Misschien toch borstvoeding..

Ik zat net in bad en er kwam gewoon melk uit mijn tepels! En dat terwijl ze tegen me hebben gezegd dat de kans dat ik borstvoeding zou kunnen geven ongeveer 1 procent zou zijn...
Heb 11 jaar geleden een borstverkleining gehad waarbij ze mijn melkklieren hebben door moeten knippen in verband met verplaatsing en verkleining van mijn tepels.
Hoop dat dit betekent dat het toch misschien gaat lukken.. Zou zo fijn zijn. Vooral omdat ik zelf veel allergiën heb en astma heb gehad.
Ben wat verder gaan zoeken op internet en blijkt hoe langer het geleden is, hoe groter de kans is dat de melkklieren weer aangroeien...
Ik wilde het eigenlijk niet eens gaan proberen, maar nu ga ik dat zeker doen. Wel eerst even met de gyn bespreken morgen, maar denk dat hij dan ook zegt dat we het gewoon gaan proberen.

Nou moest ik even kwijt, ben wel een beetje blij :)

Heey Kim,

Goed zeg!
Ik had eerder in de discussies wel al gelezen dat je geen bv ging geven vanwege een borstverkleining, maar ik dacht dat je het niet wilde geven, uit angst voor weer grotere borsten....
Anders had ik je wel info kunnen geven...ik heb zelf namelijk ook een borstverkleining gehad en wil ook zeker BV proberen te gaan geven!
Zeker omdat het bij jou 11 jaar geleden is en er al melk uit je tepels komt, maak je een erg grote kans!! Top hoor!
Enige wat de lactatiedeskundigen zeggen dat je goed de groei en tevredenheid in de gaten moet houden als de kleine wat ouder wordt...omdat de kans dat als de kleine op een gegeven moment meer voeding nodig heeft, dat dat er niet is...
Ben ook echt blij voor je!!!

En wat de gyn ook zegt...ik zou het zeker gaan proberen!! Laat je weten wat hij zegt?

Fijne avond.

Groetjes Brigitte

Hey Kim

Ik zou het ook zeker een kans geven hoor!
Je wilt het zelf heel graag, en zeker met de allergieën zou ik een poging wagen.
Misschien gaat het prima, zou anders zonde zijn toch.
Ga ervoor meid!!

Grtjs mar

goed nieuws zeg !!!

ik hoop het voor je ,,, ik heb ook al wel wat verloren ,, maar de gyn zij tegen mij dat het helemaal nog niks wil zeggen of je het kan of niet ,,
ik hoop het wel voor je ,, sucses er mee
groetjes

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties!
@ Brigitte, hebben ze tegen jou niet gezegd dat je geen borstvoeding zou kunnen geven?
Misschien omdat het zo lang geleden is, maar mijn gyn zei ook dat de kans zo klein was dat het geen zin had om te proberen. Ik zou meteen na de bevalling pilletjes krijgen om het te remmen.
Maar ga het nu zeker proberen.

@Mandy, klopt, je weet natuurlijk nooit of het gaat lukken. Maar tegen mij is altijd gezegd dat het geen zin had om te proberen. Maar dat er melk uit mijn tepels kwam is wel een teken dat er melkklieren zijn aangegroeid en het dus altijd zin heeft om te proberen. Dat is voor mij wel fijn nieuws. Hoop dat het bij ons allemaal gaat lukken :)

Jullie horen het wel als het eenmaal zover is... Ik hoop niet lang meer.. Over anderhalve week uitgerekend..
Spannend, vandaag naar de gyn, ben benieuwd wat hij zegt.

Groetjes Kim

Hoi Kim,
het kan inderdaad dat je toch borstvoeding kan geven. Ik raad je alleen aan om dit onder begeleiding van een lactatiekundige te doen.
je ziet namelijk dat het vaak de eerste weken wel lukt, maar dat er op een gegeven moment onvoldoende melk is.
Maar zeker met de allergieeen in je familie, alle beetje die je kunt geven zijn mooi meegenomen!!!!
Zeker die van de eerste week.
Ik weet niet hoe ver je zwanger bent??? Maar als je boven de 37 weken bent, kun je eventueel al gaan kolven voor de geboorte. Dan help je de productie al een beetje op gang. Er komt dan maar weinig uit paar ml, maar alles kun je bewaren in de vriezer en aan je kindje geven na de geboorte.
Het klinkt raar, maar moeders die diabetes hebben doen dat steeds vaker ook, zodat hun kindje geen kunstvoeding bij hoeft te hebben na de geboortemaar direct moedermelk krijgen.
Het enige risico (erg klein) is dat je bevalling door het kolven op gang komt, maar ja dat vind je vast niet erg als je de 37 weken gepasseerd bent!
Vraag er eens om bij de lactatiekundige!!!!
Succes

Terug
Bovenaan