Misselijk en werken

<p>Hallo dames,</p><p>Hoe gaan jullie om met misselijiheid en overgeven op het werk? Heel veel vrouwen hebben dit voor mij gedaan, maar voor mij lijkt het soms onmogelijk. Echt ellendig. Dan ben ik nog maar 8 weken zwanger... Moed zakt me dus soms wat in de schoenen.</p><p>Heeft iemand tips of ervaringen?</p>

Tja... Ik werd vanaf week 6 misselijk. Ziek gemeld op jet werk. Inmiddels 13 kg afgevallen en nog steeds in de ziektewet. Ik ben nu 20+5 weken. Ik vraag me ook echt af hoe anderen het doen. Ik lees even met dit topic mee. Sterkte elk geval en geniet van de zwangerschap!

Ook ik ben 9 weken ziek gemeld geweest. Maar wel ook opgenomen in het ziekenhuis. Ik zou met je leidinggevende in overleg gaan. Wellicht helpt urenvermindering al verlichtend voor je. Rust pakken was bij mij de enige optie, zelfs dan was ik nog super misselijk en moest ik continu overgeven. Pak nu mnm werk weer rustig op met 4 uur per week. Ben nu 20weken 

Ik ben ook 8 weken en al 2 weken niet op mijn werk geweest. Ik ben tot 3 uur 4 uur 's middags meestal erg misselijk en hou mijn eten dan alleen binnen als ik rustig op de bank lig. Ik vind het knap die vrouwen die wel gewoon kunnen werken en soms voel ik me een beetje zwak omdat ik het niet doe. Maar ik doe wat nu het beste voor mij voelt.Op mijn werk weten ze al wel van mijn zwangerschap. Ik had het gelijk verteld. 2 weken later begon dus de misselijkheid. Maar nu hoef ik er tenminste niet over te liegen en dat geeft ook wel rust.Wel begin ik me na 2 weken bankhangen ontzettend te vervelen. Netflix is echt niet genoeg afleiding meer. 

Zo voel ik het ook dwaallichtje. Als anderen het kunnen....Ik heb daarnaast een darmziekte, waardoor ik vaak diarree heb, dus dat werkt ook niet echt prettig. Dus in de ochtend om beide redenen vaak .naar het toilet Bedankt voor de tip! Die capsules heb ik nog niet geprobeerd.

Iedere zwangerschap is anders. Het belangrijkste is dat het goed gaat met je baby. En over je grens gaan door te werken is ook niet goed voor je kind. Niet te veel kijken naar anderen dus ;)Werken komt wel weer als je er weer aan toe bent! Er is ook medicatie verkrijgbaar bij de huisarts, dit kan je ook helpen. Bij mij hielp dit niet helaas, maar veel vrouwen hebben er wel baat bij  

Bedankt voor jullie reacties. Die doen me in ieder geval goed. Morgen eerste echo. Die eerst maar afwachten.

Terug
Bovenaan