missed abortion

Gisteren mocht ik eindelijk, na 12 weken, op de echo. Alles leek goed te gaan; geen bloedingen gehad en de risicovolle weken waren voorbij dacht ik. Het was dan ook een grote schok toen de vk ons vertelde dat er helemaal geen embryo aanwezig was. Bij de tweesplitsing was het gedeelte dat de moederkoek vormt wel ontwikkeld maar het vruchtje echter niet. Ik voel het alsof mijn lichaam mij 12 weken voor de gek heeft gehouden.

Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben ? En zo ja, hebben jullie je laten currateren ? Of is het vanzelf losgekomen ?

Zelf laat ik het currateren omdat ik er weinig vertrouwen in heb dat het vanzelf los zal komen, gezien het feit dat ik al ruim 12 weken zwanger ben/dacht te zijn.

Beste ?

Ten eerste wil ik je heel erg veel sterkte wensen met het verwerken van het verdriet!
Ik zit met hetzelfde probleem na 7 jaar ziekenhuis in en uit en 5 miskramen te hebben gehad dacht ik dat het nu eindelijk goed ging
De 5 miskramen die ik heb gehad kreeg ik allemaal heel erg vroeg in de 6e week!
Ik was nu met 6 weken in het ziekenhuis en kreeg een echo het zag er normaal uit voor iemand die 6 weken zwanger was maar de art zei wel ik zou het nog niet in de krant zetten het is nog vroeg.
Nou afgelopen donderdag moest ik terug komen om een echo te maken,ik had er aan de ene kant geen goed gevoel over en aan de andere kant wel...ik voelde me zo zwanger dat het eigenlijk niet mis kon gaan.
In 1 klap storte mijn hele wereld in elkaar GEEN VRUCHTJE alles zat er en was gegroeid maar waar was mijn kindje?
Wat hij ook deed hij kon niks vinden...ik was boos verdrietig en ik wilde zo snel mogelijk weg,ik heb me aangekleed de arts een hand gegeven en ben eruit gelopen ik hoorde hem alleen zeggen kom volgende week donderdag terug dan kijk ik nog een keer.
Toen ik buiten was dacht ik oja ik was niet alleen ik had mijn vriend bij me maar die was me trouw achterna gekomen!
Toen ik eenmaal in de auto zat ben ik in huilen uitgebarsten waarom WIJ WEER?
Donderdag moet ik terug maar als ik in de tussentijd een bloeding kreeg moest ik eerder terug komen,het ergste is ik voel me nog zwanger en wordt al dikker maar waarom,ik ben niet zwanger ik draag geen kindje bij me waarom dan dit?
Zo dit wilde ik even kwijt,en voor mij is het ook afwachten wat er verder gaat gebeuren komt het af of halen ze het weg? ik weet het niet!
Heel erg veel sterkte xxxDanielle

Hoi Danielle,
Bedankt voor je reactie en jij ook veel sterkte toegewenst. Tegen mij zeiden ze ook dat ik een week later terug moest komen voor nog een echo maar ik heb zelf de gynacoloog gebeld voor een curratage; ik heb namelijk geen zin om mezelf nog een keer te pijnigen met een echo waar toch niets op te zien is, dus die afspraak heb ik afgezegd. Afgelopen donderdag mijn 1e echo gehad en dinsdag ga ik naar de gynacoloog voor een gesprek voor een evt curratage; ik geloof namelijk niet dat het vanzelf los zal komen gezien het feit dat ik al 12 weken was.

Ik laat het je nog wel ff weten hoe het verder afloopt

Nogmaals heel veel sterkte !!
xxx Cindy

Hallo Cindy en Danielle,
Ik wil jullie allebei heel veel sterkte toewensen.
Ik heb op 15 jan een "pretecho" laten maken toen ik 7,5 week zwanger was.
De echoscopiste kon niets vinden en zei ook dat er geen vruchtje was maar alleen een een vruchtzak.
Ik was zo teleurgesteld. Ze heeft gelijk de vk gebeld en die zei dat een "windei" zoals ze dat ook wel noemen meestal niet vanzelf loskomt en dat je niet te lang moet wachten, want je lichaam gaat door met zwanger zijn.
Ik kon toen de volgende dag naar het ziekenhuis voor een echo. Toen zagen we toch een kloppend hartje maar het was kleiner dan verwacht. Ik kon toch niet echt blij zijn toen en 1,5 week later bleek het vruchtje ook gestorven te zijn.
Ik moest wachten op een spontane mk, maar na 1,5 week heb ik gevraagd om een curretage. Ik werd steeds banger voor de pijn en het onverwachte moment. Ik vond de curretage niet vervelend. (ik had het natuurlijk liever niet gehad laat dat duidelijk zijn). Helaas moest ik op vrijdag de 13e voor een 2e curretage. Gelukkig komt dat zelden voor dus wees daar niet bang voor.
Nogmaals sterkte toegewenst.
Groetjes van Caroline

Hoi Caroline

Als ik dat van jou nou weer lees,krijg ik toch elke keer weer een klein beetje hoop dat er misschien toch iets zit.
Misschien doe ik mezelf er inderdaad alleen maar meer pijn mee,maar toch wil ik het zeker weten!
Ik voel me steeds meer zwanger dat klopt mijn lichaam gaat gewoon door ja net wat je zegt,eigenlijk is het allemaal niet eerlijk voor sommige mensen is het zo vanzelfsprekend dat je kinderen krijgt en die hebben er ook echt geen benul van wat wij allemaal moeten doormaken!
Ik wens jou ook heel erg veel sterkte en wie weet zitten we straks allemaal wel op een ander forum MOEDERS MET 6 KINDEREN OFZO hahaha nou loop ik wel heel erg hard van stapel geloof ik!

Groetjes Danielle xxx

Hoi Danielle ,
Ik ga hard duimen voor je. Ik hoop dat we misschien binnenkort op een zwanger forum zitten.
Ik zal alleen niet aan 6 kinderen toekomen. Ik heb al 2 kindjes en nummer 3 is een discussie geweest van 2,5 jaar. Daarbij ben ik ook al oud, nl 39 jaar. Ik hoop dus heel erg dat nr 3 nog komt.
Ik denk dat het voor jou de eerst is en ik hoop voor jullie dat je snel een goede zwangerschap mag meemaken.
Sterkte!
Groetjes van Caroline

Ik weet niet of jullie dit nog lezen, maar ik wilde toch nog even wat kwijt.
Ik had met 9 weken een echo en daarop was te zien dat het met 6 weken niet meer leefde. Ik heb gewacht tot week 12 en toen kwam de miskraam. Ik vond het een vreselijke ervaring. Heel veel bloed en stolsels verloren. Ook het lange wachten is denk ik erg belastend geweest. Dus ik denk dat een curretage inderdaad wel verstandig kan zijn. In ieder geval veel sterkte allemaal.

Gisteren ben ik bij de gynaecoloog geweest en heb een afspraak voor morgen / donderdag voor een curretage. Inmiddels ben ik ook spontaan gaan vloeien maar het zet niet erg door dus ik ben "blij" dat ik morgen gecurrateerd ga worden zodat ik dit hoofdstuk af kan sluiten. Ik laat jullie nog wel weten hoe het is verlopen.

Terug
Bovenaan