Misselijk

<p>hallo allemaal,</p><p>ik ben 8 weken zwanger en inmiddels al 3 week ontzettend ziek met spugen. Al mijn eten en drinken komt eruit. Inmiddels kan ik niet meer op de been zijn omdat ik duizelig ben en geen kracht meer heb. Ik heb al emasefene geprobeerd dit verergerde het alleen maar en primperan maar hier merkte ik geen verschil mee. Ik zie het totaal niet meer zitten... het enige wat ik Kan doen is 24/7 op bed liggen. Mijn wereld wordt steeds kleiner. Ik merk dat ik de moed totaal kwijtraak en er zelfs een beetje depressief van wordt.. hebben jullie nog tips die mij zouden kunnen helpen?? </p><p> </p><p> </p>

Volhouden!!! Het is heel zwaar, maar het gaat echt over.
Ik heb het ook tot week 13 gehad, heel erg is het ik snap hoe je je voelt. Alles geprobeerd maar eigenlijk niks helpt....het uitzitten...
Hier wat kleine dingetjes die het voor mij draaglijker maakte
:eek:ranje multivitamine sap
Snachts bij plassen een crackertje eten, zodat ik niet wakker wordt met een lege maag.
Wit brood, kleine porties. 
Heel veel sterkte ?

Volhouden!!! Het is heel zwaar, maar het gaat echt over.
Ik heb het ook tot week 13 gehad, heel erg is het ik snap hoe je je voelt. Alles geprobeerd maar eigenlijk niks helpt....het uitzitten...
Hier wat kleine dingetjes die het voor mij draaglijker maakte
:eek:ranje multivitamine sap
Snachts bij plassen een crackertje eten, zodat ik niet wakker wordt met een lege maag.
Wit brood, kleine porties. 
Heel veel sterkte ?

Als je echt alles uitspuugd zou ik ook even contact opnemen met de huisarts. Als je uitdroogt, zal je mogelijk opgenomen moeten worden. 
Ik ben zelf vanaf 6 tot 16 weken het grootste deel van de dagen misselijk geweest. Soms gaf ik maar 1 x over soms 4 x, maar ik kon bijna altijd wel iets binnen houden, al was het soms pas na 15.00  u. Tussen 16 en 20 weken was het echt alleen nog maar 's ochtends en sinds 20 weken is het voorbij. Je komt er doorheen. Ik heb ook een paar huilmomenten gehad. Tussen 6 en 16 weken helemaal niet gewerkt en ik zat echt constant alleen thuis. Ik merkte dat ik echt vereenzaamde. Toen ben ik wat goede vrienden en familie gaan vragen om mij ondanks misselijkheid even gezelschap te houden. Dat hielp wel echt met het volhouden.
Ongezonde dingen zoals frietjes gingen er soms beter in dan gezond eten. Maar als ik iets binnen hield dan ging ik me daarna meestal beter voelen (voor die dag dan). Maar het wisselde heel erg wat voor eten ik uit kon staan. Een paar dagen tostis en dan weer een paar dagen beschuit. Gewoon zorgen dat je veel opties in huis hebt zodat je hetgene kan proberen wat je het minst tegen staat. En laat je vriend/man je zoveel mogelijk helpen. Hulp vragen is echt geen schande!
En cola. Coca cola regular was soms het enige wat mijn maag kalmeerde. Is niet ideaal, maar werkte bij mij erg goed. Verloskundige zei ook dat ik dat gerust kon drinken als het hielp. Ik beperkte het tot max 2 a 3 glazen, maar je zit pas na 2 liter aan de caffeine limiet voor een zwangere vrouw.
Heel veel sterkte. Het is heel naar en ik dacht echt van als het zo moet dan wil ik niet meer dan 1 kind. Het is nu pas een week voorbij en je vergeet gelukkig snel hoe erg het was. 
Succes! 

Terug
Bovenaan