Misselijk

Goedemorgen Dames,

Hoe gaat het allemaal bij jullie?

Ben nu zwanger van de 2e en ben wel 24 uur per dag beroerd! Bij de eerste nergens last van gehad dus had er nu ook niet op gerekend. Ben zelfs vorige week niet gaan werken, omdat ik  constant boven de wc hing!!

Ik heb nu van de huisarts tabletjes voorgeschreven gekregen, alleen daar mag  ik dan weer geen auto mee rijden!! En daarmee moet ik wel mee naar mijn werk (zo'n 23 km verderop).

Moest dit even kwijt, krijg namelijk weinig begrip van manlief (vind dat ik niet zo moet zeuren omdat het een zwangerschap is en dat   ik maar gewoon door moet gaan).

Groetjes Loesie

Hoi,

Ook ik had bij mijn zoontje nergens last van maar ben nu de hele dag misselijk. Hoef niet te spugen gelukkig maar het scheelt niet veel. Heb vorige week van die Seabands gehaald en moet zeggen dat ze goed werken. Hopelijk is de misselijkheid bij iedereen snel over (maar goed dan beginnen de andere kwaaltjes weer zoals maagzuur enz enz haha.
Balen dat je man het niet echt begrijpt. Het is voor hun toch lastig te begrijpen denk ik. Dat merk ik soms wel aan mijn man als ik moe ben.
Heel veel sterkte en hopelijk trekt de misselijkheid snel weg!

Ik las jullie stukjes net voor aan mijn man, Heb jij dat geschreven vroeg hij.
Is dus net mijn verhaal, heb vorige week ook niet gewerkt. Hoef niet over te geven, maar hang wel geregeld boven de WC.
Die seabands heb ik ook, maar bij mij doen ze weinig. Heb ze nu ook niet meer om, omdat ze niets doen en alleen knellen. Misschien doe ik het niet goed?

Nou dames, Sterkte

Liefs daan

Ik ben niet zo misselijk dat ik naar de wc moet maar moet wel op tijd iets eten. Dat betekent tussen 7 en 8 uur om 9 uur om 10 uur en om 12 uur. Daarna gaat het wel tot 15.00 uur. Kleine beetjes eten en voordat je uit bed gaat helpt wel. Soms ben ik zo snel misselijk dat je niet weet waar het vandaag komt, eigenlijk wil ik dan niet eten, doe dat toch want het helpt bij mij. Ontbijtkoek, crackers en fruit vind ik dan wel lekker. Is ook licht verteerbaar.

Ik hoop dat jullie snel weer opknappen, want misselijk zijn is ook niet alles. Doe het in ieder geval rustig aan en veel drinken. Een slokje water helpt bij mij ook nog wel eens om de misselijkheid even te laten zakken. Vooral op het werk vind ik dit fijn.

Sterkte

oh wel gemeen van je man zeg.

Gelukkig begrijpt de mijne me wel maar ik heb heel last van me darmen en dan kan ik gewoon niks zo pijn. Maar gelukkig helpt hij me dan wel. Misselijk ben ik ook maar bij mij is het wel te verdragen.

Succes meiden

Liefs
Gaby

Misschien loop ik achter, maar wat zijn Seabands?? Nooit van gehoord. En dat terwijl ik mijn eerste zwangerschap, en nu ook weer, errug misselijk was/ben.
Dus alle tips tegen misselijkheid zijn welkom. En helpen de pilletjes van de dokter?

Groetjes!

Hey meiden,

De pillen zijn eindelijk een beetje aangeslagen en ik kan weer een beetje normaal mijn dag door komen. Moet veel eten van de verloskundige, omdat ik de laatste weken veel ben kwijt geraakt!

Ik heb ook seabands gekocht (misschien dat die ook wel goed werken, maar ik gebruik ook de pillen nog natuurlijk). Het zijn een soort zweetbandjes met daarin een plastic balletje wat op een punt in je pols schijnt te drukken, wat helpt de misselijkheid tegen te gaan. Het is ook voor reisziekte e.d. Je kunt ze gewoon bij de DA en Etos halen en ze kosten € 13,50 per 2.

Ik hoop dat het bij jullie ook snel weer beter gaat en bedankt voor de lieve reacties.

Grtz Loesie

Hoi Loesie en mama van Vera,

Ik gebruik nu ook sinds twee weken de Sea bands en het werkt echt. Ik dacht eerst ook wat een onzin een drukpunt in je pols...
De eerste dag dat ik ze om deed kon ik er niet zo veel van merken. Toen had ik er al bijna een halve misselijke dag opzitten. Maar ze liggen nu op mijn nachtkastje en ze gaan meteen om als ik wakker wordt en ze blijven de hele dag en avond om.
Soms vergeet ik ze na het douchen wel een om te doen nou dan weet ik het wel. Misselijk tot en met.
Ik heb wel twee doosjes gekocht, dan kun je tenminste 1 paar uitwassen.
Ik hoop dat het toch gaat helpen. Veel succes!

Terug
Bovenaan