misselijk, wat doen??

Hallo dames,
Ik ben nu als het goed is ongeveer 7 weken zwanger van de tweede.Bij de eerste nooit ergens last van gehad maar nu.....!! Ben iedere ochtend misselijk en moet dan overgeven. Vervolgens voel ik me de hele dag vaag misselijk en met vlagen weer erger, Rond het avondeten wordt het weer erger. Ik druf bijna niet meer te eten uit angst over te moeten geven. Maar heeft er iemand tips want eten voor ik uit bed kom helpt niet, wordt dan alleen maar erger. Ik hoop dat het snel minder wordt.
Keesje
 
He Keesje,

Vervelend dat je zo verschikkelijk beroerd bent. Ik heb er zelf niet echt last van gehad, maar wat goed schijnt te helpen is gember.
Je kunt een paar dunne plakjes even mee laten trekken in je thee of er op kauwen.
Verder 's ochtend alleen een beschuitje eten, dat is lekker licht.
Venkelthee is ook wel fijn, daar drik ik heel veel van 's ochtends.
Succes ermee, en hopelijk is het over een week of vijf weer over!!

groetjes Klarie
 
He Keesje,
Inderdaad is gember vaak het eenvoudigste middeltje. Bij mij werd het ook tegen een uur of 17 's middags weer erger. Het hielp bij mij meestal wel, om rond 16 uur dan een plak gemberkoek (je weet wel, van die ontbijtkoek met gembersturkjes) te eten. Dan was ik de misselijkheid voor en bleef het meestal weg.
Als dat ook n iet helpt, kan je huisarts of verloskundige je Domperidon voorschrijven, pilletjes tegen de misselijkheid. Vooral als je erg misselijk bent en niet meer kunt eten, kan het soms beter zijn om een tijdje af en toe die pilletjes te nemen.
Succes ermee!
Groetjes Mikky
 
Hoi Keesje,

Naast het geregeld eten , cola, gember en andere huismiddelen zijn er ook andere opties. Mijn vriendin is nu zwanger en heeft hetzelfde probleem als jij. Zij gebruikt sinds 4 weken homeopathische druppels van Dr Vogel. Ze heten Nux Vomica. In het begin werd het erger. Maar op de bijsluiter stond dat je dan een dag moet stoppen en daarna beginnen met een halve dosis. Mijn vriendin voelt zich er beter bij. Het is niet helemaal weg, maar ze kan weer een beetje functioneren. Na een dag of 4 begon ze te merken dat het wat beter ging. Deze tip stond in het blad Wij jonge ouders. En de HA heeft ook zetpillen. Die hebben bij mijn vriendin 3 dagen geholpen, en toen was ze weer terug bij af. Ook eet en drinkt ze regelmatig kleine beetjes.Ik hoop dat je wat hebt aan alle adviezen. En dat het gauw beter gaat.
Sterkte!

Groetjes, Kat
 
Hallo Keesje,

Wat mij er doorheen heeft geholpen, Haagse hopjes en (kinder)cola. Ik liep dag en nacht met een hopje in mn mond en nam smorgens een paar slokjes cola. Je gaat dan je misselijkheid opboeren.   De druppels van vogel hielpen bij mij echt niet helaas.
Als je last van maagzuur hebt....ongebrande blanke hazelnoten zonder velletje!!

succes ermee en laat t niet te uit de hand lopen maar trek vroegtijdig aan de bel!!!

groet Jess
 
Hallo Keesje!

Vervelend he die misselijkheid. Helaas ben ik tot 22 weken alleen maar misselijk geweest. Probeer echt te eten en te drinken. Ik heb namelijk 2 x in het ziekenhuis gezeten ivm uitdrogingsverschijnselen. Ik was totaal radeloos en wist niet hoe ik dat 40 weken moest volhouden. Gelukkig gaat het nu een heeeel stuk beter!
Ze zeggen inderdaad dat gember helpt, ik heb bij de natuurlijkwinkel gembercapsules gekocht. Deze kon ik een stuk beter verdragen dan de druppeltjes van Vogel (alleen die geur al...)
Verder heb ik 2x verschillende zetpillen van de dokter gekregen, de 2e keer hielpen deze erg goed en kon ik weer een beetje op kracht komen.
Om te blijven drinken dronk appelsap met water, gewoon kleine slokjes met een rietje. Ik ben nu 33 weken zwanger en ben helaas weer regelmatig misselijk. Een vuilniszak in mijn tas, pakjes appelsap  en druivensuiker en voor RUST helpt me er nu door heen!
Veel succes!

groetjes Ilse
 
Terug
Bovenaan