Hoihoi,
Ik herken je helemaal! Ben nu 18wk zwanger van ons 2e kindje en heb een peuter van 2.5 jaar rondlopen. Ben zelf van week 5 tot week 17 extreem misselijk geweest, echt HG. 24/7 misselijk en 15 tot 20 keer per dag overgeven! Heb zelf in ziekenhuis gelegen ivm met uitdrogen dus probeer vocht dat je kan verdragen binnen te houden! Waterijsje, koude Limonade of water? Eten maak je niet druk om, iedereen kan adviezen geven over wat voor hem/haar werkte maar dat verschilt per persoon, ik at echt niks en ben flink afgevallen maar dit kon geen kwaad voor de baby en nu het beter gaat komt dat er wel weer aan! Uiteraard wel in de gaten houden want soms is sondevoeding dan toch nodig!
Hoe je het kan regelen thuis is situatie afhankelijk, onze dochter ging al 1 dag naar kdv en daar kon 1 dag extra bij. Op de andere dag ging ze al naar mijn ouders en nu ging ik gewoon mee en bleef ik daar slapen, zo hadden we 2 dagen weer opgevangen dat ze eigenlijk voor haar en mij zorgde! 1 dag bleef mijn man thuis maarja dat moet maar net kunnen! Ook veel hulp van familie gehad!
Geef toe aan je misselijkheid, neem rust als het kan, laat onbelangrijke dingen lekker los, dat komt wel weer! Ik zat ook in de ziektewet en ga nu weer opbouwen! Luister naar je lichaam en hou vol! Hoe kut het ook is als je erin zit, de tijd gaat echt voorbij en er komt een moment dat je je beter voelt!
Tot wk 12 kan je idd emesafene zetpillen vragen en zo nodig gecombineerd met metoclopramide tabletten! Werkte bij mij niet maar hoor ook goeie verhalen! Vanaf wk 12 mag je zofran, dit is best zwaar maar stopte bij mij het overgeven iig! Vanaf wk 12 zakt je HCG hormoon en vanaf wk 17 nog meer dus hopelijk voel je je dan beter!