misseijk...

Hoi..
Heeft er iemand tips tegen misselijkheid?
ik ben nu 7 weken.. en de laatste paar dagen behoorlijk beroerd. Vanmorgen gewerkt... ben ziek van alle luchten naar huis gegaan en heb de hele dag op bed gelegen. Misselijkheid verschilt van dag tot dag..
ben blij dat ik nu een geroosterde boterham binnen kan houden.
 
Hoi Nijn,

Eet waar je trek in hebt. Een beschuitje met zoet( of juist kaas), vanillevla met cruesli, een broodje kroket of rijstepap met bruine suiker bijvoorbeeld. Vaak valt iets het beste wanneer je er trek in denkt te hebben. Regelmatig iets eten kan ook helpen.(elke twee uur) En ook al smaakt het, niet te veel tegelijk. Fruit kan ook lekker zijn. Peer bijv. is lekker fris en sappig.
Succes ermee en een fijne zwangerschap!

groetjes Judith(22+4 wkn)
 
Hi Nijn!

Die misselijkheid ken ik...ik heb er af en toe behoorlijk last van. Met name met koken of met boodschappen doen. Ik kom net terug uit de winkel en ik moest daar echt kokhalsen van de lucht van vlees enzo.
Wat bij mij meestal snel helpt is een dropje eten. Dan gaat de vieze smaak in mijn mond weg.
En sowieso altijd op tijd eten (zodra je trek krijgt) maar dan niet teveel tegelijk.  
Het is helaas volgens mij niet te voorkomen. Als het goed is wordt het na 12 weken een stuk minder, dus daar hoop ik op.

Succes!
Groetjes, Sandra
 
Als het echt zo erg is dat je er niks meer inhoudt, heeft de huisarts wel pillen hiervoor. Emesaphene. Tis dan niet zo dat je helemaal niet meer misselijk bent, maar wel een stuk minder. Misschien kan je hier wat mee?
 
Hoi!

Die misselijkheid is helaas ook een vervelend bijverschijnsel waar ik behoorlijk last van heb. Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en vanaf de 6e week de hele dag zwaar beroerd....(en dat terwijl ik bij mijn eerste daar totaal geen last van had ;-)       )

Ik probeer voor het opstaan een cracker te eten en dan even te wachten met opstaan.....als mijn zoontje dat toelaat tenminste.
Verder i.d.d kleine porties eten al moet ik zeggen dat het niet bepaald lijkt te helpen want spugen moet ik regelmatig en het misselijke gevoel houd ik van vroeg tot laat...

 troost is het misschien dat de hormonen rond de 10e week op hun top zijn en dat het daarna weer minder gaat worden en wrs ben je rond de 13e week van de meeste klachten af...

Ik werk door de vermoeidheid en misselijkheid nu ook halve dagen i.p.v fulltime, maar ik voel dat mijn lichaam dat nu nodig heeft..meer rust en vaker kleine beetjes eten...

dus gewoon aan proberen toe te geven en hopen dat je bij de 90% hoort die na 3 maanden ineens van de meeste klachten af zijn...en dan....

Vooral lekker verder genieten!!

Succes

Groet Wendy
 
Terug
Bovenaan