Misselijk en overgeven eerste trimester + peuter rondlopen

Hallo allemaal, momenteel ben ik 7+2 weken zwanger. Ik ben 24/7 misselijk en moet meerdere malen per dag overgeven (4 tot 10 keer per dag). Ik vind het enorm zwaar, ook mentaal. Zeker omdat wij al een dochter van 20 maanden rond hebben lopen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik tot 12 weken ook heel erg ziek geweest. Ik ben natuurlijk ontzettend dankbaar dat ik weer zwanger ben. Maar momenteel voel ik me zo beroerd en mentaal daardoor ook erg down. Ik weet gewoon niet hoe ik de komende weken door moet zien te komen. Mijn man doet veel en dan is fijn. Maar het blijft ‘overleven’. Iemand dezelfde ervaringen? Tips?
 
O, ik voel met je mee. Vreselijk! Ik ben ook altijd super beroerd als ik zwanger ben en sta dan in de overleef stand. Misselijk, overgeven, geen stap kunnen zetten...
Toen ik zwanger was van onze 2e, kon dat alleen met veel hulp van anderen. En de oudste die vaker naar de opvang ging. Waarschijnlijk ken je alle tips tegen misselijkheid enzo al, bij mij werkte niets... Dus de enige tip die ik kan geven is hulp inschakelen... Maar eerlijk gezegd weerhoudt het me er wel van om aan een 3e te beginnen, want ik zou echt niet weten hoe dat te doen...
Heel veel succes want het is echt vreselijk en super pittig met nog een kleine rondlopen. Maar er komt een einde aan, vergeet dat niet! 
 
Ik voel je! Zit nu precies in hetzelfde schuitje. Heb nu weer via de huisarts om medicatie gevraagd (Emafesene zetpil). Dat helpt in ieder geval de misselijkheid en het overgeven te verminderen.
en zoveel mogelijk hulp vragen/aannemen om deze periode door te komen. Bijv met koken, boodschappen of dat je even kan rusten.
succes!
 
Ja had ik ook, maar gelukkig nog geen ander kind erbij. Had echt geen idee meer hoe ik er doorheen moest. Niet zozeer overgeven, ik had vanaf het begin iets tegen de misselijkheid van de huisarts. Maar had het verder zonder mijn man niet gered. Heb op de diepte punten zelfs aan abortus gedacht. Gelukkig niet gedaan, anders was onze lieve kleine meid er nu niet.
Met nog een kleine erbij, durf ik niet nog een zwangerschap aan. Heb dus helaas geen tips, dan zoveel mogelijk rust pakken.
Maar ik wens je wel veel sterkte!
 
Ik herken het deels en het is heel erg vervelend. Ik ben nu in mijn 3de zwangerschap, alledrie de keren misselijk geweest van week 6 tot week 18. De hele dag door, alleen gelukkig niet overgeven. Ik was dus wle heel moe, maar in principe kreeg mijn lichaam wel genoeg voedingsstoffen binnen. Als ik maar regelmatig wat at...
Mijn tip is ook: vraag of de kleine wat vaker een dagje/halve dag naar opa en oma mag, naar de opvang, of bij vriendjes uit de buurt? 6 weken lijkt enorm lang, maar dat valt eigenlijk nog mee, als je 40 weken zwanger bent... 
Verder heb ik nieuwe recepten uitgeprobeerd, ik werd bijvoorbeeld misselijk van broccoli-aardappels-vlees. Maar in een ham-kaasmacaroni ging het wel goed. De kinderen zijn sindsdien ook dol op hamkaas macaroni met broccoli ;)
 
Hoihoi,
Ik herken je helemaal! Ben nu 18wk zwanger van ons 2e kindje en heb een peuter van 2.5 jaar rondlopen. Ben zelf van week 5 tot week 17 extreem misselijk geweest, echt HG. 24/7 misselijk en 15 tot 20 keer per dag overgeven! Heb zelf in ziekenhuis gelegen ivm met uitdrogen dus probeer vocht dat je kan verdragen binnen te houden! Waterijsje, koude Limonade of water?  Eten maak je niet druk om, iedereen kan adviezen geven over wat voor hem/haar werkte maar dat verschilt per persoon, ik at echt niks en ben flink afgevallen maar dit kon geen kwaad voor de baby en nu het beter gaat komt dat er wel weer aan! Uiteraard wel in de gaten houden want soms is sondevoeding dan toch nodig! 
Hoe je het kan regelen thuis is situatie afhankelijk, onze dochter ging al 1 dag naar kdv en daar kon 1 dag extra bij. Op de andere dag ging ze al naar mijn ouders en nu ging ik gewoon mee en bleef ik daar slapen, zo hadden we 2 dagen weer opgevangen dat ze eigenlijk voor haar en mij zorgde! 1 dag bleef mijn man thuis maarja dat moet maar net kunnen! Ook veel hulp van familie gehad! 
Geef toe aan je misselijkheid, neem rust als het kan, laat onbelangrijke dingen lekker los, dat komt wel weer! Ik zat ook in de ziektewet en ga nu weer opbouwen! Luister naar je lichaam en hou vol! Hoe kut het ook is als je erin zit, de tijd gaat echt voorbij en er komt een moment dat je je beter voelt!
Tot wk 12 kan je idd emesafene zetpillen vragen en zo nodig gecombineerd met metoclopramide tabletten! Werkte bij mij niet maar hoor ook goeie verhalen! Vanaf wk 12 mag je zofran, dit is best zwaar maar stopte bij mij het overgeven iig! Vanaf wk 12 zakt je HCG hormoon en vanaf wk 17 nog meer dus hopelijk voel je je dan beter!
 
Terug
Bovenaan