missed abortion...

Hoi iedereen,

helaas hadden wij 2juli bij de 1e echo al slecht nieuws. ik was 8 weken zwanger maar het vruchtje was maar gegroeid tot 6,5 week en nog geen kloppend hartje te zien. die week daarop moesten we terug komen, omdat de echoscopist zei dat er nog wel een kans was. dat ik gewoon minder ver was dan dat we dachten. eigenlijk wisten na de 1e echo al een beetje hoe het ging aflopen... we hielden er dus wel rekening mee dat het definitief slecht nieuws kon zijn. en ja... het was dus slecht nieuws. op de 2 echo was te zien dat het vruchtje kleiner was geworden. het vruchtje was dus al overleden...

meteen diezelfde dag had de verloskundige een afspraak voor me gemaakt in het ziekenhuis. zodat we daar konden bespreken wat we nu verder wilde. afgelopen vrijdag 11 juli waren we naar het ziekenhuis geweest en kregen de keuze of we de tabletten wilden gebruiken of dat ik gecurreteerd wilde worden. als ik zou kiezen voor de curretage dan zou dat meteen dezelfde dag gebeuren.
uiteindelijk na een tijdje nadenken hadden we samen besloten om toch eerst de tabletten te proberen. omdat we hoopten dat het toch op een redelijke natuurlijke wijze het de miskraam voort zou zetten. zaterdag had ik de tabletten om 8 uur sochtends ingebracht en om ongeveer 11 uur was de vruchtzak er uit gekomen. dit was toch ergens wel een opluchting voor ons (klinkt gek..) even daarna kwamen stukken van de rest eruit en savonds nog één stuk. ik had die hele dag steeds meer last van krampen en de hele dag door erg veel bloedverlies. zondag ook nog redelijk krampen en bloedverlies gehad. maandag wa het wel wat minder, maar nog niet over... toen wist ik al dat de baarmoeder dus nog niet helemaal zou zijn waarschijnlijk. dinsdag hadden we weer een afspraak in het ziekenhuis voor controle. en inderdaad... de baarmoeder was nog niet helemaal leeg. de gyneacoloog zei dat het het was dat ik meteen die dag nog gecurreteerd zou worden. ik had eigenlijk geen andere keus...

vanaf dat moment ging alles er snel. bloed laten prikken, kreeg een bed toegewezen en even daarna kwam er al een verpleegkundige die zei dat ik zometeen al aan de beurt was. om half 12 ben ik naar de operatiekamer gereden en om half 1 werd ik weer wakker. gelukkig snel daarna waren mijn vriend en mijn moeder er om me te steunen.

omdat het vruchtzakje er thuis uit was gekomen had ik het in een bakje gedaan met water. het voelde voor mij ergens wel goed dat het nog in de buurt was, dus had het nog niet weg gedaan. maar gister toen ik het bakje open maakte rook het wel erg. en het kon er niet nog langer staan. gister hebben we het dus weggedaan... ik had niet verwacht dat dat zo moeilijk zou zijn. het idee dat alles nu echt weg is... de zwangerschap... dat het nu echt het einde was.

dit was mijn 2e zwangerschap. de 1e keer was een vroege miskraam. en deze keer dus een missed abortion.
ik heb het er erg moeilijk mee en probeer mijn gevoelens te verstoppen (wat eigenlijk niet goed is). af en toe komen ze naar buiten.

de zwangerschap was niet gepland en ik slikte de pil. maar uiteindelijk waren we er dolgelukkig mee. het is echt klap...

we kregen van de gyneacoloog te horen dat we het beste 1 menstruatie af kunnen wachten en daarna weer zwanger mag worden.

we hopen nu dat we snel weer goed nieuws mogen vertellen...

veel liefs bunny

Ah meid,.. wat verdrietig allemaal.
Het is ook allemaal niet niks (zelf 2 mk gehad) en geef het de tijd. Je zult je nog heel wat dagen ellendig voelen afgewisselt met goede dagen. Maar dat hoort er bij en geef je er aan over!

Hopelijk kun je hier wat steun vinden.
Ik heb hoe dan ook nog wel een schouder vrij hoor

Liefs K

Hallo Babybunny,

Wil je heel veel sterkte wensen.
Heb zelf vorige week vrijdag een miskraam gehad door gebruik van pillen. Wij hadden hetzelfde verhaal als jij. Ik was ruim 9 weken en het kindje was gestopt met groeien bij 6.5 week. 2 dagen later mocht ik naar het ziekenhuis.

Ik heb gekozen voor de pillen, omdat ik dat net iets "vriendelijker" vond dan een curretage.
Donderdagavond de pillen ingebracht en vrijdagochtend kwam de miskraam. Ik had 1 hele grote bloeding en daarna nog een kleinere. Daarna was het over.
Hopelijk is alles weg. Ik moet komende week naar het ziekenhuis en als het weg is, dan is het goed, maar anders volgt er inderdaad ook nog een curretage.

Heb inderdaad ook begrepen dat zwanger worden meteen weer mag.

Kan me voorstellen dat het moeilijk is om je draai weer te vinden. Ben zelf weer gaan werken (ook al was dit op de automatische piloot in het begin). Nu begin ik wel weer mijn draai te vinden. We hebben op een mooie manier dit kindje gedag gezegt en ik kan het een plekje geven.
Misschien helpt het als je van je afschrijft en natuurlijk moet je er gewoon over blijven praten met je omgeving. Voor mij helpt dit forum ook om het een plek te geven.
Probeer je gevoel in ieder geval niet te negeren.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Charlie

hoi Bunny,
balen zeg dat je weer een miskraam gehad hebt. Ik weet hoe het voelt. Ik heb al 3 zwangerschappen niet mogen voldragen. Het doet iedere keer weer enorm veel pijn!
Laat die emoties ook lekker naar buiten komen meis. Je pest jezelf er volgens mij alleen maar mee als je ze binnen houdt, want dan komen ze waarschijnlijk op momenten dat jij het eigenlijk niet wilt.
Ik heb vorige week mijn curretage gehad. Vandaag lijkt het bloedverlies eindelijk over, al heb ik nog wel behoorlijke stolsels verloren. Dit lijkt echter bij iedereen anders te verlopen.

Qua wachten met zwanger worden tot je weer ongesteld bent geweest kan ik alleen maar zeggen dat dit feitelijk niet hoeft. Ze zeggen vaak dat je baarmoeder dan echt leeg is en weer een zwangerschap aan kan, maar als het geen zwangerschap aan kan, wordt je toch niet zwanger. De gyn vindt het ook wel handig als je eerst weer ongesteld bent geweest, zodat ze beter kunnen berekenen wanneer je uitgerekend bent. Maar met al die echo's kunnen ze dat tegenwoordig toch wel.
Dus feitelijk hoef je niet te wachten met opnieuw zwanger willen worden. Je moet er alleen emotioneel alweer aan willen beginnen....

Bij het topic miskraam in juni 2008 en hopenlijk snel weer zwanger schrijven veel lotgenoten. Ik ook al ben ik illegaal net als jij eigenlijk (maar we verzinnen een nieuwe naam voor als dit topic vol is), misschien is het een idee om daar ook eens te kijken. Je bent van harte welkom om mee te schrijven!

Sterkte met je verwerking,

liefs
Patricia

Hallo BabyBunny,

Helaas, ook welkom hier....wat vervelend allemaal zeg eerst die pillen en dan toch nog een curratage....
Ik hoop dat je je verdriet snel een plekje kunt geven....ander zeker je hart komen luchten we weten hier allemaal (jammer genoeg) hoe je je voelt.
En je hoeft idd niet perse een menstruatie af te wachten, je wordt weer zwanger als je lijf daar klaar voor is

Liefs!

bedankt voor de reacties

als je alle verhalen hier leest dan springen de tranen in me ogen. het is een hele gebeurtenis als het je overkomt.

ik ben blij dat ik hier kan praten met lotgenoten... en ik vind het echt super dat iedereen elkaar steunt!

veel liefs bunny

hoi bunny..

het fijne van dit draadje is dat iedereen die hier komt, weet hoe je je voelt.
de een gaat daar anders mee om dan de ander. maar het verlies en gemis voelt iedereen.

ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd. bij mij heeft vooral de missedabortoin  me erg aangegrepen. nog steeds ben ik daar niet overheen en dit is nu alweer bijna een jaar geleden.
nu ben ik weer net zover zwanger als toen. over 2 weken krijgen we weer een echo en als alles dan goed is, ben ik verder dan vorig jaar. ik hoop dan eindelijk te kunnen gan genieten van mijn zwangerschap.

een dikke knuff
Carina

Terug
Bovenaan