Misselijk en buikpijn elke avond

Hallo!

Op dit moment ben ik 14 weken zwanger maar sinds een paar weken heb ik elke avond hetzelfde riedeltje:

Ik kan s avonds van de buikpijn en misselijkheid niet slapen. Ik slaap hierdoor ontzettend laat (zoals nu) of slaap gewoon niet. Ik kan het niet echt aanwijzen waar het pijn doet en het is ook niet echt pijn; maar gewoon zo'n naar gevoel wat ik niet kan negeren. Ik heb al geprobeerd om anders gewoon wat te eten maar dit helpt ook niet.

Mijn vk haar tips helpen ook niet echt, iemand anders nog tips? X
 
Heb je al iets geprobeerd tegen de misselijkheid?

ik heb toen van mijn dokter Emesefan gekregen, misselijkheid verdween niet maar haalde wel de scherpe randjes er vanaf.

buikpijn kan vanalles zijn, bandenpijn van het oprekken of je darmen.

ik heb begin periode flink last gehad van Mn darmen ook daar kan je de huisarts iets voor uit laten schrijven.

hopelijk heb je er iets aan
 
Ik had in die periode ook vooral 's avonds last van vanalles. Bij mij werd het ook erger doordat mijn avondeten best zwaar op m'n maag lag. Het hielp om dat over twee kleinere maaltijden te verdelen, dus een keer tussen 16:00 en 17:00 iets eten en dan tussen 18:00 en 19:00 nog een keer. En niet te vet/pittig, beetje neutrale dingen.

Een stukje gaan wandelen na het eten hielp ook met verteren. Sowieso proberen om niet te veel te liggen met een volle maag (ik snap dat je waarschijnlijk heel moe bent maar wat meer rechtop zitten kan ook al veel verschil maken.)

Je beschrijft je buikpijn niet echt, zit het hoog of laag? Zijn het steken, of is het branderig? Maagzuur is een vrij normale kwaal tijdens de zwangerschap, vooral 's nachts. Je kunt dan een beker melk proberen en ook om je hoofd wat hoger te leggen dan je maag.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je kwaaltjes snel minder worden.
 
Terug
Bovenaan