Misselijk tijdens eerste zwangerschap

Hoi,

Mijn man en ik willen heel graag een tweede en misschien ooit wel een derde kindje. Nu gaan we in september trouwen en hebben besloten er daarna weer voor te gaan. Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik 6 maanden non stop misselijk geweest, in de ziektewet gezeten en kon alleen maar op de bank liggen. Nu ben ik ontzettend bang dat dit een 2e zwangerschap weer gebeurd maar dan ben ik dus zo ziek en loopt er een dreumes van 2 rond. Ik hoop enorm op wat verhalen van dames die de ene zwangerschap wel misselijk waren maar de andere niet... (ik weet dat het niks zegt) maar ik ben toch opzoek naar positieve verhalen

 
Hier zwanger van de 3e. 
 
Bij de 1e op een paar dagen na nooit misselijk. Bij de 2e vanaf dag 1 tot de eerste 14 weken iedere dag kotsmisselijk. En nu de 3e paar.x een goede griep gehad en egt ook kotsend boven de pot gehangen. 
De 1e en 2e zijn jongens em de 3e is een meisje dus ook dat zegt helemaal niks. Ik had wel als voordeel dat mijn man snachts werkt dus als op dagen dat ik niks dan bedliggen kon had hij een zware week maar er was dus wel iemand voor me kids
Misschien als je straks zwanger bent iemand in vertrouwen nemen en op dagen dat egt niet gaat die persoon op laten passen?
 
De eerste tweede derde vierde nooit misselijk geweest 
Eerste was van ons overleden zoontje 
Tweede van de miskraam 
Derde en vierde van onze dochter nu 16 en 13 
En vijfde zwangerschap van onze dochter nu 5 jaar 9 maanden ziek geweest.
 
 
1 ste zwangerschap 7 maanden misselijk en braken wel 10 keer per dag. 2 de zwangerschap 2 maanden misselijk nooit overgegeven en het zijn alebij jongens.
 
Hoi!

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik ook non stop misselijk geweest en heb tot de bevalling gebraakt (HG). Nu zwanger van de tweede en helaas weer zo ziek (HG), maar nu kreeg ik van m’n verloskundige de tip om acupunctuur te gaan proberen. Ik wist wel wat het was, maar had het zelf nog nooit geprobeerd. Tot mijn grote verbazing werkte het al super goed na de tweede behandeling. Sindsdien niet meer gebraakt en enkele behandelingen verder was ook mijn hele misselijkheid verdwenen.
Ondertussen ga ik nog steeds naar de acupuncturist, voor o.a. behandelingen tegen het vasthouden van vocht.
Wie weet kan dit ook een goede oplossing zijn voor jou wanneer je weer zwanger mag zijn.
 
Ik heb helaas niet de ervaring waar je naar op zoek was: bij mij is de misselijkheid bij elke zwangerschap alleen maar erger geworden. Maar het goede nieuws: het is wel mogelijk om er medicatie voor te krijgen. Ik ben inmiddels 9 weken zwanger van de derde en 3 weken terug kon ik eigenlijk niks meer van ellende. Na een week afzien ben ik naar de huisarts gestapt want het ging echt niet meer. Die was heel begripvol en wilde me wel helpen. Het was even zoeken naar de juiste medicatie, maar het is nu voor elkaar. De misselijkheid is niet helemaal weg, maar goed te doen nu. Ik kan weer redelijk normaal eten en drinken en geef niet meer over. Ik functioneer weer! Dus mocht je er weer voor willen gaan en heb je toch weer de pech dat je heel erg misselijk wordt, er is een oplossing voor! Ik zou zeker aan de bel trekken als het weer zou gebeuren.
 
Terug
Bovenaan