Misselijkheid en andere zwangerschapskwaaltjes

<p>Hallo mommy’s to be,</p><p>ik ben morgen 7 weken zwanger en heb sinds 2 weken enorme last van zwangerschapskwaaltjes. Extreme misselijkheid en hoofdpijn met name. Zodanig dat het me belemmert in m’n dagelijkse leven. Ben al 2 weken niet aan het werk en kom thuis ook bijna nergens aan toe. </p><p>Wie herkent dit of heeft wellicht tips wat ik ertegen kan doen? Ik probeer licht verteerbare dingen te eten en neem soms een paracetamol (maar dit probeer ik zoveel mogelijk te vermijden). Ik hoor het graag!! Dank!</p>

Oh, wat naar zeg! Ik ben morgen 5 weken zwanger en vooralsnog alleen last van vermoeidheid, krampen en jeukende borsten. 
Ben je al bij de huisarts geweest voor de misselijkheid? Er zijn 'medicijnen' die het kunnen verminderen tijdens de zwangerschap.
Sterkte ermee! Thuis moeten zitten van werk is niet tof.

Nee, ben niet naar de huisarts geweest. Stom eigenlijk.. ik wachtte mn afspraak bij de verkoskundige af (a.s. maandag). Wist ook niet dat er medicijnen bestonden, dat geeft hoop thanks!

hooihooi
herken je verhaal ..ik ben morge 6 weken... 
al een paar dagen kotsmisselijk.. van de week was het zo erg dat ik de bank niet afkwam... njaa alleen om te douche en naar bed te gaan..ook veel hoofdpijn.... 
nu gaat het weer iets beter...
maar misschien iets vaker je rust pakken... veel drinken.... is het toch niet uit te houden dan zal ik toch met je verloskundige overlegge wat toch het beste is... 

Hoi,
Ik wil je niet ontmoedigen maar een collega van me heeft dat ook gehad. Ook zo erg dat ze bij 7 weken niet meer werkte en ze iedereen in moest lichten omdat ze niks meer kon door de misselijkheid. Dit hield 9 maanden aan...
Ik raad je ook aan om eens langs de huisarts te gaan, wellicht helpen medicijnen en hopelijk kan je vk je ook verder helpen. 

Ik ben nu ruim 8 weken en ben heel misselijk. Sinds twee weken gebruik ik medicatie (emesafene) op voorschrift van de huisarts. Zonder die medicatie geef ik meerdere keren per dag over en hou ik er soms niet eens water in. Ben nog wel misselijk maar ik merk dat als ik regelmatig wat eet dit redelijk te onderdrukken is en ik werk gewoon weer. Dus zeker naar je huisarts gaan. 
Sterkte! 

Ik ben ook 7 weken zwanger en elke dag heel misselijk... Is die medicatie tegen misselijkheid niet slecht? Vind het zo eng om iets te nemen tijdens de zwangerschap.
Heel veel sterkte allemaal!

Zowel de huisarts als de apotheek zegt dat het niet slecht is voor de baby. Anders zou ik het niet slikken uiteraard. 
Door het vele overgeven viel ik te snel af en kon ik te weinig voedingsstoffen binnen houden. Dat was niet goed. Vandaar medicatie. 

Terug
Bovenaan