Misselijk en weet me geen raad meer...

<p>Hoi dames, net 7 weken zwanger,  van waarschijnlijk een tweeling.</p><p>Ik ben alleen zo misselijk en beroerd dat ik me geen raad meer weet. Ik kan er echt niet van slapen. </p><p>Ik werk 4 hele lange dagen per week (6 tot 6) en heb mn energie dus echt hard nodig wil ik dit kunnen volhouden. Ik wil me niet nu al op werk ziekmelden, maar met 2 uurtjes slaap per dag trek ik Het gewoon niet. </p><p>Ook eten gaat zo lastig, krijg zo weinig weg en dan ben ik alweer zo misselijk. </p><p>Alle tips zijn welkom ☹</p>

De enige tip die ik heb is naar je lichaam luisteren. Als dat betekent dat je je ziek moet melden, dan is dat maar zo. Een tweelingzwangerschap is zwaar! Ik heb bij mijn tweelingzwangerschap tot week 21 overgegeven. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets hielp. Ik moest er vaak midden in de nacht al uit. Succes!

Huisarts inschakelen. Die kan je Emesafene of Primperan voorschrijven. Beide middelen die zwangeren gebruiken tegen misselijkheid en overgeven. Heb ik ook bij beide zwangerschappen moeten doen! En verder echt naar je lijf luisteren, hoe vervelend ook...

Bel even met je huisarts of verloskundige. Zij kunnen je wellicht medicatie voorschrijven die je helpt. Persoonlijk hou ik daar allemaal niet van en stel ik dat altijd uit. Ik moest veel overgeven door de zwangerschap (heeft erg lang aangehouden) en pas toen ik daardoor bloeddoorlopen ogen had meldde ik mezelf voor medicijnen. Had ik veel eerder moeten doen want die haalde het scherpe randje eraf.
Verder echt naar je lichaam luisteren. Heel cliché, maar waar. Heb ik ook te lang uitgesteld en daar geen prettigere zwangerschap van gehad. Het is een hele bijzondere periode en het vraagt ontzettend veel van je lijf. Goed luisteren wat je lichaam zegt is het beste advies en voel jezelf daar nooit schuldig over.

Terug
Bovenaan