misselijk jongen of een meisje

Hallo allemaal,

Dit is een forum voor ontwikkeling van peuters maar ik heb een vraagje en daarvoor heb ik toch moeders nodig die 2 kinderen hebben of meer vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Ik ben voor de 2e keer zwanger en ben in het begin 4 weken misselijk geweest in de ochtend en de avond. Het was niet erg maar ik had het bij mijn 1e zwangerschap helemaal niet. Ik heb nu een jongetje (1,5 jaar) en nu was ik benieuwd of deze misselijkheid mogelijk zou kunnen wijzen op een meisje. Een collega van mij had hetzelfde als mij en heeft een jongen (niet misselijk geweest) en een meisje (wel misselijk geweest). Ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die niet misselijk waren en een meisje hebben gekregen. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen of verhalen over vrouwen die dus 2 verschillende ervaringen hebben gehad. Het blijft koffiedik kijken maar ik vind het wel grappig om te 'onderzoeken'.

Groetjes Femke
 
hallo fenke,



ze zeggen wel eens dat als je van een meisje in verwachting bent dat ze de schoonheid van de moeder wegneemt.

en inderdaad ook misselijkker bent.

laat ik nu twee meiden hebben (van 2jr en een van 7mnd)

en ik was tijdens de zwangerschap alles behalve misselijk en in alle twee de zwangerschappen voelde ik me op mijn mooist.

nu weet ik niet of ik je een beetje hoop heb weggenomen want na een
jongen is het natuurlijk het mooist als je een meisje krijgt(zijn maar
twee soorten)

en bij iedereen is het anders.

ook heb ik op internet ooit eens een test gedaan en iets met een
chineese schema en hoe je de zwangerschap draagt na vooren of in de
breete,bij mij kwam er altijd een jongen uit en ik heb twee prachtige
meiden



heel veel geluk met je zwangerschap en de misselijkheid schijnt over te gaan.



groetjes antwanette

 

Hoi Femke,

Ik heb zelf een zoontje van net 2 en heb de hele zwangerschap geen last gehad van misselijkheid.
Mijn schoonzusje daarintegen is 6 maanden lang misselijk geweest en heeft dus inderdaad een meisje gekregen.
Ze zeggen dat het een bakerpraatje is maar het komt wel erg veel voor als je het om je heen hoort.
Heel veel succes verder met je zwangerschap en ik hoop dat de misselijkheid snel verdwijnt voor je.

Groetjes Mirella
 
hoi

Ik heb 2 meiden (1 is bijna 3 jr, de andere 15 mnd) en heb 2 verschillende zwangerschappen gehad.  Bij allebei was  ik in het begin wat misselijk, maar niet echt erg. Wel had ik de 2e keer veel last van maagzuur en kon bijna niets meer eten.
De eerste zwangerschap vond ik vreselijk, ik was vreselijk opgeblazen en kon de laatste maand niet meer normaal zitten, liggen en bewegen. Mijn dochtertje was heel rustig, ik voelde haar bijna niet.
De tweede keer ging het veel beter, wel  kreeg ik last van ischias, maar ik had natuurlijk ook nog een peuter van net 1,5   die pas ging lopen toen ik 7 maanden zwanger was dus moest veel meer tillen. Ook was ze erg beweeglijk, ik voelde haar de hele dag en je kon haar zelfs van buitenaf zien bewegen. We waren er dan ook van overtuigd dat het een jongentje was.
Ik was dan ook zeer verbaasd toen de verloskundige zei dat het een meisje was.

Mijn schoonzus heeft juist 2 dezelfde zwangerschappen gehad, en kreeg een jongen en een meisje.

Veel succes verder met je zwangerschap

groetjes
Melanie
 
Hoi,

Ik als mama van 4 kids, 3 meiden en een jongetje moet zeggen dat het volgens mij niet veel uitmaakt. Maar het kan ook zijn dat het door de toenemende druk komt dat je misselijker bent. Ik had het heel wisselend. Bij de eerste echt 6 maanden lang (meisje), bij de tweede 3 maanden (ook een meisje), bij de derde bijna niet (nog een meisje) en bij de vierde de gehele zwangerschap (een jongetje). Sterkte met je "onderzoek"!

liefs lin
 
Hoi Femke,

Zelf sta ik eigenlijk nooit stil bij die bakerpraatjes, maar wat deze betreft kan ik je wel twee uitersten vertellen:

Ik heb een zoontje en tijdens de zwangerschap ben ik geen dag misselijk geweest en droeg ik "naar voren". Dan zeggen ze dat het een jongetje wordt en dat klopte.
Maar mijn zus is 8 maanden misselijk geweest en moest dagelijks overgeven, dus dachten wij eerlijk gezegd ook aan een meisje, maar het is echt een jongen geworden.
Een vriendin van me is even misselijk geweest, maar was echt rond, wat volgens velen ook weer op een meisje duidt. Niets is minder waar, want ook dit werd een jongen.

Fijne zwangerschap gewenst!
 
Hoi Femke,
Ik ben mamma van twee dochters en een zoon. Van de eerste (dochter) was ik niet misselijk. Van de tweede (dochter) was ik een beetje misselijk. En van de laatste (zoon) was ik een aantal weken erg misselijk! Het liep dus een beetje op. Ook aan de buik was niets af te zien. De eerste keer was ik rond en de laatste keren droeg ik naar voren! Ik kon er dus geen pijl op trekken. Wel erg leuk om te speculeren. Je hebt ook van die testjes op internet. Kun je berekenen hoeveel kans je hebt op een jongen of meisje. Erg leuk om te doen!
Groetjes Suzan
 
Terug
Bovenaan