Misschien zwanger en mogelijk vrijgezellenfeest

<p style="text-align: left;">Hoi!</p><p>Ik ga over een maandje trouwen. Heel leuk natuurlijk, maar nu heb ik het vermoeden dat er een vrijgezellenfeest aan komt dit weekend..</p><p>Alleen zijn we bezig voor een 2e kindje en moet ik volgende week donderdag ongesteld worden. </p><p>Nu zou ik natuurlijk een vroege test kunnen doen, maar ik vertrouw hier niet echt op.</p><p>De kans op zwangerschap is misschien niet zo groot, maar ik zou het vreselijk vinden als ik drink en er achter kom dat ik al zwanger was.</p><p>Wat zouden jullie doen? En hoe ga ik dit brengen bij vriendinnen.</p>

Ikzelf zou wel gewoon een drankje pakken maar met mate. Ik geloof dat dat prima kan.. vooral doen waar jij je dijn bij voelt. 

Ik zou je beste vriendin die het waarschijnlijk organiseert  en kan vertrouwen dat ze dit voor zich houdt inlichten en zorgen dat ze een fles alcohol vrije wijn voor je achter de hand heeft, zodat ze die voor je kan schenken/laten schenken. En dat ze eventueel de bartender of iets kan inlichten over de situatie en dat die dan alcoholvrije cocktails schenkt.

Er is nog geen bloedrelatie zo vroeg, maar ja je deelt wel lichaamsvocht.. smoesjes zijn te doorzichtig, dus zou ik je beste vriendin vertrouwen, die kan dan zorgen dat je 0% wijn of bier krijgt stiekem? Persoonlijk zou ik me er niet te druk om maken die paar wijn maar als j3 niks wil drinken.. de antibioticasmoes is te obvious.. ik zou iemand in vertrouwen nemen die je drankje kan omwisselen/vervangen :)

Dokter zegt dat je pas vanaf je NOD niet meer hoeft te drinken. Dus kan nu nog niets schadelijke gebeuren. Nog geen bloedband en gewoon heel lang met 1 wijntje doen. En bijv. 3 drankjes over hele avond zodat je voor je gevoel niet teveel neemt. Of naar wc gaan en water bij je wijn doen zodat je verdunt. 
Die 3 drankjes kunnen echt geen kwaad je bent nog niet zwanger

Jeetje meid, ik snap als je een baby wilt, dan wil je beginnen maar had je dit niet liever willen uitstellen? En je bruiloft en je vrijgezellenfeestje! Heftig zonder een heerlijk wijntje... Nu ben ik tegen alcoholist aan HOU echt van wijn en bubbels, dus dat ik al sinds januari droog sta is echt AFZIEN. (Ik ben nu 26 weken zwanger maar ik wilde ook periode ervoor geen alcohol in mijn lijf. Ik snap dus heel goed dat je ook nu niet die ene avond wil drinken, ondanks dat het geen kwaad kan voor de baby....) 
Haha! Maar goed. Ik ben het eens met de meiden hierboven, ik denk dat je het beste iemand in vertrouwen kunt nemen en dit even delen. Aan de rest doorgeven dat je lekker strak je jurk in wilt en dus maar heeeel weinig drinkt (ja lekker saai) en als je dus wat drinkt, bestel dan via je in vertrouwen genomen vriendin een alcoholvrije cocktail! 
Heel veel plezier in ieder geval en geniet van deze tijd. Zowel een feestje, als baby maken als je bruiloft! 

Ik zou me niet zo druk erom maken. Gewoon genieten bij je feestje. Bij mijn vorige zwangerschap teste ik positief op 1 januari....en met oud&nieuw gewoon gezellig meegedronken hoor! Bij deze zwangerschap ook gewoon gedronken tot aan de test. Een bloedband is er nog niet tot een week of 8 dus het is niet zo dat de baby alcohol binnen krijgt of dat het schadelijk is. Al moet je je niet klemzuipen natuurlijk. Wissel het gewoon af met 0% bier evt ook 

Terug
Bovenaan