Misselijk & maagzuur

Hoi,

Ik ben nu 6 weken zwanger van onze eerste! Allemaal nog pril, heel blij maar ontzettend spannend.
Waar ik in de eerste 5 weken nergens last van had, krijg ik nu allemaal extra.
Mijn maagzuur is niet normaal, Rennie helpt niet.
Daarnaast ben ik al 5 dagen zo misselijk dat ik letterlijk niks binnen krijg.
Ik kom de dag door met 2 crackers en 2 beschuiten.
Ik voel me futloos, rommelden darmen en doordat ik continu er last van heb voel ik me ook echt ziek.
Via de huisarts een pilletje gekregen voor reisziekte... De apotheker snapte al niet waarom ze niet gewoon Emesafene hadden voor geschreven. Ze werken natuurlijk ook gewoon niet..
Ik kan de dag door niks doen of ondernemen, heel moe en de misselijk is er letterlijk de hele tijd.

Mijn vraag, zijn er meerdere die dit hebben meegemaakt?

(Ps. 6 januari eerste echo!)
 
Allereerst gefeliciteerd! Helaas ook meegemaakt vanaf 7 weken, van alles geprobeerd van de gebruikelijke tips tot gemberpillen, maar het hielp helaas niet. Uiteindelijk emasafene gekregen, wat een verademing, ik bleef extreem moe, maar hoefde niet meer de hele tijd te vechten tegen misselijkheid. Uiteindelijk met 17 weken de emasafene langzaam afgebouwd.

Ik zou als ik jou was rijdig aan de bel trekken bij de huisarts!
 
Oh shit! Super vervelend ja, ik had er vanaf 6 weken ook zo extreem last van en kon wekenlang niet/nauwelijks wat doen of werken. Mijn ervaring was dat toch wel eten verlichting gaf en voornamelijk eten dat de maag niet zo prikkelt. Dus beter geen zuur eten zoals tomaten, te vettig eten dus bepaalde kazen en kruiden minimaliseren. Uiteindelijk heb ik hulp gezocht bij een acupuncturist en wat was ik opgelucht hierna! Volgens haar reageerde ik super heftig op de zwangerschap, omdat mijn maag van streek is. Op advies van haar en zelfstudie gooide ik mijn dieet om. Ik begon mijn dag met havermout rozijnen amandelen en gebakken appel. Havermout werkt bij mij ontzettend goed tegen de misselijkheid en maagzuur. 'S middags brood met hele zachte kaas zoals mozarella of avocado. Tussendoor fruit snacken dat niet te zuur is en crackers met dun beleg. En voor het avondeten heel mild en geen vet eten zoals zoete aardappel, bieten, groene groente en weinig kruiden en niet teveel zout. Overigens krijg ik tijdens de zwangerschap snel maagzuur van tomaten en zwarte peper. Zelf heb ik goede ervaringen met acupunctuur tijdens de zwangerschap! Ik wilde liever geen medicatie van de huisarts en was zo blij dat de acupunctuur goed hielp. De misselijkheid en maagzuur is er nog een klein beetje, maar nu is het heel dragelijk. Hopelijk heb je wat aan dit advies! En hoop dat het snel beter voor je wordt!
 
Die acupunctuur klinkt goed moet ik zeggen. Ik heb een tijdje baat gehad bij gember pillen (smaakloos, bij Holland & Barrett) icm Bonusan multi Natal actief pillen vanwege de vitamine B6 (dat zit ook in emesafene). Mocht je wel aan medicatie denken, emesafene kan idd goed helpen (bij mij niet helaas) en als het ondraaglijk blijft zou ik om metoclopramide vragen. Dat is wel een power spul dat goed helpt en dan kun je weer even op kracht komen door te eten. Hoe vies alles ook is, een lege maag maakt nog misselijker dus alles wat je wegkrijgt maar proberen zou ik zeggen. Hier hielp is Aquarius lemon ook goed, zitten ook nog wat mineralen enzo in. Sterkte, het is echt ellendig om je zo te voelen!
 
 
 
Ik heb precies het zelfde meegemaakt. Ook tot 10 weken ontzettend veel afgevallen.
Heb aan het infuus gelegen ivm met uitdroging maar met de baby gaat aalles goed.
Primparan hielp bij mij niet, misschieN wel bij jou. De verloskundige schreef dat voor. Probeer de hele dag in kleine beetjes te eten luister vooral goed naar jou lichaam!

Sterkte!
 
Gewoon weer aan de bel trekken en aangeven dat die andere pilletjes niet werken en dat je te misselijk bent om te kunnen functioneren! Ik heb ook Emesafene en dit werkt bij mij een klein beetje ben iniedergeval niet meer continu aan t overgeven wel misselijk mja. En heb omeprazol voor de maagzuur die gebruik ik om de dag, helemaal geen last meer van maagzuur. Maagzuur helpt ook niet mee als je je al zo misselijk voelt ? Succes en gewoon nog een keer bellen.
 
Zo ontzettend fijn jullie reacties! Dankjulliewel! Mijn gedachtens waren alleen maar: als ik mij 9 maanden zo blij voelen, word ik broodmager. Ik heb zojuist nieuwe medicatie gekregen: metoclopramide. Mag dit maar een week gebruiken. De huisarts vond het te vroeg voor emesefane. Wat de apotheker weer heel raar vond want de metoclopramide is sterker.. Maargoed, ik wacht af of dit gaat helpen! Hoop het zo erg. Voel me zo slap bleh.
 
Terug
Bovenaan