Misselijk/braken tijdens de bevalling

Ik plaats dit bericht maar anoniem want ik schaam me er best voor..

Ik ben bijna 35 weken zwanger van m'n eerste kindje en zie best wel (zoals bijna iedereen denk ik) tegen de bevalling op..
Maar nu komt het: ik ben absoluut NIET bang voor de pijn..
Wel ben ik bang om misselijk te worden en over te moeten geven tijdens de bevalling. Ik denk dat dit op velen van jullie heel vreemd overkomt maar ik heb altijd al een soort van fobie voor overgeven gehad..
Is de kans echt zo groot dat je misselijk word/gaat braken?

En wie herkent dit?

 
Hoi, laatst bij de vk vertelde ik dat ik met de boot naar Engeland ging en dat ik altijd zo snel zee- en wagenziek word. Zij heeft precies hetzelfde (beetje sneu evenwichtsorgaan) en was tijdens de bevallingen van haar 2 kinderen supermisselijk geworden van de weeën. Dus ze waarschuwde me vast dat ik dat ook wel zou kunnen krijgen. Geen fijn idee, maar uiteindelijk is het allemaal maar tijdelijk nietwaar...?

groetjes
 
Hallo,
Het schijnt volkomen normaal te zijn dat je tijdens de bavalling moet overgeven. Ik zou me daar niet druk om maken. Zelf ben ik tijdens mijn zwangerschap niet misselijk geweest laat staan overgeven. Tijdens de bevalling was het dus raak. Ik heb het niet als iets vervelend ervaren, maar juist als een opluchting. Klinkt wel vreemd, maar zo voelde het wel. Nogmaals het schijnt normaal te wezen, maar of iedereen dat heeft weet ik niet.
Groetjes
 
bij de eerste was ik wel een beetje misselijk en braakneigingen,maar dat was meer gal dan echt braaksel zeg maar,bij de tweede had ik nergens last van....het is dat je er over begint anders had ik er nooit meer aan gedacht...ik denk dat als je een maal zo ver bent je het helemaal niks meer kan schelen,als het kindje maar komt,en voor het zelfde geld heb je er helemaal geen last van....
 
Ik denk dat het bij elke bevalling verschillend is en dat je er niet van uit moet gaan dat je gaat overgeven.
Ik heb twee bevallingen achter de rug en bij geen van twee ben ik ook maar misselijk geweest of iets in die richting dus laat staan dat ik overgegeven heb. Je moet proberen om je er niet te druk over te maken en het maar gewoon op je af en over je heen laten komen. Veel sterkte!!!!
 
Vaak bij 7 cm ontsluiting wordt je misselijk en ga je overgeven. Het komt zo vaak voor dat het voor verloskundigen een teken is geworden. Echt tijdens een bevalling ben je zo met vanalles bezig dat je dit er gewoon even bijdoet;-) Klinkt raar maar is echt zo. Ik was vroeger panisch voor overgeven, ik lag nog liever een hele nacht te rillen en weg te slikken dan 1 keer overgeven.Ik kon al in paniek raken van het idee van overgeven;-) Bij mijn eerste bevalling heb ik (schrik niet) 9 van die bakjes volgek..... Het was (net als iemand hier boven al zei) een opluchting. Daarna vond ik overgeven ook lang zo erg niet meer. Niet te bang voor zijn. Het komt zoals het komt. Succes
 
Terug
Bovenaan