Misselijk

Hoi dames
Ik ben voor de tweede keer zwanger en nu net zes en een halve week onderweg. Maar sinds een week ben ik zo misselijk. Niet een beetje, maar de hele dag wagenziek. Het lijkt ook elke dag erger te worden. Ik lees dat misselijk zijn een goed teken is, maar er komt nu nog minder (lees: helemaal niks!) meer uit mijn handen. Ik heb volstrekt geen zin in eten. Wie kent dit ook en heeft een hele goeie tip?

Hey hey!

Gelukkig hb ik hier geen last van... ( tot nu toe)
Bij een collega van mij die er ook zo last van had dronk dan thee met suiker?? hielp goed...

Kussies

hoi hoi,
heb me net aangemeld hier, ben net 4 weken maar vandaag ook al last van misselijkheid, bijna de hele dag door. is gelukkig nog wel te doen hoor. maar kreeg meteen weer de herinnering van mijn dochter toen was ik de eerste 3 en de laatste 3 maanden strondmisselijk. hoop niet dat dit nu weer is.

wat toen hielp was door de hele dag kleine beetje eten. dan blijft je maag bezig en had ik minder last van de misselijkheid. (helemaal weg niet helaas). grote hoeveelheden lukt toch ook vaak niet. al is het maar een cracker of een liga. stukje fruit kan ook.

succes met de misselijkheid

hoi hier nog een die heel misselijk is en aan het overgeven is.......
Ik weet dat het voor 9 maanden is omdat het bij de andere 3 ook zo is.
Daardoor kreeg ik op een gegeven moment emesafene/emasafene (weet niet goed hoe je het schrijft) om het overgeven meer tegen te gaan en om weer energie te krijgen.
Want die gaat heel hard achteruit zo....

rustig je dag beginnen (opstaan) elke keer een klein beetje eten/drinken (ook al hielp het bij mij niet bij jou misschien wel...)
succes want het is niet fijn..!
gr. Blije Mama van 3

Emesafene?
Ik schrijf het gelijk op! Dank jullie wel. Kleine beetjes eten gaat niet. Ik heb al een probleem met mn maag... Maar morgen naar de gyn en dan dus als tweede ding vragen naar dit medicijn. Als eerste natuurlijk een echo! Ik kan echt niet wachten. Ik hoop dat alles goed zit. Hopelijk is het er maar 1 anders krijg ik het wel heel erg druk... ;-) (Vanwege de erge misselijkheid wordt er al gesuggereerd dat het er meer zouden kunnen zijn.)

PS: Hoe krijgen jullie je dagelijkse dingen gedaan met die misselijkheid? Het lukt mij namelijk niet. En dan 9 maanden lang? Hoe doe je dat?

hay..

ik hoorde pas van iemand dat je van de dokter daar speciale pilletjes voor kan krijgen die ook niet schadelijk zijn voor de baby..ik weet er alles van heb het met mijn eerste ook gehad en het gata nu bij deze zwangerschap ook al beginnen....ff doorbijten...hellaassssss

Hallo,
Ik ben morgen 7 weken zwanger en denk eigenlijk dat ik niet mag klagen. Dit is pas mijn eerste zwangerschap en heb nog maar 1 keer overgegeven. 2 dagen terug om precies te zijn. deze 2 dagen erna voel ik me best goed een klein beetje grieperig maar hoort erbij. wel ga ik volgende week op vakantie met de bus naar spanje en ben erg bang dat ik met de reis misselijk wordt. hiervoor heb ik van mensen om me heen tips gekregen om gemberthee te drinken. dit schijnt de misselijkheid en het overgeven te verminderen. Ik heb dus gisteren gembercapsules gehaald bij "de tuinen". Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik niet zwaar misselijk ben maar het scheint te helpen. hopelijk heb je hier wat aan!! Wel moet ik erbij vertellen dat je dit niet meer mag gebruiken na 3 maanden want dan zou het eventueel weeën kunnen opwekken.
Succes met je zwangerschap

Als ik echt last van mijn maag heb, dan gebuik ik Rennie. Ik weet dat dat eigenlijk voor maagzuur is, maar vaak helpt het ook bij misselijkheid. Ik heb standaard zo een strip in mijn tas en naast het bed. Dus ik mag op het moment nog niet klagen over misselijkheid. Maar veel sterkte aan de dames die er veel last van hebben.

Knuff Inneke

Terug
Bovenaan