ook pas testen op de dag dat je ongesteld had moeten worden. Snapt iemand wat ik bedoel haha?

Sorry, maar ik snap er echt helemaal niets van. Een ovulatietest doe je om te bepalen wanneer je eisprong er aan zit te komen. Dan wordt er getest op de LH-piek. Wanneer dit het geval is, weet je wanneer je moet 'klussen' en je de grootste kans hebt om zwanger te raken. Als je de eisprong gehad hebt dan zal een ovulatietest ook negatief zijn. Je moet na de eisprong gemiddeld 2 weken wachten om een zwangerschapstest te doen. Deze test reageert op de hcg in je urine.

Groet,
Julia

De ovulatie test is gelijk na de eisprong negatief.
Ik had laatst voor de NOD een ovulatietest gedaan...eens kijken wat hij zou doen.
Gaf toen een licht streepje,ik was niet zwanger.

Het schijnt wel degelijk te kunnen hoor. In HCG zit namelijk ook LH. Het schijnt dus dat ovutesten daardoor direct na de eisprong of enkele dagen erna positief aan kunnen geven door de LH in HCG.
Ik zelf heb er geen ervaring mee hoor.

Groetjes Karin

hoi,
ik had nog 1 test liggen,die heb ik even gebruikt voor me ongi,maar die gaf negatief aan.
was benieuwd of nog 2 strepen zou geven.
maar nee hoor 1 streep,paar dagen later test gedaan die was positief.dus het zegt niks.
hcg ga je idd pas na je 5de week aanmaken.
gr marjan

Terug
Bovenaan