misselijk

hoi mijn naam is patries en ik ben nu 8 week zwanger van ons tweede kindje bij de eerste had ik nergens last van maar bij deze zwangerschap ben ik goed misselijk smorgens is het ergst,en als ik smidags niet op tijd eet heb ik er ook last van,maar omdat ik niet overal zin aan heb is het heel moeilijk om te eten heeft iemand misschien wat tips voor mij.verder wens ik iedereen op deze forum heel veel sterkte met de zwangerschap

groetjes patries

Bij mijn eerste was ik niet erg misselijk, maar bijna al het eten stond me tegen, ik kreeg nauwelijks iets naar binnen. Ik reageerde heel sterk op geuren. Af en toe een droog crackertje, klein stukje fruit, paar happen warme maaltijd... Echt het was niets! Ik denk dat ik weken op een 1000-kcal dieet heb geleefd, zeg maar, terwijl het advies is boven de 2200-2500 kcal als je zwanger bent.
Ik ben toen ook ruim 6 kg afgevallen in dat 1e trimester. De VK adviseerde vitamine-pillen te gebruiken (voor zwangeren) en verder was ze helemaal niet bezorgd. "De baby is een parasiet, wees maar niet bang, die pakt alles wat het nodig heeft." zei ze tegen mij.
Tegen de 15-16 weken ging het vanzelf beter en ik ben uiteindelijk in 2e en 3e trimester weer 20 kg aangekomen.

Mijn tips: eet (zo vaak als je op kunt brengen) kleine hapjes (bv crackertje met dik beleg), wacht nooit met eten (zorg dus dat je altijd iets bij de hand hebt in je tas, bureaulade etc), als je ergens zin in hebt (hoe vreemd misschien ook) gewoon doen, en vooral voldoende rust nemen!

Heel veel succes!
(nu bij 2e kan ik goed eten, maar ben wel supermisselijk...)

Groetjes, Karin
9+4 weken

Haha, wat grappig, ik heb hetzelfde als Karin. Zowel bij de eerste waar eten me flink tegen stond en deze keer ben ik misselijk. De eerste was een jongen en de vk zei dat het dan deze keer misschien wel een meisje zou kunnen zijn want dan schijn je misselijker van te zijn. Ach het zal allemaal wel maar bij mij helpt een pepermuntje of Rennie nog wel een beetje. En idd vaak kleine beetjes eten, sterkte.

Hai,
Ik was bij mijn dochtertje helemaal niet misselijk, maar tijdens deze zwangerschap ben ik super misselijk. Ik ben zwanger nu zo'n 8 a 9 weken zwanger van een tweeling, waarschijnlijk ben ik daarom extra misselijk. Ik probeer rustig op te staan en wat hierboven ook al staat beschreven af en toe kleine beetjes te eten. Als ik me 's ochtends moet haasten dan gaat het helemaal mis en hang ik direct boven de toilet.
Heb helaas niet DE tip voor je, maar wens je veel sterkte.
Groetjes,

hoi mvvg ik heb eigenlijk het zelfde als jij hebt,maar begin nu al een aardige ritme te krijgen gisteren was ik inderdaad even uit de ritme en toen ging het uiteraad mis dus ik weet nu dat ik smorgens even de tijd moet nemen en niet in een keer opstaan,maar goed dat gaat niet altijd,het lijkt er nu ook op dat het wat afzakt dus we zien wel en elk geval bedankt voor je verhaal.groetjes patries

Terug
Bovenaan