Misselijkheid, emesafene, acupunctuur

Hoi Meiden,
Ik ben zo misselijk de hele dag door.
Nu heb ik daar emesafene voor gekregen van de huisarts.
Hoe werkt dat bij jullie? Ik heb het idee dat het weinig werkt.
Dinsdag krijg ik acupunctuur. Heeft iemand van jullie dat ook? En hoe bevalt dat?
Ik hoor graag van jullie.

Hoi mama B,

Ik ben de eerste maanden ook ontzettend misselijk geweest. Dit samen met veel overgeven. Ik heb daar dan niks voor gekregen van de huisarts, maar mijn knackertje van LU en mijn sinasappeltje vers geperst op mijn nuchtere maag hielp me wel om de dag niet te misselijk te beginnen. Soms helpt eten terwijl je misselijk bent juist. Ik kwam er later achter dat ik helemaal niet tegen chocolade kan, (tijdens mijn zwangerschap alleen) als ik dat niet at/eet, dan gaf ik veel minder over. Nu kan ik chocolade in een bepaalde mate wel hebben, gelukkig. Misschien heb je er wat aan en kom je er ook achter wat je wel en niet goed kan hebben. Koken is ook lastig he? of heb je daar geen last van.
Hoe lang ben je al zwanger? Ik inmiddels 20 weken.

A.s. maandag ben ik 8 weken.
Heb op dit moment nog geen last van geurtjes. Dus dat is wel prettig.
Maar ik ben gewoon de hele dag door misselijk.
Op dit moment krijg ik vooral s'ochtends totaal geen eten weg.
s'avonds kan ik gelukkig een klein beetje eten.
s'middags red ik moeizaam 1 a 2 broodjes.
Maar zodra ik eten zie hoef ik al niet meer. Ook al heb ik inmiddels best trek in iets.
Gelukkig hoef ik niet zo veel over te geven.
Maar die medichijn die ik heb gekregen werken maar een heel klein beetje. Maar ik heb het idee dat ik me door die medicijn ook heel futeloos voel.
Daarvoor was ik ook wel erg moe en weinig energie. Maar lijkt nu wel veel erger.

als emesafene niet werkt kun je nog om primperan vragen dat werkt bij sommige mensen weer beter. Bij mij hielp niets alleen (gek genoeg) maagzuur remmers en dus heb ik om omeprazol gevraagd dat kreeg ik en dat scheelde heel veel.
Ik hoor bij de groep hyper emersis gravidarum mensen dus extreme misselijk bij de zwangerschap heb dit ook 3 keer gehad en bij de laatste het minste.
Succes Lies

hoi mama van B
k ben momenteel 15 weken zwanger van tweede en al sinds de 6de week misselijk.Ik heb geen pilletjes van de huisarts,maar merk dat zoals Krukel schrijft, het enorm kan helpen als je zorgt NOOIT een lege maag te hebben.er zijn bij mij ook een heleboel dingen die ik niet meer kan eten/drinken omdat ze op mysterieuze wijze de misselijkheid nog erger maken .De lijst is te lang om op te noemen en zal bij iedereen weer verschillen,dat moet je zelf uitvogelen.
Ik hoop van harte voor je dat het sneller verdwijnt dan bij mij,ik had echt gehoopt dat het zo langzamerhand
beter zou gaan.

Hoi Mama van B,

Toen ik rond de 9 weken was heb ik ook bij de huisarts Emesafene meegekregen, na een week lang echt misselijk te zijn geweest. Was het zo zat, hield nog geen water binnen.
Heb 1 tablet genomen en vond het ook niet echt werken (dat duurd sowieso een uur ofzo) heb ik nog een halve gepakt en 's avonds heb ik nergens geen last meer van gehad en het is ook niet meer terug gekomen. Bij mij werkte het dus wel... Zal bij iedereen mss ook wel anders liggen.

Succes!

Groetjes Daphne 19wk

Ik ben momenteel ook vaak erg misselijk, kende ik niet van mijn eerder zwangerschap, maar nu dus wel.
Bij mij helpt cola drinken, geen light en maar 1 glas.
Moet je misschien niet aan denken, maar mijn moeder gaf me de tip en jippie het werkt en ook waterijs.

In het begin werd ik erg misselijk van zoet. Dus sinds dien geen cola meer gedronken. Maar ga het nogmaals proberen.
Waterijsjes lijkt me wel erg lekker!
Dus wie weet.
Niemand die acupunctuur heeft gehad?

Terug
Bovenaan