Misselijk

Hoihoi,

Ik ben nu 6 weken zwanger van ons 2e kindje en begin nu sinds gister helaas weer meer misselijk te worden. Bij onze dochter was ik van week 6 tot week 17 heel erg misselijkheid en daar ben ik weer bang voor. Vorige keer van alles geprobeerd en medicatie maar dat was vooral tegen overgeven maar dat deed ik niet eens zoveel.

Nu ben ik benieuwd of er nu 3 jaar later andere tips of inzichten zijn. Ik heb wel eens gehoord dat de combinatie van 2 medicqtie soorten echt werkt maar ik heb niet onthouden welke??

Iemand de gouden tip?

Om de 2u wat eten. 
Maria kaakjes en kamille thee. 
En verder lunch ik nu regelmatig (ik weet het, heel ongezond) met een croissant of saucijzenbroodje, maar wonder boven wonder helpt dat, ondanks dat het hartstikke vet is. Misschien juist daardoor haha.
Met medicatie geen ervaring. Eerdere 2 zwangerschappen niet misselijk geweest en nu sinds 6 weken hartstikke misselijk.. Ben nu bijna 8 weken. Pfff.. 

Bij mij hielp het vooral om toe te geven aan cravings. Echt raar, maar ik wilde alleen maar tomatensoep en poffertjes dan was ik niet misselijk. Dat was dan ook een aantal weken mijn maaltijd drie keer per dag. Dat hield ik zonder problemen binnen. Ook bepaalde geuren elimineren, zoals dat de wc deur altijd dicht moet zijn (ik rook dit letterlijk op de bank als die open stond in de gang). Maar voor iedereen werkt het anders en ik denk zelf ook wel dat het niet volledig te vermijden is omdat het er wel een beetje bij hoort. Misselijkheid betekent goede groei van het vruchtje!
Succes en sterkte ermee!

Bij mij nu voor de 3de keer hetzelfde liedje.
Vooral toegeven aan cravings inderdaad, waar heb jij trek in? Want eten helpt echt, dus regelmatig eten. Ik heb in 3 zwangerschappen maar 1x overgegeven en dat was na een avond en nacht dat ik niet had gegeten (ik was te misselijk/moe om eten te halen en wilde mijn man niet lastig vallen snachts om wat voor me te halen). De volgende ochtend was het raak. Ik eet dus nu savonds vaak iets van stokbrood, of broodje hamburger of pizza... om een uur of 9, nadat ik gewoon avondeten op heb... tja, dat is deels craving (zout van kaas en hamburgers) en deels zodat ik wat vulling heb (brood).  Heel veel sterkte!

Ik heb helaas helemaal geen cravings. Alleen de geur van eten leidt al tot kokhalzen en drinken blijft ook niet binnen. Heb vorige week in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging en heb nu 2 soorten medicijnen maar dat slaat nog niet echt aan.
Ben bang dat het dus echt HG is, lig ook voornamelijk plat in donkere ruimte omdat zelfs licht, geluid en reuring om me heen misselijk maakt.
Vanaf 12wk mag ik een zwaarder medicijn, hopen dat dat werkt en dat die 6 weken snel voorbij zijn

Oh dat kljnkt inderdaad wel heel heftig. Ik wordt van het meeste drinken ook misselijk. Spa cactus vindt ik wel lekker, met een beetje water erdoor zodat er minder prik in zit. En warme chocomel en drinkyoghurt mango. Ik weet het, allemaal veel suiker, maar anders drink ik helemaal niks. Maar dat zelfs licht en geluid je misselijk maken. Pfoe.. Ik hoop ook voor je dat de medicijnen snel gaan werken en dat het beter gaat worden. Er zijn ook praatgroepen voor mensen met HG, misschien vind je daar nog wat steun.

Terug
Bovenaan