Misselijk..

Hallo allemaal,

Even kijken hoe het met jullie zit ??
Ben nu ong. 6 weken, en wordt met de dag misselijker.. eerst alleen in de ochtend, nu hang ik al de hele dag boven de wc.
Voel me ook erg slap en kan geen eten binnenhouden..
Hoe lang hebben jullie dit gehad ?
Middeltjes om er minder last van te hebben ??

Gr. Kimberley

Hoi Kimberley, ben niet zo misselijk geweest maar het al veel voorbij zien komen. Het heeft te maken met je HCG hormoon wat zich opbouwt tot ongeveer 12 weken en daarna weer afbouwt. Soms blijft de misselijkheid helaas aanhouden. Meedoen aan moeders voor moeders bijv. kan daarom ook 'maar' tot de 15de of 16de week ofzo. Heel vervelend dat je zo misselijk bent en hou jezelf goed in de gaten - als je weinig binnenhoudt moet je oppassen voor uitdroging. Blijft het zo erg dan kun je bij je huisarts of verloskundige vragen om medicijnen die je tegen zwangerschapsmisselijkheid kunt krijgen. Tot die tijd en hopelijk komt het niet zover, dan toch proberen regelmatig kleine beetjes te eten. Vanille vla en gember kan soms helpen of cola (niet teveel ivm cafeïne of neem cafeïne vrij). Voordat je opstaat een crackertje eten wat je naast je bed hebt liggen. Sommigen hebben ook baat gehad bij bellypops - een lolly tegen de misselijkheid. Dat weet ik zo nog even uit mn hoofd, waarschijnlijk zijn er nog andere tips, succes!!

je kan bij dr of gyn of vk vragen naar iets ervoor er bestaan zetpillen voor werken niet bij iedereen (heb zelf bij 15weken al in zhuis gelegen vanwege uitdroging) en heb tot week 27/28 overgegeven. ben nu 32wkn en 5dgn

Bij mij hebben homeopathische druppels erg goed geholpen. Vanaf week 5 werd ik misselijk en het werd steeds erger. Toen ik ben begonnen met Nux Vomica D4 (van Dr. Vogel of VSM) werd het eerst erger, maar na 1,5 week voelde ik me al wat beter en hoefde ik niet meer steeds te spugen.
Sterkte ermee, ik weet hoe rot je je kunt voelen als je zo misselijk bent!

Voor sommige vrouwen werkt emesafene erg goed..
Dit word voorgeschreven door de huisarts. Ik zelf ben helaas heel de zwangerschap ziek geweest..
Dit komt gelukkig niet heel vaak voor.

Ik heb ook zetpillen tegen de misselijkheid, vind het zelf alleen nogal heavy spul (beinvloedt het reactievermogen) dus ben zelf aan de bellypops gegaan, helpt mij wel.

Terug
Bovenaan