misschien toch een juli kleintje

Sinds vorige week weet ik (zeker) dat is zwangerschapsdiabetes heb en dus loop ik nu bij de gynaecoloog (enz) maar hierdoor is de kans dat het een juli babietje wordt aanzienlijk groter...
Mocht de kleine te groot worden dan halen ze het waarschijnlijk eerder... spannend dus
verder gaat alles wel goed. Sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik me aan het dieet gehouden en ben ik ook nog niet aangekomen... lekker voor straks... gelukkig ook niet afgevallen en de baby ziet er gelukkig prima uit.
Doordat ik bij de gyn. loop heb ik wel regelmatig es een echo da's natuurlijk een pluspunt haha.
Nou lady's succes met jullie buiken en oh ja over voelen nou gisteren deed onze kleine vast mee aan een gym wedstrijd of zo want het heeft me zeker een uur wakker gehouden haha gelukkig is dat een gezond teken ;)
Groetjes, Kristel
 
Dat is zeker spannend voor jullie! Gelukkig dat verder alles goed gaat met jou en de kleine. Aan welk dieet hou je je als ik het vragen mag? Ik heb geen idee hoeveel ik aangekomen ben maar ik eet echt alles wat los en vastzit, tenminste, ik heb van de vreetbuien. Maak me nu ook al zorgen hoe ik er straks uit kom te zien na de bevalling;) Super is dat he om je kleintje lekker te voelen bewegen! Ik lag net in de zon en het ging tekeer joh, echt leuk!

Succes verder!
 
Hoi Kristel,
Vraagje: hoe ben je er achter gekomen dat je zwangerschapsdiabetes hebt? Hebben ze je er al vroeg op onderzocht of ben je diabetespatiënt? Ik moet in mei voor onderzoek omdat mijn BMI iets te hoog is, maar weet eigenlijk niet of ik er nu al op moet letten...?
Veel succes en sterke in ieder geval de komende maanden :) geniet van je kleine!!
 
Nee ik was nog geen diabetspatient
Ik had met mijn vorige 2 kleintjes ook al een hoge suiker (testen ze geloof ik na de 2e helft of zo) en toen kon ik gewoon suiker laten staan en dat was voldoende. Maar nu heb ik vanaf het begin gevraagd om testen omdat ik wist dat ik de vorige keer er ook op moest letten en nu was hij met 16 weken al wat hoger en met 20 weken te hoog..
Maar als je het wil weten kun je gewoon bij de controles van de verloskundige of de gynaecoloog erom vragen testen is niet zo moeilijk hoor een klein prikje in je vinger en dan kunnen ze het zo meten.
succes met je onderzoek!!
groetjes, Kristel
 
Ze hebben bij mij al vroeg in de zw ontdekt dat ik zw suiker heb. ivm eerdere zwangerschappen.
Ik moet dus elke dag 4x mijn waarden meten d.m.v. zelf prikken.
Ik heb zo'n apparaatje gekregen en nu na 8 weken met verandering van eetpatroon en gewoontes is ie nog niet laag genoeg.
Vandaag had ik controle bij de diabetesverpleegkundige en gyn. nu moet ik dus elke avond voor het slapen gaan insuline spuiten.

Had vandaag ook een groeiecho die krijg ik nu om de 2 wk ivm die suikers. Kleine is ergggg groot voor 25 wk dat komt door de suiker helaas.

Ik hoop dus nu dat ik het met insuline in de hand krijg want dit is echt niet leuk.

Trek op tijd aan de bel voordat je met insuline aan de gang moet. Geef het gewoon aan blijf aandringen zonodig voor een test.
Heeft ook gevolgen voor de bevalling je kan niet thuis bevallen bijv.

Hoop niet dat het voor jullie zover komt

Succes,
nafide (juli mama)
 
Terug
Bovenaan