misselijk

hallo,

ik ben dus ook bijna elke morgen misselijk.
wat bij mij helpt is voordat opsta iets te eten bv een sneetje peperkoek of een beschuitje.

hopelijk gaat het snel weg het misselijk zijn maar ondanks alles geniet ik er toch wel van

groetjes carola
 
Ze zeggen dat je het beste liggend in een bed een craeckertje kan eten en dat de meeste misselijkheid weg zou zijn.
Bij mij werkte dat niet, want dat kwam gewoon het er gewoon uit. Ik neem nu elke ochtend een paar grote slokken water. Ga dan boven de wasbak staan en geef gal over. Het is dan gemengd met water, dus je proeft het niet zo. Daarna is het bij mij over en kan ik rustig een beschuitje gaan eten.

Nu 12wk 1 dgn.
 
hoi Tamara,
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap ! Maar helaas..... daar zitten ook wat minder leuke dingetjes bij: misselijk zijn.
mijn tips: Sta niet ineens op maar neem er de tijd voor. zet bij je bed een glas water (of wat appelsap) en leg wat simpele (vezel)koekjes of crackertjes erbij.
eet voordat je opstaat hier wat van, en drink dat glas water leeg. Je maag is dan wat gevuld en draait niet meer zo naar. (dit zal niet meteen de eerste morgen al zijn (moet even wennen)
verder probeer zoveel mogelijk kleine portie's s'morgens te nemen (als je maag continue een beetje gevuld is, is je misselijkheid meestal minder)
Je hebt ook middeltjes zoals GEMBER, pleisters tegen reisziekte, enzv. Ik zou als je er erg veel last van hebt, gewoon alles proberen wat maar enigzins zou verlichten.
Maar let er wel op dat je goed eet als je niet misselijk bent. Mijn zusje is nu 18 weken zwanger en is de hele tijd misselijk en beroerd. Ze zet zich er ook ertegenin, wat het meestal erger maakt.
(mijn advies: blijf vooral rustig > zeg maar tegen je kleintje dat het een klierkop is om mama zo te pesten (dan weet meteen weer waarvoor het goed is ;-))
Maar zij eet tussendoor alleen maar vette hap (noem ik niet echt gezond, maarja ga ik me niet mee bemoeien)

Ik heb de mazzel dat ik maar af en toe last van misselijkheid heb, ik ben meer niet lekker, en bij mij helpen pepermuntjes enorm goed. Dus het is voor iedereen anders. Je moet gewoon proberen voor jezelf te ontdekken wat voor jou fijn is en helpt en wat niet.
Nou ik wens je er enorm veel succes mee en hoop dat je snel minder last ervan zult hebben !
Nog een fijne zwangerschap gewenst !
liefs Merel+ (10 weken)
 
Hai, in mijn misselijkste periode (7 tot 14 weken) at ik heel veel brood (ook 's nachts) ik had een broodtrommeltje op mijn nachtkastje staan. Als ik er voor zorgde dat mijn maag nooit echt leeg raakte dan ging het goed. Maar nu met 18 weken moet ik nog steeds 's ochtends rustig aan doen want anders moet ik overgeven.

liefs
Lot
 
beetje raar, maar toen ik steeds zo misselijk was ( ong. week 9 t/m 13 ) hielp cola erg goed !! Normaal lust ik niet eens cola maar door de prik, werd ik niet misselijk. Dus elke morgen nam ik een paar slokken cola en smiddags bij het eten wat cola en savonds als ik thuis kwam weer, of als ik me ineens misselijk begon te voelen. Kreeg deze tip vanme schoonzus, bij haar hielp het ook erg goed en volgens de verloskundige kon het ook geen kwaad, zolang ik maar geen flessen per dag op dronk !! En na de 13 e week ofo ben ik helemaal niet meer misselijk geweest. ben nu 23 weken.
 
Als je er echt heel erg last van hebt kan je vragen of je huisarts Emesafene voorschrijft. Dit is niet schadelijk voor het kindje en onderdrukt je misselijkheid heel goed. Ik zelf ben van week 6 t/m 16 misselijk geweest (ben nu 27 weken)en heb het met deze pillen weten te redden anders had ik niet normaal kunnen functioneringen.

succes!
 
Terug
Bovenaan