Misselijk door foliumzuur??

Hallo (aanstaande) moeders!

Ik heb een beetje vreemde vraag. Vandaag heb ik mijn eerste foliumzuur van deze zwangerschap genomen en daar werd ik meteen een beetje misselijk van. Nu was ik al wel vaker wat misselijk, maar vanavond was het wel heel erg.
In mijn eerdere zwangerschappen heb ik nooit aanleiding gehad te denken dat  ik misselijk zou worden of dat het het zou versterken, maar ik vond het wel frappant vanmiddag en vanavond.

Heeft iemand van jullie zoiets wel eens meegemaakt? Of weet je hier toevallig iets over?

Het klinkt wel stom, al zeg ik het zelf. En ach, ik zal toch nog even met foliumzuur doorgaan.

groetjes
Jacqui
 
Hoi Jacqui,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat je misselijk kan worden van foliumzuur.
Misschien is het toeval en ben je gewoon misselijk van je zwangerschap.
Doorgaan moet je zeker. Foliumzuur is namelijk erg belangrijk voor de beeb.
Heb je het niet voor je zwangerschap al geslikt? Eigenlijk is het beter om hiermee te beginnen als je met de pil stopt.
Dan heb je alvast een spiegel opgebouwd.

Geniet lekker van je zwangerschap.

Kruimel


 
Ook ik heb er nog nooit over gehoord.

Idd ben ik ook foliumzuur gaan slikken toen ik gestopt was met de pil. Ik slikte GRAVITAMON omdat daar ook alle andere vitamines in zitten die een (bijna)zwangere vrouw nodig heeft. Verder was het een gladde tablet wat ook enorm makkelijk is!

Ik mocht foliumzuur maar 1x per dag slikken (dacht te lezen dat jij dat 2x per dag deed), maar dat kan misschien merk tablet gebonden zijn??

Ik denk gewoon dat je misselijk van de hormonen bent?!?

In ieder geval sterkte en GENIET VAN JE ZWANGERSCHAP!!

X Saskia
37.1 wk
 
Het zijn gewoon maar vitamientjes :p Ik denk niet dat je daar misselijk van bent kan wel misschien aan het tijdstip liggen dat je een tablet inneemt, misschien moet je eens op een ander tijdstip innemen bv in de ochtend kijken of dat scheelt, Maar dit geld eigenlijk meer voor de vitamine preparaten van VSM mama bv (die liggen misschien?? zwaar op de maag ofzo)
 
Hoi,

Ook ik had het idee dat ik misselijk werd van de foliumzuur. Ik ben toen overgestapt op een ander merk en dat heeft iets geholpen. Wat ook wel eens wil helpen is eerst iets eten, dan heb je geen lege maag en komen de pillen minder hard aan.
Nou hoort de misselijkheid natuurlijk ook bij de zwangerschap...

Succes en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
 
JA hier ook misselijk na het slikken van foliumzuur...

Eten helpt bij mij ook. Het heet foliumZUUR dus ik had bedacht dat je daar idd misselijk van wordt op de nuchtere maag net als een glas sinasappelsap ofzo. Maar dat is verder niet wetenschappelijk onderbouwd :)
 
Misselijkheid is een bekende bijwerking van Foliumzuur helaas. Nadat ik gisteren een dosis had overgeslagen voel ik me vandaag opeens TOP.

Dit zijn de bijwerkingen volgens apotheek.nl:
Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, weinig eetlust, winderigheid en een opgezette buik.

Ik heb AL deze bijwerkingen...
 
Terug
Bovenaan