(misschien) zwanger en sporten??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
ik las net een berichtje van iemand die bang was om te drukken (tijdens het poepen) omdat ze bang was dat er iets mis zou kunnen gaan.   Mijn vraag sluit daar een beetje bij aan... Weet iemand of je gewoon kunt gaan sporten als je zwanger bent, of denkt te zijn??
Ik fitness, dus van hardlopen tot buikspieroefeningen.  
Mijn nod is 10 juli, en sinds mijn ei voel ik steeds wel wat gerommel en steekjes e.d. in mijn onderbuik, dus toen ik gisteren ging sporten hebik maar wat voorzichtiger gedaan(snel wandelen i.p.v. hardlopen, geen buikspieroefeningen en andere dingen waarbij je kracht moet zetten.etc.)
En bijvoorbeeld het dragen van wat strakkere broeken, zou dat in zo'n vroeg stadium (als die er dus is) al slecht kunnen zijn??
Ik wacht jullie reacties af,
Groet, MOON

He Moon

Je kunt met gerust hard gaan sporten dat is juistem heel gezond. Verloskundigen en ha
moedigen die juistem aan. Ik zie bij ons op de sportschool  veel zwangere vrouwen. Een vrouwelijke sportleraar was hoogzwanger en was aan het crossen op een crostrainer. En vooral in het begin kan het helemaal niet kwaad. Als ik zwanger mag raken sport ik ook gewoon door zolang ik het kan, en anders vraag ik wel wat ik beter nu niet kan doen en wat wel.

Succes

Liefs Sharine

Hoi Moon,

Sporten mag idd gewoon, alleen moet je met buikspieroefeningen opletten dat je alleen de schuine spieren traint en niet de rechte: ik heb dit ergens gelezen en ik geloof dat je er verzakkingen ofzoiets van kunt krijgen. Verder moet je gewoon gaan totdat het nog goed voelt, als je moe wordt of akelig kan je het beter wat rustig aan doen.

X Muizeke

Hoi Moon,

Ik loop sinds 2 maanden bij de dietist en zij vertelde me dat ik best kan sporten, maar dan niet veel intersiever dan normaal. Je kan best je conditie hooghouden, maar je moet daarnaast wel voldoende eten. Het is niet de bedoeling om te gaan lijnen ofzo.... Dat is natuurlijk niet goed voor een eventuele zwangerschap. Aangezien ik met knieproblemen zit, heeft ze mij geadviseerd om meer te gaan wandelen om zo een begin te maken met het verhogen van mijn conditie. Ik heb best wat overgewicht dus een beetje training kon geen kwaad. Als het straks beter gaat, stap ik over op de fiets om zo verder te gaan met mijn conditie.

Liefs,

Sara

Terug
Bovenaan