Misschien verder / tweeling!!??

Hallo allemaal,

Op het moment dat ik mijn test deed kreeg ik binnen 5 seconden een positieve uitslag, terwijl er in de gebruiksaanwijzing stond dat dat binnen 3 minuten zichtbaar zou moeten zijn.

Mijn menstruatie is altijd erg minimaal: twee dagen en qua bloedverlies zóu ik het met 1 tampon afkunnen (dat doe ik natuurlijk niet maar echt qua hoeveelheid dan...)

Vorige maand was ik ervan overtuigd (gevoelsmatig) dat ik zwanger was, maar ik werd gewoon ongesteld......tenminste dat denk ik.

De vrouw van mvm was vandaag bij ons en zij testte mij op het hcg-hormoon......zij schrok van de uitslag. Het streepje was donkerpaars....iets wat normaal bij 10 weken pas zo is! Ik ben 6 weken naar mijn idee en dan zou het streepje lichtroze moeten zijn (hoe meer hcg hoe donkerder het streepje).

De vrouw van mvm bevestigde mijn twijfel vanaf 4,5 week (die ik heb gekregen ná het lezen van 'normaal' bloedverlies tijdens de eerste weken van de zwangerschap)......ben ik niet al 4 weken langer zwanger?
Omdat ik altijd maar zo weinig menstrueer, kan ik me hier natuurlijk in hebben vergist en dit als een gewone menstruatie hebben gezien.....
Mijn schoonmoeder zij gelijk toen ze hoorde over die 5 seconden bij de test: "Oh dat wordt een tweeling, dat had ik ook toen ik zwanger was van de tweeling!" (Is dat zo....prduceer je meer hcg als je zwanger bent van een tweeling?)

Nouja, in elk geval, de vrouw van mvm adviseerde mij om de vk maar eens te bellen om te kijken wat zij ervan te zeggen hebben.....natúúrlijk:kun je ze maar tot 12uur telefonisch bereiken! Ik moet dus tot morgenvroeg wachten, maar zit er nu dus mooi mee!

Ben ik al verder dan ik in 1e instantie dacht of ben ik zwanger van een meerling óf produceer ik gewoon een extreme hoeveelheid hcg????

Whaaaaaaaaaaa! Om gek van te worden toch? Heeft iemand hier ideeen over of ervaring mee??

Liefsss

Oei! Wat spannend. In ieder geval is veel HCG een goed teken. Enja een tweeling kan, want dan produceer je 1,5 tot 2x zoveel.

Hopelijk gaan ze snel kijken wat er in je buik zit :)

Veel succes meid!

Hai Marijne,

Dankjewel voor je reactie.....zeker spannend ja, haha!
Goh, dat wist ik echt niet dat je bij een tweeling meer hcg aanmaakt.....
Waar is veel hcg een goed teken voor??

En dan te bedenken dat ik bijna nergens last van heb haha....alleen moe en zere borsten en af en toe een zeurgevoel in rug en buik.....i'm blessed, haha!

Ik hang morgenvroeg natuurlijk om 9uur direct in de telefoon, dat begrijp je wel :)

Ik ben nu ruim 7 weken zwanger, maar ik produceer al vanaf een week of 5 dikke vette strepen binnen een seconde. Heb toevallig vanmorgen nog een testje gedaan omdat ik me zorgen maakte omdat ik niet meer misselijk was (nu weer wel) en ook zodra je de urine eroverheen zag gaan, hup dikke vette donkerpaarse streep. En dit op de babyboomtest die de eerste keer geen streep gaf terwijl de sensitest die wel gaf.

Ik weet wel echt zeker dat ik niet langer dan 7 weken zwanger ben. Mijn ongesteldheid is altijd behoorlijk heftig. Maar een tweeling zou wel echt geweldig zijn. Ik dacht dat iedereen bij week 7 wel donker paarse strepen zou produceren? Welke test gebruikte ze?

Ik ben nu ruim 7 weken zwanger, maar ik produceer al vanaf een week of 5 dikke vette strepen binnen een seconde. Heb toevallig vanmorgen nog een testje gedaan omdat ik me zorgen maakte omdat ik niet meer misselijk was (nu weer wel) en ook zodra je de urine eroverheen zag gaan, hup dikke vette donkerpaarse streep. En dit op de babyboomtest die de eerste keer geen streep gaf terwijl de sensitest die wel gaf.

Ik weet wel echt zeker dat ik niet langer dan 7 weken zwanger ben. Mijn ongesteldheid is altijd behoorlijk heftig. Maar een tweeling zou wel echt geweldig zijn. Ik dacht dat iedereen bij week 7 wel donker paarse strepen zou produceren? Welke test gebruikte ze?

Hai Miss Ping,

Geen idee welke test...iig 1 waarbij je met een pipetje urine in een vakje moet laten druppelen. Mijn 1e test (die van 5 sec) heb ik gedaan op dag 28 van mijn cyclus....... en ik ben gister op week 6 gekomen......

Misschien kan je ook bij een eenling extreem veel HCG produceren. Dat schijnt ook individueel bepaald te zijn. In ieder geval als het de mw van MVM opvalt dat je test zo donker is zal daar vast tzt een aanleiding voor zijn, want die mw ziet natuurlijk de hele dag testen en kan dus aardig wat vergelijken.
Ben ook nieuwsgierig! Laat je het weten morgen?

Terug
Bovenaan