Misselijk & overgeven

Hoi allemaal,

Wij zijn dolblij met onze zwangerschap, helaas kan ik er nog niet helemaal van genieten. Ik ben nu in week 6, ik was wel al misselijk maar met kleine porties eten was het te doen, alleen gisteren werd ik extreem misselijk en vanochtend heb ik overgegeven. Ik vind dit dus heel spannend, enerzijds is het echt vervelend om mij zo beroerd te voelen (als iemand goede tips heeft dan hoor ik het graag!) anderzijds wil je natuurlijk ook goed voor jezelf zorgen zodat het kindje goed kan groeien.. dat is wat lastig op deze manier.

Ik ben ook heel benieuwd hoe jullie dat hebben aangepakt met jullie werk. Nu weet nog niemand het in onze omgeving en ik heb mij nu al 2x moeten ziekmelden.. zaterdag heb ik ook een verjaardag staan bij ons thuis maar als deze trend door gaat zetten dan wordt het wel lastig.

Heeft iemand ook deze ervaring? En hoe hebben jullie het aangepakt?

Ons idee was om het volgende week te gaan vertellen aan de familie en erna langzaam aan vrienden, werk etc. maar ik weet niet of dat haalbaar gaat zijn..

Liefs,

Lisanne

Gefeliciteerd met de zwangerschap! Maar vervelend dat je zo misselijk bent.
Ik heb zelf ook dit probleem in de vorm van HG en neem ook altijd eten mee naar bed. Soms moet ik mezelf dwingen om te eten, want de trek is ver te zoeken.
Het kan begrip creëren op je werk als je het verteld, maar ik snap dat je daar nog mee wil wachten.
Ik heb het zelf een collega verteld die ik vertrouw en mijn baas licht ik volgende week in. Vrienden hebben we het verteld, om niet op elk feest dezelfde vragen te krijgen waarom ik niet drink. Maar die keus is echt aan jou. Ik hoop dat je je snel beter voelt! En mocht de misselijkheid aanhouden, gewoon de huisarts bellen en vragen of je iets tegen de misselijkheid mag ;)

Ik heb het op mijn werk eerder verteld, omdat ik me echt zo slecht voelde, dat anderen het echt wel zouden merken.
Een collega had eerder juist wel gewacht, toen we te veel gingen speculeren over wat er met haar was, heeft onze leidinggevende haar dringend geadviseerd het maar gewoon te vertellen.
Sterkte!

Voor de misselijkheid: Vermijd chocolade en munt.

Een slokje cola helpt.

Thanks!!
Het is echt naar :( op dit moment zijn soepstengels het antwoord haha. Die zijn licht en kan ik regelmatig eten.. dus die gaan overal mee naartoe! Vandaag gelukkig nog niet hoeven overgeven.. maar als dit aanhoudt dan ga ik het wel eerder vertellen op mijn werk en misschien even advies vragen bij de HA anders wordt het nog een lange zit

Gelukkig lust ik geen munt maar bedankt voor de tip!! Ik heb moeite om al iets te eten en hou het super licht dus die chocola laten staan geen probleem haha!

Thanks!!
Het is echt naar :( op dit moment zijn soepstengels het antwoord haha. Die zijn licht en kan ik regelmatig eten.. dus die gaan overal mee naartoe! Vandaag gelukkig nog niet hoeven overgeven.. maar als dit aanhoudt dan ga ik het wel eerder vertellen op mijn werk en misschien even advies vragen bij de HA anders wordt het nog een lange zit

Gelukkig lust ik geen munt maar bedankt voor de tip!! Ik heb moeite om al iets te eten en hou het super licht dus die chocola laten staan geen probleem haha!
Graag gedaan! Meestal wordt het rond de 12 weken beter.

Ja langs de huisarts gaan is ook een goed idee. Die kan een maagzuurremmer voorschrijven, die je veilig kan gebruiken tijdens de zwangerschap.
Zowiezo is het van belang je huisarts in te lichten over je zwangerschap.

Overigens is het hebben van een positieve test voldoende doorverwijzing om naar een verloskundige te gaan.

Ik was extreem misselijk tot week 16, daarna trok het echt weg. Ik was 50% ziekgemeld, was er helemaal door gesloopt. Relatief bijtijds op m’n werk gewoon gedeeld, dat voelde voor mij logisch en goed en er werd ook fijn op gereageerd. Qua sociale dingen werd t eigenlijk voor me bepaald; die moest ik afzeggen, soms met een excuus en sommige (goede) vrienden met de eerlijke reden. Achteraf vind ik dat ik nog beter voor mezelf had kunnen zorgen (eerder of geheel ziekmelden, meer hulp vragen etc). Succes met alles! Hopelijk blijf je niet lang misselijk en helpt mijn ervaring!

Wat fijn dat je dat deelt!! Van alle zwangerschappen om mij heen voelde iedereen zich altijd prima, dus ervaringen hierin ben ik niet bekend mee.. fijn te lezen hoe jij dat het aangepakt en dat je werkgever hier zo fijn mee om ging. Heel vervelend dat je er zo lang last van hebt gehad.. Ik ben nu nog steeds ziekgemeld en wil morgen weer proberen te werken, maar ik weet niet of het gaat lukken of niet een hele dag.. van de huisarts heb ik medicatie gekregen tegen de missenlijkheid en braken en daardoor kan ik ieg weer wat eten en drinken wat heel fijn is maar op en top voel ik me niet en verwacht ik ook niet te gaan voelen. Deze week vertellen wij het onze familie (vervroegd) en volgende week ga ik mijn werkgever inlichten.. toch wel belangrijk dat ook projecten evt overgenomen kunnen worden en vanuit daar kijk ik het maar per dag… handig is het niet voel me best schuldig eronder

Terug
Bovenaan