Misschien verveledn, maar nu heb ik een voedingsvraag...

A

Anoniem

Guest
....ik ben sinds 1,5 weken over op flesvoeding (Rik is 8,5 weken).
Sinds ik aan de fles ben kan ik het doen met 5 voedingen op een dag.

Rik krijgt 5x 180 cc (die helemaal opgaat!!!!)

Hij heeft altijd doorgeslapen, maar sinds 2 nachten komt ie eerder dan gewend.
Ik had hetvolgende ritme.

6.00 uur, 10.00 uur, 14.00 uur, 18.00 uur en 22.00-22.30 uur. Nu slaapt hij best diep al om 22.00 uur. Is het verstadnig als ik de laatste fles gewoon ga opschuiven naar bv 24.00 uur? Want meer geven lijkt me niet echt verstandig. Volgens mij krijgt hij al teveel voor zijn 8 weken??

Snappen jullie iegenlijk mijn vraag?? Ik vraag me dus af waarom hij ineens 4.30-5.00 uur komt (met echt heftige honger) i.p.v. 6.00 uur die hij de hele 1,5 weken heeft gedaan? Ik ga maandag ook naar het CB dus ik vraag het daar ook nog wel hoor!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi,
Het ligt ook aan zijn gewicht..ofdat hij teveel krijgt, wat jezelf denkt..  weet ik dus niet.
Daar is een richtlijn voor, maar ik weet ook  dat dat niet voor alle kids geld..
Ws is het maar tijdelijk, en een oplossing zou kunnen zijn die laatste fles later geven, zodat hij er de nacht mee doorkan..Maar misschien is het na een paar dagen weer over?
22.00-22.30 uur is wel lekker, maar om 24.00 nog zelf opblijven om een fles te geven..is minder..haha
Onze jongste is nu dik 6 weken en weegt 5 kg, ze krijgt al een tijdje 5 flessen, en drinkt gemiddeld zo'n 130-150 per fles.
Mag volgens mij al iets meer zijn, maar daar heeft ze geen behoefte aan..prima dus zo.Ze slaapt lekker van 23.00 tot zo half acht!!!
Kijk gewoon naar wat voor je zoontje werkt, en desnoods geef je wel een fles om 24.00. Als je daarna de nacht door kan..prima toch?
Groetjes R

Hey RW,

Rik was 1,5 weken geleden al bijna 2,5 kg, dus volgens mij mag ie het wel hebben kwa gewicht, maar toch....

Ik probeer ook eerst die laatste fles maar later te geven, en dan maar kijken wat ie doet....

Op zich maakt ik best lekkere nachten hoor! Tis gelukkig niet dat ie om 3.00 uur komt, dat is helemaal drama lijkt me!

Bedankt voor je reactie!

X Saskia

Hoi Saskia

Het advies van het cb en wat ook op de verpakkingen staat is dat je ongeveer 150 cc voeding per kilo lichaamsgewicht aan je kindje moet geven per 24 uur
Dat totaal deel je dan dus door in jou geval 5 flessen
Ik zag staan dat jou kindje 2,5 kilo is....(2500gr) das nog best klein voor een 8 weken
In jou geval betekend dat dus dat hij 2,5 keer 150 cc mag hebbenen das 375 cc
Die moet je over het aantel voedingen verdelen die hij krijgt per dag, kom ik uit op 75cc per fles
dus dan krijgt hij idd te veel voeding
Daar kunnen ze ook last van krijgen en dan juist daardoor eerder wakker worden
Maar elke baby heeft wel eens een periode dat hij iets korter slaapt of eerder wakker word
Ik probeer het dan meestal nog even te rekken door Jesse lekker bij ons in bed tegen me aan te leggen met zn speentje en dat werkt bij hem prima
Is t proberen waard, succes

Groetjes Xennah

Hoi Saskia,

heb je al geprobeerd om als hij s'nachts wakker word eerst een speentje te geven? Stijn werd vanacht om twee uur wakker en die heb ik een speen gegeven en toen werd hij pas om vijf uur weeer wakker.

groetjes van Marloes

@Xennah: Was een typfoutje. Rik weegt ongeveer 5300 gram!!! haha anders zou ie idd erruug klein zijn hahaha!!

@ mamatoriuk: Rik kan zijn eigen speentje nog niet goed beethouden, dus zou ik er elke keer uit moeten om de speen erin te doen.

Maar toch bedankt voor jullie reacties!! Ow dit forum is zon uitkomst!

XSaskia

Terug
Bovenaan