misschien weten jullie wat ik nog kan doen????

Hallo,

ik zal me eerst even voorstellen, Ik ben natasjha, 25 jaar en al twee jaar bezig voor ons eerste kindje. Ik heb een poos geleden ook al fanatiek met dit forum mee gedaan, maar door alle ellende ben ik daar even mee gestopt. nu voel ik me weer goed en dacht ik ga weer eens kijken en tot mijn grote verbazing zie ik nu nog een paar de zelfde namen als een poos geleden. wat vervelend dat het bij jullie ook nog steeds niet gelukt is ( biaggie naat en nog een paar andere bekende namen Sorry weet ze niet allemaal zo op te noemen ) Ben sinds ik gestopt ben met de pil erg vergeet achtig )

Ik zal jullie voor dit moment mijn hele verhaal besparen (erg veel typ werk en niet zo veel tijd, moet zo weer weg) maar even heel kort samen gevat zijn we al twee jaar bezig om zwanger te raken maar het lukt gewoon niet. Na van het kastje naar de muur getstuurd te zijn en een heleboel goed bedoelde maar nix zeggende adviezen zijn we bij de gynocoloog gekomen, deze heeft ook hard zijn best gedaan om ons zo lang mogelijk aan  het lijntje te houden. maar na dik anderhalf jaar ziekenhuizen hebben we alle onderzoeken gehad. Alles was goed mijn baarmoeder, mijn eileiders zaad van mijn man, mijn ovluatie, cyclus, samenlevingsonderzoek, bloedtesten op zoek naar hormonen, noem alles maar op en alles is in perfecte staat. ik heb zelfs een hsg gehad welke erg pijnlijk was ( er wordt contrast vloeistof in de baarmoeder en eileiders gespoten en foto ´s gemaakt) en deze was ook prima.
gelukkig natuurlijk dat alles goed is maar weer worden we naar huis gestuurd met de oprdacht, mevrouw, het leven is leuk geniet er van het komt wel goed een reisje misschien?????

Toen hebben we besloten om onze droom in vervulling te laten gaan en lekker drie wken door zuid africa te reizen. Helemaal super en even alles vergeten. maar nu weer een poosje thuis kriebbelt het weer als nooit te voren. Zeker toen onze laatste kinderloze vrienden kwamen vertellen dat ze na twee maanden zwanger was. Toen storte mijn wereld in. helemaal over mijn toeren heb ik een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Die nacht hebben we bijna niet geslapen en hebben we samen een heel goed gesprek gehad over wat we nou wel en niet wilde. Ik wilde nog geen medich ingrijpen om een kindje te krijgen maar mijn man wel en hij wist me er van te overtuigen dat als het kindje er eenmaal was het helemaal niet meer uitmaakte op welke manier het was verwekt, het enige wat dan nog telt is dat het er eindelijk is.
Met deze gedachten gingen we naar het ziekenhuis. maar daar wereden we al snel ontnuchterd. Er werd gewoon keihard gezegdt dat hij ons niet kan helpen omdat mediche alles goed zit en we dus gewoon al 2 jaar pech hebben!!!!!!!!!

hoezo nix voor ons kunnen doen????? het lukt ons al twee jaar niet!!!!!
Ik ben super kwaad geworden waardoor de gynecoloog net zo kwaad werd. gelukkig heeft mijn man de boel weer een beetje weten te sussen, maar we hebben weer geen oplosing voor ons probleem.

ik weet gewoon niet meer wat we nu nog moeten doen ik heb echt alles al geprobeert
van fanatiek om de dag tot het op z ´n loop laten. ovluatie testen, temp lijsten, noem alles maar op maar het lukt gewoon niet.

kan iemand ons misschien helpen weet iemand wat we nog kunnen doen????

alvast bedankt
natasjha

Hoi Natasjha, een heel lang verhaal, maar erg vervelend als ik het zo lees! Waarschijnlijk omdat je nog geen 30+ bent houden ze je langer aan het lijntje dan wat onze ervaring is, maar goed dat is nog geen oplossing voor jullie "probleem".

Neem nog is contact op met je huisarts en vraag om een dubbel consult, zo kan je je hele verhaal opnieuw uitleggen en in overleg met hem naar een andere oplossing gaan zoeken. Hij is een vertrouwenspersoon en heeft meestal contact met meerdere gyneacologen. Ik weet natuurlijk niet of je een huisarts heb waar je een goed contact mee hebt, maar ik zou het toch is proberen!

Heel veel succes in ieder geval en tot horens,

Groetjes, Pleun

Hoi!

Wat is het soms oneerlijk he? En moeilijk ook om anderen WEL zwanger te zien raken... Snap je helemaal.

Ik reageer even op je topic om je te vertellen wat onze gyn zei in een van de 1e gesprekken.

Bij ons waren de eerste onderzoeken allemaal goed, kreeg nog een HSG, maar de gyn verwachte geen problemen zei hij. En toen zei hij ook dat als ze niets konden vinden, we naar huis gestuurd zouden worden om zelf te gaan 'proberen'.

Hij zei ze dat na (ongeveer ) 3 jaar onverklaarbare onvruchtbaarheid pas tot actie overgaan... Ik natuurlijk gevraagd waarom. Hij dat uit de statistieken bleek dat er bij dat soort stellen geen hoger percentage zwangerschappen uitkwam dan bij stellen waarbij ze inseminatie's gingen toepassen. Een inseminatie staat niet garant voor een zwangerschap.

Nu bleek uit de HSG  dat ik een afwijkende vorm baarmoeder heb, dus ze gaan wel verder kijken. Binnenkort kijkoperatie.

Als je mot hebt gehad met je gyn, is er dan niet een andere gyn waar je terecht kan? Wij hebben gelukkig een hele aardige man, helaas deed hij niet het HSG onderzoek. Degene die dat deed was echt een botte boer.

Het ligt toch allemaal heel gevoelig en dan is het wel zo fijn dat je met de gyn op goede voet staat en hem vertrouwt.

Succes in ieder geval met alles!

Doei doei

Hoi,

Tja het lijkt er inderdaad inmiddels op door alle verhalen op de site dat ze pas echt na drie jaar daadwerkelijk over gaan tot actie. Maar toch heb ik heel sterk het idee dat dit ook per gyn en ziekenhuis verschilt. Ik weet dus niet of het een optie is om terug naar je ha te gaan, een goed gesprek daar aan te gaan (weet niet hoe je band met de ha is) en dan je te laten doorverwijzen naar een ander zknh.? Het voelt ook wel heel k****n he, een uitspraak over "het leven is mooi". Ja tuurlijk is het leven mooi, maar niet compleet voor jullie en ik denk dat het te zwaar wordt onderschat welke impact het nog ongewenst kinderloos zijn op je heeft. Helemaal als je wel in de leeftijd komt dat je volledige omgeving hier succesvol in is. Wij hadden zelf heel erg het gevoel dat we in een soort wachtfase van ons leven zitten. Waarin iedereen verder kan en wij niet.  Maar goed meid, kop op, laat je niet gek maken en je moet voor jezelf opkomen en voor wat jullie willen. Heel veel succes en ik hoop echt dat jullie  in bijv. een ander ziekenhuis wel verder geholpen kunnen worden.

Groetjes  Scorpy  

heeey,

Dat is inderdaad allemaal zwaar 'K**. Zoals scorpy al zei, ieder ziekenhuis is anders. Is het geen idee om een ander ziekenhuis te zoeken en het daar voor te leggen? een soort second opinie?

Ik wens je veel succes meid,

dikke knuf
Sjan

Terug
Bovenaan