Misselijk, helpt er iets tegen?!

<p>Ik mag voor de 3de keer zwanger zijn. Een mooi wondertje groeit in mijn buik. Nu ben ik alleen kotsmisselijk. Morgen is ons oudste zoontje jarig en wil ik de dag zo goed als mogelijk doorkomen. Is er iets wat ik kan doen/in nemen tegen misselijkheid? Ik heb dit bij andere zwangerschappen nooit gehad. Ik eet al elk uur iets kleins.</p><p>Alvast hartelijk dank!!</p><p>Liefs</p>

Hoi,
Van harte gefeliciteerd :)

Vervelend die misselijkheid, ik had er ook zon last van. Moest gelukkig niet overgeven.

Wat werkte was theewater met een plak gember, schijf citroen en sinaasappel. Dit dronk ik heel de dag door.
Ook bleef zout er goed in zitten zoals bouillon.
Natuurlijk niet super veel ivm hoge bloeddruk of wat dan ook maar zo in het eerste trimester maakt dit dacht ik nog niks uit :)
Watermeloen deed het ook goed en Rennies.
Succes en hopelijk kun je morgen toch genieten :)

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 

ik had tijdens mijn zwangerschap ook veel last van misselijkheid , heb toen via de verloskundige medicijnen voor gekregen. 

Hoi. Ik had daar in 1ste zwangerschap ook last val. En toen kreeg ik te horen cola drinken helpt maar ook een pepermunt snoepje zuigen helpt. Heb allebei geprobeerd en hielp echt.

Ha Noontje,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zelf heb ik het ook heftig gehad. Zut nu over de helft en geef nog over. Ik lees hierboven dat cola en pepermunt helpt, maar bij mij niet hoor. Zodra ik kouwgom, pepermunt of iets in die trent rook was ik al bij de wc. Kijk bij jezelf waar je niet misselijk van word en eet dat gewoon. Snachts om de twee uur iets eten verminderd de misselijkheid smorgens ook iets. Het gaat erom dat er constant een laagje in je maag blijft. Niet dat het dan over is, maar je hebt wel kans dat je dan minder braakt. Als echt alles eruit komt is he t niet erg om ships te eten. Je houdt dan juist je zoutwaarde op pijl!
Sterkte en een fijne verjaardag morgen! 

De dokter en gynaecoloog hebben mij beide gember geadviseerd. Zowel in tabletten als thee, voor maagzuur heb ik zelf antagel. Die tabletten en gel kun je eventueel zonder recept halen bij apotheek. Ik heb zelf nooit gebruik gemaakt van de gember tabletten omdat ik mij meestal goed genoeg voelde.

Terug
Bovenaan