Misschien zijn we wel in verwachting

Hallo allemaal, ik kom gewoon even kletsen hier omdat er een kans is dat we in verwachting zijn en in graag wat meer dingen wil weten. Op zich was het nog niet helemaal de bedoeling. Ik ben al wel een lange poos van de pil af (meer dan een jaar) omdat ik graag mijn eigen cyclus wilde leren kennen en me lichaam de tijd wilde geven om te ontpillen. Het heeft zeker een half jaar geduurd voordat mijn cyclus regelmatig werd. Vervolgens merkte ik van alles op aan mijn lichaam en kan ik alles aan voelen komen. De menstruatie maar ook de ovulatie. Precies wat ik ermee wilde bereiken in de voorbereiding op.

We werken er dus al wel naartoe zag maar, maar waren er nog niet actief mee bezig. Ik ben een extra master studie gaan volgen naast mijn werk, die ik eerst rustig af wilde ronden.  Ik heb hiervoor, op een gegeven moment, mijn werk stop gezet zodat ik me volledig op de studie kon richten. Mijn man verdient voldoende om ons beiden te onderhouden, en zo kon ik gewoon lekker meters maken. Het resultaat is dan ook dat ik nu zo goed als klaar ben.  Het plan was om me de komende tijd eerst op de nieuwe invulling van mijn carrière te gaan richten.

Alleen nu bleek laatst onze barrière stuk te zijn gegaan, en dat 2 dagen voor de ovulatie. Deze was gisteren keurig op tijd, dus nu speelt er wel iets in mijn hoofd.  Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar ook niet achterblijven mocht het wel zo zijn. We hebben gelukkig van nature geen ongezonde levensstijl, drinken en roken doen we beiden niet. Maar er zijn voor een vrouw natuurlijk meerdere dingen die je beter kunt laten. En omdat ik mijn lichaam nu zo goed ken vind ik het ook wel leuk om te zien of ik er andere dingen aan kan merken.
 
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je doel is met deze post, omdat er geen duidelijke vraag wordt gesteld oid...

wat ik wel weet: ik heb de afgelopen jaren om 1000 redenen een zwangerschap uitgesteld (geen werk, klein huis, etc) en er is nooit echt een goed moment. Zoiets laat zich ook niet plannen. Ik ben nu net zwanger, direct bij onze eerste poging: ook nooit verwacht! Leef in het nu, kindje komt wel groot!
 
Terug
Bovenaan