misselijk

Hallo meiden,
hier ook een vraagje. Robin is steeds erg misselijk. in eerste instantie dachten we dat het van de snelle bevalling kwam. Maar inmiddels is hij 2 weken oud en spuugt hij nog steeds redelijk wat. Ik ben absoluut niet bang dat hij te weinig binnen krijgt, want ik heb genoeg voeding en hij spuugt het er niet met dikke stralen uit. Maar ik merk dat hij zich niet lekker voelt. Raar hijgen en oprispingen. Kraam verzorgster en verloskundige zagen er niets raars in en hebben alleen het hoofdeinde wat omhoog gezet. Maar ik dacht misschien komt het jullie bekend voor en hebben jullie tips? Ik geef hem iedere keer maar 1 borst en zelfs dan is die nog niet leeg en daarna hou ik hem vaak wel een uur overeind. dan valt het mee. Maar goed das niet echt vol te houden met iedere 3 uur voeden. De speen wil hij niet daar moet hij van kokhalzen en uiteindelijk spugen

Klinkt als reflux of misschien koemelkallergie....
Mijn dochter had reflux, maar die spuugde echt in bogen.
Pepijn boert goed, maar spuugt daarna wel mondjes terug (ook nog 3u na voeding) en heeft bijna altijd de hik.
Behalve wat je al doet, overeind houden en hoofdeinde omhoog, weet ik ook niks.
Ja johannesbroodpitmeel, maar dan zal je moeten gaan kolven en in flesje moeten doen....

Liefs

Vanwege mijn ervaring verwacht ik niet dat het koemelkallergie is. Dan heeft je kindje veel pijn, omdat hij/zij het eten niet verdraagt. Onze zoon krijste het uit! In ieder geval iedere avond drie uur lang. Gewoon aan de bel trekken en volhouden als je weet/voelt dat het niet goed is. Bij ons heeft het helaas uiteindelijk 5 maanden geduurd voor ze erachter waren. Jij weet als moeder wat het beste voor je kindje is! Succes!!!

bedankt alvast! Ik ga toch maar eens meer aandacht schenken aan mijn eigen koemelk vrije dieet. Hij heeft ook echt pijn, maar had dat niet echt met elkaar in verband gebracht. Al sinds zijn geboorte verkouden en traan oogjes. Ach het kan allemaal toeval zijn, maar voor alle zekerheid. Ben zelf gevoelig voor melk producten dus was al aan de geitenkaas uit voorzorg. Maar was niet heel precies.
4 januari komt er iemand van het cb. Zal eens met haar overleggen...

Als je zegt datje het idee hebt dat je kindje ook echt pijn heeft, dan zou ik er zeker extra aandacht voor nemen. Van een huilend/krijsend kind wordt jijzelf ook niet gelukkig. Je moet niet vergeten dat je daar nu ook zelf extra gevoelig voor bent. Een relaxte baby zal ook zorgen voor een relaxte mama! Sterkte en mocht je vragen hebben over koemelkallergie dan zie ik het onderwerp wel verschijnen. Laatste tip: probeer ritme in huilen te ontdekken. Elke dag, hoe lang en hoe lang na de voeding...? Hiermee zou je kunnen aantonen dat het idd met de voedind te maken heeft. Succes!

bedankt. ik zal even een mooi schema bij gaan houden. Het consultatie bureau die ik net heb gebeld dacht trouwens dat het kwam door een te grote toeschietreflex. we gaan weer door ;)

Terug
Bovenaan