Misselijk....................

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden.

Ik hoor er eigenlijk niet veel die veel klachten hebben in de eerste maanden van de zwangerschap. Ik zelf wordt er letterlijk niet helemaal goed van hoor. Ben nu al 2,5 e week alleen maar misselijk van sóchtends tot sávonds. Heb wel trek in lekkere dingen terwijl ik misselijk ben trouwens. Heel veel last van mijn darmen (spatische darm) en in een keer weer last van mijn astma ( had ikk al meer als een jaar niet) Ik raak er een beetje gefrustereerd van soms dat ik me nooit meer eens even goed voel. Wist natuurlijk van te voren dat ik me niet goed zou kunnen voelen maar toch........ Alles waar ik jaren last van heb gehad zoals vermoeidheid, spastische darm en misselijkheid komt nu twee keer zo hard terug. Had er zo hard voor gewerkt om er vanaf te komen. Sorry hoor moet het even kwit dus dacht schrijf het op. Heeft nog iemand een idee tegen de misselijkheid????

Liefs Marian
(ben vandaag trouwens 7 weken)

Heeft er trouwens iemand ervaring met de sea bands???? Anders moet ik die maar halen ofzo???

Hoi Marian,

Ten eerste hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap.

ik herken het helemaal wat je zegt. ik heb zelf ook nu al drie weken last van misselijkheid en dat de hele dag gewoon door. ik heb gelijk medicijnen gevraagd aan de huisarts. emesafene en die hielpen wel goed, maar ondanks toch zeven kilo afgevallen.
ook ik heb spastische darmen en ze spelen nu in alle hevigheid weer op,
ik gebruikte daar al wel metamucil voor, vooral voor obstipatie.
maar wil volgende week de homeopaat eens bellen want die darmen komen natuurlijk alleen maar meer in de verdrukking.
en verder eet ik alleen maar wat ik lekker vind en ik slik de vitaminen van puur mama van vsm.
ik hoop dat je ondanks alles toch nog een heerlijke zwangerschap zult hebben.

liefs angela ( 9 wkn + 6 dgn)

Ik ben nog niet bij de huisarts geweest hiervoor. Ik dacht eigenlijk dat ze er niet echt iets voor zouden hebben. Heb het al wel vaker gehad buiten de zwangerschap en die medicijnen mag niet tijdens de zwangerschap. Het zit gewoon heel de dag zo hoog, tot in m'n keel zowat(sorry niet lekker) maar heb nooit echt kunnen overgeven dus denk dat het daarom zo hoog blijft zitten. Het stomme vind ik gewoon ook dat ik aan de ene kant wel veel zin heb in lekkere dingen............. hersennen en maag werken elkaar een beetje tegen zal ik maar zeggen.

marian

gebruik trouwens elke ochtend yakult en dat werkt wel heel goed voor despastische darm. Had ik eerder ook al gebruikt en werkte toen ook goed.

Hoi hoi,

Nou meid ik ben ook 14 weken aan een stuk misselijk geweest en heb sowieso geprobeerd gespreid te eten en liefst 8 keer weinig als 3 keer veel

Ook heb ik van VSM de korreltjes gekocht en moet zeggen dat dat echt heeft geholpen!
Ondanks je misselijkheid zou ik toch proberen te genieten!

Heel veel succes

XX Saskia 20.5 wk

Hoi Marian,

Ik ben bijna 15 weken zwanger en vanaf dag 1 misselijk van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en ook 's nachts. Het wordt langzaam iets beter. Ik hoef niet meer over te geven, dus dat is een hele verbetering. Verder nog steeds niet of nauwelijks trek. Ik probeer vaker te eten en kleine beetjes. Fruit gaat redelijk goed, verder "droge happen" zoals evergreens, sultana's en eierkoeken. Maak me af en toe zorgen dat ik nauwelijks warm eten binnenkrijg, maar volgens de verloskundige kan ons kleintje heel lang teren op de reserves. Drinken is volgens haar wel erg belangrijk, dus elke dag trouw een half litertje melk, veel water en kruidenthee. Dat lukt wel!

Ik heb helaas geen "gouden tip" tegen misselijkheid. Het gaat over, hou ik mezelf steeds voor. Wat ik wel bijzonder vind, is dat ik bij mijn vorige zwangerschap geen dag misselijk bent geweest (alleen maar moe)!

Succes,
Hester

Hoi Marian,

Vervelend he, die misselijkheid. Ik heb acht maanden lang gespuugd, soms 7 keer op een dag, soms ' maar' drie, en het enige dat heeft geholpen is bevallen! Op de dag van de bevalling nog drie keer overgegeven en nu heb ik nergens last meer van. Medicijnen van de huisarts hielpen niet, evenals alle homeopatische middeltjes. De seabands heb ik ook gekocht (en die zijn duur!), maar ook dat hielp niet. Maar zoals je leest hebben sommige mensen wel baat bij diverse middeltjes, dus misschien toch proberen. Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan