Misselijk en vieze smaak

<p>Hallo,</p><p> </p><p>ik ben momenteel 12+2 weken en had gehoopt me al wat beter te voelen. Ik ben echter nu de hele dag misselijk ( ervoor af en toe) en heb ook constant een vieze smaak in mijn mond. Ik snoep de hele dag door om deze weg te krijgen maar het helpt niet echt. Iemand die dit herkent en tips heeft? </p>

Geen tips, wel herkenning. Ik ben nu 15 weken en nog steeds 24/7 misselijk. Wel sinds 4 dagen medicatie vrij. Want ik moest daarvoor steeds veel spugen als ik het niet slikte. Ik was wel gewoon vanaf 6 weken al hele dagen misselijk. Maar omdat het bij de eerste met 12 weken af nam merk ik dat ik echt even gefrustreerd ben van het feit dat het nog steeds zo is en maar heel langzaam sinds enkele dagen ietsjes verbeterd is. 
Mijn smaak is best anders nu. En die slijm achter in mn keel. Dat lokt ook weer misselijkheid uit. Eten smaakt anders. Veel smaakt me niet, terwijl ik normaal bijna alles eet. Heb de hele dag honger, ook als ik net gegeten heb. Te weinig of teveel eten maakt het erger. En ik heb zo'n trek in zoetigheid.... Ik probeer wat meer zoet en sappig fruit te eten ipv. 
Oh en tanden poetsen in de ochtend ?
Maarja, van anderen om me heen weet ik dat lang niet iedereen na 12 weken al opknapt. Mijn schoonzus merkte na 18 weken verbetering. Mijn schoonmoeder bleef beide hele zwangerschappen misselijk. Een vriendin tot 23 weken. Niet heel bemoedigend he? Maar het helpt mij wel mn focus van die 12 weken af te halen. 
Als je je zorgen maakt, rond de termijnecho testen ze ook veel bloedwaarden. Ook ijzer en glucose enzo. Heb je die al gehad? Het hoort er denk ik echt wel een beetje bij hoor. 

Hej,

dankjewel voor je reactie! Ja woensdag heb ik terug een echo maar ik neem al ijzer in omdat mijn waarden veel te laag waarden. Mss ligt het daaraan. Oei bij jou is het dus ook niet gebeterd na 12weken... het zal er gewoon bij horen zeker ? Tanden poetsen is hier ook een uitdaging ?! 
mijn smaak is niet echt anders maar ja gewoon zo een vieze smaak. Maar ga me ook wat extra fruit inkopen want al dat snoepen is niet gezond. 
Hopelijk voel jij je ook snel beter! En een goede zwangerschap gewenst!

Ohh ijzer.. ja dat kan zeker een rare smaak geven. Balen dat je dat moet slikken zeg. Alsof misselijk zijn niet genoeg is! Maar alles voor het kleintje. Sterkte, hopelijk komt er nu wel gauw verbetering. 

Wat ik heb gehoord dat goed helpt: en stukje banaan voor de maaltijd eten, suikervrije kauwgom en zorgen dat je maag niet helemaal leeg raakt. Dus om de 2 uurtjes wat eten zoals fruit of crackertje of zoiets.
Succes!

Ooh herkenbaar! Had het ook al vroeg in de zwangerschap.. wat later bleek was dat ik zwangerschapsdiabetes had! Toen ik op gezond dieet ging zonder al te veel suiker was de vieze smaak ineens weg..
Als ik toch eens een uitzondering maakte, was de vieze smaak helaas terug!
Ben het zelf maar te weten gekomen op 27 weken:)

Terug
Bovenaan