misselijk en werken

hoi dames,

ik ben nu 6 weken zwanger en sinds eergisteren begint de misselijkheid echt op te komen. Vanochtend al bijna over gegeven. Heel herkenbaar want bij mijn vorige 2 zwangerschappen begon de misselijkheid ook met 6 weken.
Maar nu de vraag. Hoe doen jullie dat als jullie moeten werken?
Ik ben de hele dag misselijk, dus niet alleen 's ochtends. Nu vraag ik me af of ik het misschien toch al moet vertellen of niet?

groetjes babymama

Hallo Babymama,

Ik herken jouw verhaal heel goed. Ik had precies hetzelfde. Dat grote dilemma; zal ik het wel of niet vertellen. Met ruim 6 weken heb ik het mijn directe collega's verteld. Ik zit bij hen op de kamer en zij vroegen al de hele tijd hoe het met me ging. Mijn leidinggevende heb ik het met 8 weken verteld. Ze vroegen zich al af wat er met mij aan de hand was. Ik ben blij dat ik het toen al verteld heb.  Ik ben nu 11 weken onderweg en ik moet je zeggen dat het steeds slechter gaat. Ik heb mij nu ook helemaal ziekgemeld en ik probeer vandaag de bedrijfsarts te bellen zodat ik in de ziektewet kan.
Ik wens je heel veel sterkte de komende weken.

Groeten,
Jacoline

hoi meiden ik herken het helemaal
maar je hoeft je echt niet ziektemelden hoor je moet gewoon even naar de huisarts en uitleggen hoe erg het is en dan krijg je gewoon emersafan dat helpt heel goed en kan je in elk geval je gewone leventje doorzetten
groetjes sandra

Hoi Sandra,

Ik gebruik al vanaf de 6e week emesafene, maar het helpt bij mij helemaal niet. Ik heb juist het idee dat het daar alleen maar erger van wordt. Dit verhaal gaat dus helaas voor mij niet op. Fijn dat het jou wel hielp, want zo beroerd zijn is echt niet leuk.

Jacoline

Hoi Meiden,
Ik herken het verhaal ook!
ik zit ook aan de emasafine maar bij mij werkt het ook niet echt. Ik neem het alleen voordat ik naar bed ga. Het neemt wel het gevoel dat ik moet spugen weg maar niet de misselijkheid.
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 5 maanden misselijk geweest. Ik was 4 kilo afgevallen van het spugen en voelde me dus zwaar beroerd de hele dag! Ik ben evengoed naar mn werk gegaan en heb daar elke dag op de wc zitten spugen. Ik dacht het hoord erbij! Alleen bij mij effe erger.
Nu ben ik met 8 weken naar de huisarts gegaan en die heeft mij heel duidelijk gemaakt dat ik absoluut niet naar mn werk mocht als ik misselijk was en moest spugen! Nou daar schrok ik er van want ik vind het leuk om naar mn werk te gaan.
Nou ga ik wel gewoon te werk omdat ik maar halve dagen werk en ik het gevoel heb dat ik het niet kan maken tegenover mn collega's om thuis te blijven.

Ik wens je heel veel sterkte deze komende tijd! Misselijk zijn is echt verschrikkelijk!
Groetjes, Karin
Moeder van Lynn (10 maanden) en 13 weken zwanger.

hoi hoi,
ik was vanaf 4 weken ook de hele dag door misselijk (tweeling). ik heb gelukkig niet hoeven spugen, maar ik ben wel ongelofelijk misselijk eigenlijk zeeziek geweest.
ik heb toen van vsm de zwangerschapsgranules geslikt. deze kan je slikken zonder recept ofzo. hier in alkmaar waren ze bij de trekpleister te koop. ze werkten goed.

Ik hoop dat je iets kan vinden wat bij jou goed werkt. ik heb het pas verteld op werkt toen ik vrij moest vragen om mijn termijn echo te maken met 9 weken.

succes ermee!

Groetjes,
Sara

hoi dames,

bedankt voor alle reacties. En idd misselijk zijn is echt heel naar.
Ik wist niet dat er middeltjes zijn die je kan gebruiken zonder dat ze schadelijk zijn voor de baby.
Bij mijn tweede zwangerschap ben ik ook 5 kilo afgevallen van de misselijkheid, overgeven doe ik niet maar eten dus ook nauwelijks.
Wel heb ik als ik eet zin in de goede dingen, fruit, af en toe een boterham (vandaag eentje) en diksap help een beetje tegen misselijk zijn.
Ook boerderij drop helpt even, volgens mij kan dit in het begin van je zwangerschap niet veel kwaad.

Ik geef les dus werken en misselijk zijn is erg lastig, ik kijk even hoe het gaat en anders toch maar even de dokter bellen. Is toch prettig om een beetje te functioneren, ook met twee kleine kinderen.

groetjes babymama

Terug
Bovenaan