Misschien word ik ingeleid...

Hoi dames,

Ik heb hier al eens verteld dat ik last heb van bekkeninstabiliteit. Het word steeds erger en ik heb het hier gister met de verloskundige over gehad. Zij vertelde me dat het mogelijk is om de bevalling in te leiden met 37 weken.
Opeens komt het dus wel heel dichtbij........slik.....
Ik ben nu 31 weken en 3 dagen. Dat betekend dat het kan zijn dat over minder als 6 weken de baby kan komen...... Opeens word ik heel gestressed. De babykamer is nog niet schoon, de kleertjes nog niet gewassen.......... gelukkig komt mijn moeder vrijdag en dan neemt ze de kleertjes en hydrofielluiers etc. mee om bij haar thuis te wassen en te strijken en mijn man heeft beloofd om dit weekend de babykamer helemaal klaar te maken. Maar ik voel me toch vreemd...... ik begin eigenlijk een beetje bang te worden....... die baby moet er uit...... slik...... Jasmijn (mijn dochter van 12-02-2008) is met een spoedkeizersnee geboren dus ik weet qua natuurlijke bevalling totaal niet wat me te wachten staat. Best eng eigenlijk.
Maar goed van de andere kant ben ik natuurlijk ook blij dat ik in ieder geval niet tot 42 weken zo hoef te lopen.

Liefs Trudi

hoi trudy,
mij ken je niet ik ben sinds gister ingelogt nadat ik jullie berichten allemaal had gelezen.
Er staat eindelijk weer wat nieuws tussen.

mijn zoon kwam met 38 weken ik heb maar 7 min geperst,en 6 uurtjes weeen gehad.
Misschien krijg je ook wel zo n top bevalling en zelf vechten om je kind op de wereld te zetten is het mooiste wat er is, daarna loop je weer rond en doe je alles zelf.Zonder pijn. Je bent het dan echt meteen vergeten!

xxxxx nathy

ha Trudi,

Het is niet makkelijk, maar probeer niet overal gespannen van te raken. Als ik jou zo begrijp, dan ben je vooral gespannen over de bevalling en richt je dat nu op de kinderkamer, kleertjes etc. Met die kleertjes komt het echt wel goed, zeker nu je moeder het doet, maar als het niet gewassen is, dan is er ook niets aan de hand. Zelfde geldt voor de kinderkamer.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat dat rust geeft en je je kan richten op de bevalling en er dan meer "klaar" voor bent.
5,5 weken kan nog heel veel in gebeuren.
Misschien moet je je angst met je vk bespreken.

Zelf heb ik niet de beste ervaringen, maar: eerste werd uiteindelijk ook een spoedkeizersnee en tweede is net geen keizersnee geworden. Ik vond de eerste bevalling het heftigst, want die heb ik tot op het laatste moment zelf gedaan, maar uitdrijving ging niet en dus spoedkeizersnee. Veel weeënopwekkers en zo.
Bij de 2e heb ik geen weeënopwekkers gehad en liep het allemaal wat voorspoediger en iets minder intensief. De bevalling duurde ook iets korter.
Je komt er heus wel doorheen, net als al die andere vrouwen. Ik houd er voor mezelf rekening mee dat het weer kan eindigen met een keizersnee. Dat helpt mij.

Had jij die spoedkeizersnee al in een vroeg stadium van de bevalling dan? Anders weet je denk ik wel een beetje wat je te wachten kan staan.

Misschien helpt het om er vantevoren goed met je man (of wie er bij is) door te spreken. Je kunt om pijnbestrijding vragen, maar de belangrijke gedeelten van de bevalling zul je toch zelf moeten doen.Zorg dat jezelf (via je partner) goed kan communiceren wat je wel en niet wil. Dat hoeft echt niet supervriendelijk, als het maar duidelijk is. Laat je ook goed helpen door het zh-personeel. Die zijn er niet voor niets.
Oh ja, je kunt wel verschillende mensen aan je bed krijgen, in verband met verschillende diensten. Voor sommigen is dat een teleurstelling, dus daarom meld ik het maar even.

Als ik het goed begrijp, word je dus een novembermama om en nabij 14 november? Dat is ook mooi. Zit er mooi nog een tijdje tussen voordat het sinterklaas is!

Sterkte en ik hoop dat je wat kunt ontspannen. Houd ons op de hoogte!

Groet,Tamar

Hoi Trudy,
Ik ben met mijn tweede kindje ook ingeleid en het ging bij mij echt heel snel allemaal.
Aan de ene kant vlogen de weeen mij om me oren en aan de andere kant had ik ook zo mijn meisje in me handen dus ook wel weer heel fijn.
Laat het lekker over je heen komen en denk er niet te veel aan, het moet er toch uit hoe dan ook!!!

Als ik aan bevallen ga zitten denken dan krijg ik ook de kriebels en ook angst van ooww gaat het me lukken of van neeej wil die pijn niet, maar het is me nu twee keer eerder gelukt en de pijn ben ik ook snel weer vergeten want ik krijg nu toch weer een derde. LOL!!

En om nou ook nog langer met die dikke buik rond te lopen en al die maagzuur en slecht slapen noem maar op daar ben je naar al die pijn weer lekker van af en we kunnen lekker voor ons nieuwe wonder gaan zorgen.Positief blijven denken meid.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjess Mina

jemig... ik kan me voorstellen hoe je je voelt...
als ik er aan denk dat het nog maar 9 weken duurt dan begin ik ook te stressen!!! Babykamer niet klaar, nog niets gewassen, zelf er nog niet klaar voor! Maar wie weet begint het al veel eerder en dan hou je het ook niet tegen!
Mijn eerste bevalling ging heeeeeel snel en van de ontsluitingsweeen weet ik niets meer af!
Ik heb dan ook helemaal geen traumatische ervaring en het lijkt wel alsof ik opnieuw zenuwachtig ben wat me te wachten staat!!!
Ik vond de kraamweek veel erger, had veel pijn.

Maar is het al zeker dat je eerder ingeleid gaat worden of is het een mogelijkheid die is voorgesteld?!

Probeer toch te genieten van die laatste weken!!!
Groetjes
Joyce

heey trudy...dus nog ff.best wel spannend,maar kan me ook wel voorstellen dat het je een beetje stress geeft.ik moet ook alles nog wassen ,en het kamertje is ook nog niet helemaal klaar.ik heb ook een beetje last van mn bekken..soms kan ik geen stap verzetten,en soms kan ik alles.mij wilde ze inleiden bij de geboorte van nicky,maar dat was gelukkig niet nodig,want nicky vond het zelf tijd worden.Ik denk dat deze kleine ook wel eerder komt dan 26 dec.hoe gaat het met jasmijn?liefs,karin en nicky

Hey Karin,

Wat vervelend dat je ook last hebt van je bekken. Irritant he. Je wilt nog zoveel, maar het lukt niet meer.
Jasmijn doet het heel goed! Ze loopt!!! Hoera!!! Werd ook wel tijd, ze is inmiddels 20 maanden...haha!
Heeft Nicky een beetje door dat je een baby in je buik hebt? Jasmijn aait af en toe over mijn buik.... zoooo lief!! Maar echt door heeft ze het niet denk ik.

X Trudi

Terug
Bovenaan