Misselijk en niks kunnen eten

Hallo, ik ben nu 9 weken zwanger en word van elk idee van avondeten al misselijk. Enigste wat me lukt is soep, brood wat is nog meer luchtig maar wel voedzaam? Ik merk dat ik ook onwijze trek in zout eten heb. <br />
 
Bij mij ging de eerste 11/12 weken ook echt geen avondeten naar binnen, echt verschrikkelijk alleen de geur al. Heb toen elke keer gewoon paar happen groenten genomen wat er nog net in kwam en daarna gewoon vla/yoghurt. Het word beter, maar kan nog steeds niet tegen bijna alle soorten vlees. Beroerd word ik alleen al van de geur. 26 weken zwanger nu! Overdag gaat het eten prima maar puur het avondeten. Lekker fruit overdag en je vitamines zo veel mogelijk binnen krijgen. Kun je savonds weinig tot niets eten en dan aanvullen met yoghurt/vla. Succes ?
 
Hier hetzelfde. Avondeten gaat nog steeds vrij dramatisch (morgen 13 wkn). Ik eet ook van die LU crackertjes en af en toe een wit bolletje. Verder lijkt het nu iets beter te gaan, al is patat het enige waar ik zin in heb s avonds haha
 
Ja echt ik wil vet en zout eten. Maar na 2 happen ben ik klaar. Vla en crackertjes ga ik morgen maar eens inslaan. Bij me 1e zwangerschap had ik het 9 maanden lang zuur en heb ik ook op vla en toetjes geleefd.
Thanks voor de tips!
 
Hi!
Verschrikkelijk! Ik weet helaas hoe dat voelt!
Kreeg de tip van de verloskundige om vooral alleen de dingen te eten het eerste trimester waar ik echt zin in had. De baby krijgt deze weken namelijk nog voldoende voeding uit jouw reserves.
Bij mij werkte optimel drink yoghurt, wit brood en watermeloen nog redelijk goed. De rest kwam er allemaal uit.
Ik had soms ook zin in zout, en dan kon ik wel komkommer met wat zout erop eten en als ik een goede dag had wat frietjes met veel zout.
Belangrijk is dat je genoeg vocht binnen houd! Als je dat niet binnen kn houden trek dan op tijd aan de bel bij je vk of ha.

Succes!
 
Ik had ook erg moeite met al het warme eten en drinken. Probeer inderdaad fruit te eten, sinaasappels waren mijn favoriet, en misschien lukt yoghurt en vla. Dat at ik zo’n beetje van week 6 tm 12. Daarnaast slikte ik wel aanvullende vitamines met foliumzuur. Vanaf week 13 ging het steeds beter. Ik ben nu 17 weken en kan bijna alles weer eten. Even deze weken doorkomen met dingen die je wel kan eten. Het wordt straks echt weer beter.
 
Terug
Bovenaan