Misselijk tijdens borstvoeding

Hi,

Gewoon even nieuwsgierig; krijgen jullie ook zo'n misselijk gevoel als de baby aan het drinken is? Na het voeden is het direct over dus heb er weinig last van maar ben gewoon nieuwsgierig of jullie dit herkennen:)

Liefs Lianne
 
Wat vervelend Lianne! Daar heb ik gelukkig geen last van, maar misschien helpt helpt het om iets te eten/drinken vlak voor of tijdens het voeden? 
 
Is het tijdens de hele voeding of alleen als je een toeschietreflex krijgt? Ik heb er heel af en toe last van, maar dan met name tijdens de toeschietreflex. Daarna zakt het wel snel weer weg. Het is mij nooit duidelijk waarom ik er soms last van had. Was ook te weinig om er echt actie op te ondernemen.
Als het alleen tijdens de toeschietreflex is kan het te maken hebben met de oxytocine die dan vrij komt. Veel vrouwen voelen zich daardoor loom en ontspannen, sommigen juist geïrriteerd of somber, en wellicht komt misselijkheid daar dus ook door.
 
Het is inderdaad het ergste tijdens het toeschietreflex en daarna zakt het langzaam weg. Misschien dat het inderdaad dan daar aan ligt.
Dankjewel voor je reactie!
 
Bij mij is het een teken dat ik overdag te weinig heb gegeten en gedronken. Als ik dan wat eet en drink is het ook weer weg.
 
Terug
Bovenaan