misselijk



Hoi iedereen!
Ik had even een vraag over misselijk zijn.. Ik ben nog maar kort zwanger en krijg nu een beetje mijn zwangerschaps symptomen. Vanmorgen was ik echt heel misselijk tot overgeven aan toe. En de rest van de dag had ik een weeige maag...

Mij vraag ik wat je daar dan het beste tegen kan doen!

Alvast bedankt..

xx Bren.

 
Hoi Bren

Ik herken het helemaal. Erg he!! Het schijnt te helpen als je 's ochtends voor je op staat eerst wat eet en wat drinkt. En dan rustig op staan. Ik heb een dochter van 17 maanden, dus voor mij zit dat er niet in.
Wat me een beetje de dag door helpt, is steeds een klein beetje eten. Ik eet om de 2 uur een cracker ofzo. Het misselijke gevoel blijft wel, maar is bij mij dan wel een stuk minder.

Succes ermee.

Groetjes Ria
 
Niet om je te ontmoedigen hoor, maar bij mij helpt dat niet helemaal.
Let wel op wat je eet. Ik heb gemerkt dat als ik bijv. pindasaus eet, ik daar
enorm last van heb. Maagkrampen en veeeeeel meer misselijk als normaal.
Wat wel bij mij helpt is regelmatig droge toastjes te eten als tussendoor en
(inderdaad) kleine maaltijden.
Ik begin nu veel moeite te krijgen met de  warme prak. Gaat echt niet naar binnen. Eet dus 's avonds maar een paar hapjes groente (moet van mezelf) en verder brood met beleg en veel fruit tussendoor.
Ik ben trouwens blij dat ik zo misselijk ben. Daardoor voel ik me lekker zwanger !! hahahaha

Succes  meis.
PS, probeer op te letten of bepaalde dingen je extra misselijk maakt zoals appelsap bijvoorbeeld (vind ik lekker maar wordt daar echt spuugmisselijk van)
 

Dank je wel voor die tips!!

Ben vanmorgen , en dat kon nu ook omdat ik vrij ben , voordat ik opstond even plat op mijn rug blijven liggen en dat rustig aan een beetje gaan opstaan. Toen heb ik een glaasje chocomel genomen en nu ben ik helemaal niet misselijk meer!

En wat je zei over die warme prak... blegh ik weet ook precies wat je bedoelt!

Ik ga het vanavond toch maar weer even proberen maar het is nu al drama ja hahaha!

Nou in ieder geval bedankt en jullie veel plezier van je zwangerschap!

xx Bren.
 
Hoi Bren,

Ik ben bij alle twee mijn zwangerschappen erg misselijk geweest de eerste drie tot vier maanden. Bij de 2de ben ik eens gaan informeren bij de drogist en kreeg toen pilletjes mee van VSM (homeopatisch) tegen reisziekte en die hielpen bij redelijk goed. Dus die zou je kunnen proberen en ik hoorde van een vriendin dat druiven ook erg goed helpen tegen misselijkheid en gember.

Verder schijnt misselijkheid volgens mijn gyneacoloog erg goed te zijn want dat wijst op een goede zwangerschap en die gaan niet zo snel fout.

Dus even door zetten, je krijgt er iets moois voor terug.   Eet gewoon waar je zin in hebt en heb je nergens zin in eet dan niks. Maar blijf wel voldoende drinken.

SUCCES
Inkie
 
Mijn vk en ha zeggen dat je niet te veel, maar vooral ook niet te vet
moet eten... en ik kan inderdaad merken dat als ik wat vetter heb
gegeten, dat ik me dan meer misselijk voel dan wanneer ik bijv. een
boterham heb gegeten.

Ik eet nu elk uur / anderhalf uur een boterham of een appel en met de warme maaltijd halve porties en dat gaat aardig goed.

Ik kan alleen niet tegen de geur van urine, ben daarom ook maar gestopt
met moeders voor moeders. Ik kan mijn partner niet in dezelde kamer
verdragen als hij net naar het toilet is geweest. Daar wordt ik zo
misselijk van. De schat sopt nu bijna elke dag het toilet volledig uit.
Lief wel! Het is namelijk erg lastig om niet tegen toiletgeurtjes te
kunnen, maar er wel bijna dagelijks met je hoofd boven de pot hangt om
over te geven....

Maar ach, ook dit gaat eens over....



Sterkte.



Sandra

 
Hoi,

Ben gelukkig niet echt misselijk, maar wel afentoe dat weëe op de maag..... en dan helpt het voor mij om inderdaad een klein beetje te eten (cracker, stukje appel o.i.d.) Als ik niks ga eten dan wordt het wel erger.
Maar gelukkig nooit tot kotsens toe....daar hou ik helemaaaal niet van (wie wel?)

Las hierboven dat misselijkheid op een goede zw.schap zou duiden, maar ik ben bij m'n eerste nog geen seconde ziek geweest (behalve rond de bevalling) en dat is een heerlijk gezonde zoon geboren na een fantastische zwangerschap waarin ik geen noemenswaardige kwaaltjes heb gehad....

Maar succes met de misselijkheid: het gaat een keer over!
Groetjes,
Marije
 

Bedankt voor de recties!!!
Ik heb er veel aan... ben nu ook een beetje aan het uit testen wat voor mij het beste werkt ook. Ben toen ik vanmorgen uit bed kwam meteen maar wat yoghurt gaan eten en tot mijn verbazing gaat het nu al een stuk beter met me!!

En idd.. wie is daar nou gek op he? Boven de pot hangen...

En het lijkt me ook vreselijk om dan niet tegen toiletgeurtjes te kunnen.
Vreemd eigenlijk he?

Maar in ieder geval bedankt meiden ik heb hier veel aan!!

xx Bren en iedereen nog een fijne zwangerschap toegewenst...
 
Terug
Bovenaan