Misschien tijd voor de huisarts

A

Anoniem

Guest
Lieve allemaal,

Als geruime tijd lees ik hier jullie berichten maar niet eerder de moed gehad zelf iets te schrijven. Aangezien je moeilijk met anderen over dit onderwerp kan praten is nu toch echt de behoefte bij mij hiernaar. Hopelijk vind ik daarmee wat rust en wordt ik wat wijzer van jullie ervaringen.

Wij proberen nu 10 maanden om zwanger te worden en helaas zonder resultaat. Nu moet ik eerlijk bekennen dat wij niet aan verplichte intimiteit doen rond de belangrijke dagen. Maar ik houd wel via een app bij welke dagen het zijn en met deze kennis had het al best raak moeten zijn.

Aangezien ik nu 33 jaar ben en bijna 34 wordt, bekruipt mij de angst dat ik wellicht naar de huisarts zou moeten gaan. Misschien klinkt het gek maar dit lijkt mij het ergste om te doen of om mijn man aan te doen. Misschien is het wel meer de angst erachter te komen dat je geen kinderen kunt krijgen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met naar de huisarts gaan en het medische circus eromheen??

Alvast bedankt voor jullie interesse en reacties.

Meestal krijg je na een jaar een doorverwijzing. Tenzij je een heel onregelmatige cyclus hebt. Heb je al ovulatietesten geprobeerd en de temperatuurmethode? Zo'n app is leuk, maar voor de gemiddelde vrouw. En die zijn we geen van allen. Ook zul je wel wat gerichter moeten klussen op de belangrijke dagen. Anders is je kans veel kleiner.

Het medische circus went heel snel hoor. Je schaamte en angst worden bij elk bezoek een stuk minder. Maar je bepaalt zelf natuurlijk hoever je wilt gaan met behandelingen. Ikzelf heb altijd geroepen dat ik niet tot het uiterste zou willen gaan. Maar toen de eerste hormoonkuren niets opleverde, stelde ik dat wel bij. Wilde wel erg graag moeder worden. Gelukkig is het bij ons bij hormonen slikken en spuiten voor een eisprong gebleven.

Als je doorverwezen bent, starten er een hoop onderzoeken. Je man zal zijn zaad moeten laten onderzoeken, jij moet bloed laten prikken, krijgt een inwendige echo en aan de hand daarvan wordt er een plan opgemaakt, verder onderzoek of behandeling. Is het bij beide in orde, heb je ook kans dat je nog een half jaar zelf moet proberen.

Sorry voor het lange verhaal, maar hopelijk heb je er wat aan.

Succes

Ik zou als ik jou was idd zoals supertje zegt het nog even aankijken en wat gerichter gaan klussen. Als het dan niet lukt,kan je altijd nog naar de huisarts. En zou oud ben je nog niet hoor :) Komt vast goed,succes iig!

Ik sluit mij aan bij bovenstaande dames...10 maanden is echt nog niet zolang. De kans is maar 15-20% per maand dat het lukt.

Probeer om de dag te klussen zodat je je eisprong zeker niet kan missen. Als het na een jaar nog niet lukt zou ik naar de ha gaan. En idd het medische circus went snel al is het natuurlijk veel fijner als je deze niet nodig hebt!

Succes!

Ik zou idd ook nog even wachten met naar de huisarts stappen.. De kans dat je wordt doorverwezen is nu nog klein en je moet wel aan kunnen tonen dat je al een tijd gericht aan het klussen bent. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Voor ons was de stap ook groot om naar de huisarts te gaan, maar wel de beste in ons leven! Twee jaar na de doorverwijzing, een hoop onderzoeken en 4 IUI later mochten wij positief testen!
En achteraf gezien is de stap naar de huisarts echt zo groot nog niet als je kijkt naar alle onderzoeken in het ziekenhuis.

Sterkte!

Terug
Bovenaan