Misschien weer inleiden nu door te kleine baby

Hallo
Bij mijn eerste ben ik met 42 weken helaas ingeleid geworden (had thuis willen bevallen) en nu dreigt dit weer te gebeuren... Ik ben vrijdag naar het ziekenhuis moeten gaan voor een groeiecho omdat mijn buik al 4 weken niet was gegroeid en nu blijk de beeb een groeiachterstand van ruim drie weken te hebben... Over twee weken gaan ze weer kijken en als hij/zij dan nog niet voldoende is gegroeid gaan ze hem/haar waarschijnlijk weer halen.
Nu was mijn 1e keer inleiden een absolute hel; de gynacoloog kon hem zich na 1.5 jaar nog herinneren en de verpleging zei dat zo'n bevalling hooguir 1 maal per jaar voorkomt, dus je begrijpt dat ik er als een berg tegenop zie om dit weer te moeten doorstaan. Echter piekren helpt ook niet dat weet ik toch blijft het me bezig houden.
Moest het gewoon ff kwijt.
groetjes Ylona

Ylona, wat ontzettend balen. Ik kan me voorstellen dat je sowieso al niet in het zh wil bevallen en met de gedachte dat je ook weer wordt ingeleid... Bah!
En het is natuurlijk ook niet fijn om te horen dat je kindje een groei-achterstand heeft. Maak je je daar erg zorgen om of was de eerste ook een kleine?
Heeft de gyn iets gezegd over wat hij dan verwacht voor bevalling als je nu weer ingeleid zou worden? Valt het dan mee of kan het toch weer hetzelfde worden als toen? Kan je dan bij voorbaat vragen om pijnstilling? En zou dat dan helpen of was het om nog weer andere redenen een hel?

Heel veel sterkte! Kaskes

Hoi Ylona,

Ik hoop voor je dat de baby toch goed ontwikkeld en dat inleiden niet hoeft, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt gezien je ervaring met inleiden! Wat Kaskes al schreef is het niet mogelijk om pijnstilling te krijgen? Ik zou gewoon aangeven dat als ik ingeleid moet worden dat ik het dan wel prettig zou vinden als er een narcotiseur dienst heeft want die was er bij de 1e toch niet? Gewoon je zorgen uitspreken dan kan het ziekenhuis er rekening mee houden. Ik moet bevallen in het ziekenhuis vanwege een eerdere keizersnee en ik heb aangegeven dat ik als een berg tegen de bevalling op zie omdat ik dus ook een langdurige pijnlijke en zware bevalling heb gehad bij de eerste. Ze reageerden heel goed op mijn angst en we hebben afspraken gemaakt wat de bevalling betreft en dat geeft mij een stuk meer rust!

Sterkte ermee.

Groetjes,

Puk

he jakkie...

dat is niet hetgeen waar je eigenlijk op zit te wachten.
maar je zegt het zelf al... met piekeren los je w.s. niet veel op.

Leg je zorgen/angsten in het ziekenhuis neer en vraag idd om pijnstilling...
Bevallen is geen pretje, maar een hel hoeft het ook niet te zijn... toch?

Sterkte!!
Liefs,
mama Peet

Hallo dames
Ik heb me idd voorgenomen om als ik de 25e te horen krijg dat ik weer ingeleid moet worden ik  aangeef wat ik wel en niet wil. Dus idd als ik aan het infuus moet eerst pijnstilling en niet weer plat op bed moeten liggen met tig mensen om me heen.... (Echt waar de hele kamer stond vol).
Misschien ga ik zelfs een bevallingplan opzetten voor het moment supreme.
Natuurlijk hoop ik dat dit alles niet nodig zal zijn, maar het geeft me wel wat meer rust.
Groetjes Ylona

Terug
Bovenaan