Misselijk en beroerd

Hallo,<br />Ik ben nu bijna 10 weken zwanger (9+5) en kreeg bij 6 weken last van misselijkheid. Nu heb ik van de dokter toen der tijd 2 verschillende medicijnen gekregen maar deze deden niks. Nu merk ik dat de misselijkheid en spugen alleen maar toe neemt ipv afneemt. Ik heb moeite met eten en drinken. Ik kan licht/geuren en geluiden moeilijk verdragen. En voor iemand die levenslang niet gespuugd heeft komt het er dagelijks uit. Ik zit inmiddels al 3 weken in de ziektewet omdat ik gewoon niet meer kan functioneren. Ik ben zo dankbaar dat ik zwanger ben maar ik ben de wanhoop nabij… Ik ben niet iemand die kan niksen. Ik mis me werk en me ding doen. Ik word hier dood ongelukkig van. Zijn er mensen die dit herkennen en tips voor mij hebben? Ik denk dat het niet ‘heftig’ genoeg is voor een hg zwangerschap maar ik ga morgen de dokter bellen wat ik hiermee moet doen. Ook omdat ik bang ben om uit te drogen..<br />
 
Hoi gefeliciteerd met je zwangerschap,

Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik ook extreem misselijk en gaf ik ook vaak over. Ik was vanaf 9 weken tot 7 maanden misselijk en gaf ik elke dag wel meer dan 5 keer over. Ik kreeg niks meer binnen ik leefde alleen met crackers en dat waren maar 3 stuks zonder beleg. Af en toe at ik een banaan per dag. Water kreeg ik wel Binnen maar soms gaf ik dat ook over. Ik was zo misselijk en moe omdat ik niet veel at gaf ik ook gal over. Omdat dit mijn eerste zwangerschap was wist ik niet dat er een medicijn bestond ik weet ook niet of dat helpt. Ik was toen was 5 kilo afgevallen. Vanaf maand 7 kon ik ineenkeer weer eten ochtend at ik wel in mijn bed liggend avond maakte ik boterham klaar dat legde ik op mijn nachtkastje want ochtend als ik niks at en uit bed kwam werd ik misselijke ik duizelig. Wij hadden elke week controle’s ik kwam alsnog 10 kilo aan, en mijn baby woog 3.250. Toch kwam het gelukkig goed ondanks dat ik weinig at.

Tips:

- Kleine beetjes eten geen grote maaltijden
- Rennie hielp bij mij tijdens mijn 2 de zwangerschap
- iets kleins eten voordat je uit bed komt en niet meteen opstaan, dit kan een snee boterham zijn of een banaan.
- ik at geen pittige of gekruid eten daardoor kreeg ik maagzuur.
- elke dag frisse lucht nemen buiten wandelen of thuis activiteiten doen.
- tijdens mijn 2 de zwangerschap gebruikte ik veel turkse citroen parfum dat deed ik op mijn hand en dat rook ik wanneer ik misselijk werd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en beterschap. ?
 
Ik heb die tips idd ook al geprobeerd alleen dat van die Turkse citroen is nog een optie. Bedankt!

En qua medicatie heb ik eerst emesafene gekregen maar dit deed niks en toen heb ik metoclopramide gekregen en daar kreeg ik hart kloppingen van
 
Emesafene zetpil geprobeerd of oraal? Want dat kan wellicht een verschil maken gezien je weinig binnenhoudt. Zetpil had ik ook 3 weken geleden met buikgriep. Omdat ik continue ging kotsen.

Suprimal had ik toen ik zo misselijk was met 9 weken. Die kan je van de huisarts krijgen maar ook in de kruidvat/etos. Blauw doosje

En anders weer aankloppen want beroerd en misselijk zijn is gewoonweg GEEN pretje. Vooral niet met zwangerschap. Beterschap en hoop dat het beter wordt ?
 
Terug
Bovenaan