Misselijk, afvallen en weinig vitamines?

Goedemiddag!
Ik ben nu 8 weken zwanger en al 2,5 weken erg misselijk. Omdat ik weinig binnen houd ben ik al 5 kilo afgevallen. Het enige dat een beetje binnen blijft zijn yoghurt achtige drankjes (optimel). Nu heb ik al best een tijd geen vast voedsel gegeten en nu ben ik bang dat ik te weinig vitamines binnenkrijg voor de baby. Heeft iemand hier een tips voor?

Dank je wel!

Heb je al een zuivel smoothie geprobeerd? Bijvoorbeeld met avocado, banaan, spinazie en yoghurt. Krijg je net wat meer vezels ook binnen. Vond ik zelf goed werken toen ik misselijk was. En natuurlijk multivitamine pillen.
Ik zou het wel ook even met je verloskundige bespreken.
De baby heeft er geen last van, die pakt wat hij/zij nodig heeft uit jouw reserves bijvoorbeeld. Je wordt er alleen zelf heel moe van. Sterkte met de misselijkheid! 

Dank je wel! Ga eens op zoek naar die drankjes.
Volgende week voor het eerst naar de verloskundige, dus ben benieuwd.

Bij mij werkte Suprimal tegen de misselijkheid. Kan je gewoon bij een drogist kopen. Is een reistabletje.
Hopelijk voel je je snel minder misselijk en hou je meer binnen!

Hey !
Ik heb precies hetzelfde , heb zelfs 1 weekje aan het infuus gelegen in het ziekenhuis omdat ik nog geen water binnen kon houden. Ben ook 5 kilo afgevallen.
De baby heeft een vruchtzakje waardoor hij/zij zijn vitamines krijgt, mijn verloskundige zegt dat het verder dan ook geen kwaad kan voor de baby. Eten en drinken wat voor jou goed voelt en wat jij lekker vind zodat jezelf op krachten komt.
Ik ben nu 10w + 4d , ik kan weer beetjes eten nog lang niet hoe het geweest is maar er zit vooruitgang in dus hou vol hoe zwaar het soms ook is!

Dit had ik ook met mijn eerste baby. In de eerste 14 weken ben ik 15 kilo afgevallen. Nu had ik nog wat voorraad maar goed was het niet. Ik heb dit gedeeld met de verloskundige en zij raadde me een diëtist aan. Zij heeft mij geholpen met op gewicht blijven.

Terug
Bovenaan