Bij mijn eerste was ik niet erg misselijk, maar bijna al het eten stond me tegen, ik kreeg nauwelijks iets naar binnen. Ik reageerde heel sterk op geuren. Af en toe een droog crackertje, klein stukje fruit, paar happen warme maaltijd... Echt het was niets! Ik denk dat ik weken op een 1000-kcal dieet heb geleefd, zeg maar, terwijl het advies is boven de 2200-2500 kcal als je zwanger bent.
Ik ben toen ook ruim 6 kg afgevallen in dat 1e trimester. De VK adviseerde vitamine-pillen te gebruiken (voor zwangeren) en verder was ze helemaal niet bezorgd. "De baby is een parasiet, wees maar niet bang, die pakt alles wat het nodig heeft." zei ze tegen mij.
Tegen de 15-16 weken ging het vanzelf beter en ik ben uiteindelijk in 2e en 3e trimester weer 20 kg aangekomen.
Mijn tips: eet (zo vaak als je op kunt brengen) kleine hapjes (bv crackertje met dik beleg), wacht nooit met eten (zorg dus dat je altijd iets bij de hand hebt in je tas, bureaulade etc), als je ergens zin in hebt (hoe vreemd misschien ook) gewoon doen, en vooral voldoende rust nemen!
Heel veel succes!
(nu bij 2e kan ik goed eten, maar ben wel supermisselijk...)
Groetjes, Karin
9+4 weken