Misschien stomme vraag..

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Misschien een stomme vraag.. (en misschien niet zo'n fijn onderwerp, maarja, het hoort erbij )

Ik vraag me af hoe ik het verschil herken tussen afscheiding en vruchtwater. Ik weet dat het wat kleur en geur betreft verschilt, maar wát nu als je zowel afscheiding als vruchtwater verliest?? Ik verlies waterig vocht, maar heel af en toe. Als je vliezen gebroken zijn, blijft het vruchtwater dan constant (in kleinere of grotere hoeveelheden) druppelen/stromen?

Ik las op t forum ook net t verhaal van iemand die niet door had gehad dat de vliezen waren gebroken en begin te twijfelen.

Groetjes,
Lyanne

Hoi,
Bij mij was het zo dat mijn boxershort 's morgens nat was, ik twijfelde ook tussen afscheiding of vruchtwater. Ik verloor iedere x een klein beetje vocht, het voelde net alsof ik incontinent was
Toen ik op de wc ging zitten hoorde ik het in de wc kletteren, toen wist ik meteen dat het vruchtwater was.
Als je twijfeld dan moet je de verloskundige even bellen, zij hebben speciale papiertjes die ze dan tegen je maandverband houden, of zoiets en dan kunnen ze meteen zien of het vruchtwater is.
O ja vruchtwater schijnt zoetig te ruiken, maar dat is mij niet opgevallen.

Succes, en zeker geen stomme vraag hoor.
Groetjes Rene, mv Isabel (11-10-06)

Hoi,

Het hangt ervan af, op welke plek er een scheurtje in de vliezen zit. Zit dat scheurtje bovenaan, dan zul je zo af en toe eens wat vruchtwater verliezen, in kleine hoeveelheden. Als het scheurtje zich onderaan bevindt, is de druk groter en zal de hoeveelheid groter zijn en constanter. Je zou een inlegkruisje/maandverbandje kunnen dragen? Dan kun je waarschijnlijk wat gemakkelijker bepalen of het inderdaad vruchtwater is. Of, als het je lukt, iets opvangen in een containertje of cupje?

Groetjes van Yvonne, mv Claudia

Hoi Lyanne,

op de eerste plaats, er zijn hier geen stomme vragen hihi en ik zelf had idd een klein scheurtje in het vruchtvlies en het kwam er druppels gewijs uit. Dacht eerst dat ik in de broek had geplast, maar het was zo weinig dat ik er eigenlijk geen aandacht aan besteed heb. Toch maar de vk gebeld en die rook aan m'n slipje pfff...en tja toch vruchtwater.Heb ruim 36 uur gelopen met enkele druppels vruchtwaterverlies en toen kwam de hele plons eruit. hahahaha

Inmiddels bevallen van een gezonde knul van ruim 5 weken.

Succes van Marinte

Toevallig ben ik daar gisteren op gecontoleerd bij de VK.
Ik moest op de achterkant van mn hand blazen om druk uit te oefenen op je onderkant. Daarna moest ik hoesten, weer om druk te creeeren. Als je dan vocht verliest, dan lek je vruchtwater. Dit geldt dus ook voor niesen enz.
Dit was bij mij niet het geval. Test het eens bij jezelf zou ik zeggen...

Groetjes, patricia 40,4 weken

Ik verlies snachts nooit slijm, dus als smorgens mijn slip nat zou zijn, dan moet het iets anders zijn dan slijm. Verder kan ik met hard knijpen heel kort het slijm nog wel even binnen houden. Dat lukt met vruchtwater echt niet.
Bij mij kwam het vruchtwater in een redelijk plasje toen de vliezen braken en daarna en kleine beetjes tegelijk. Overigens was mijn vruchtwater wat vlokkerig en niet helemaal helder. Slijm was helderder.

Nou, genoeg smeuig praat.

succes met uitvogelen wat het nu is.

greet

Ik denk dat je het beste even wat kunt opvangen in een maandverband en je verloskundige laten bepalen of het vruchtwater is.

Bij mij was het overduidelijk toen mijn vliezen braken. Het plensde er ineens uit en rook zoet. Het zag er helderroze uit met witte vlokjes maar het kan ook groenig zijn, dan heeft het kindje erin gepoept. Bij mij bleef het stromen nadat de ergste plens eruit was en steeds als ik ging staan stroomde het harder. Ik voelde het echt lopen.

Maar er zijn idd ook veel vrouwen die steeds maar een beetje verliezen dan is het moeilijk in te schatten dus laat je verloskundige gewoon even kijken.

Terug
Bovenaan